Gott slut på år 2007!

image159

Med detta kort från Magnolia vill jag ge er alla en god avslutning på år 2007!
Jag tycker Tilda är underbar i sin festklänning och klackskor och det
glittrar mycket mer i verkligheten då det mesta är färglagt med twinklings!
Hud och hårfärg är dock MCP. Var pappret kommer ifrån är även en gåta för mej,
då jag klippt bort den biten..... De läckra blommorna är Primas, text QK Phoebe
samt QK rev flourish och stickles.

image160

Äldsta dottern ville uppvakta sin ena kompis med något personligt och denna ask,
som rymde en MP3 innan blev reslutatet. Vi är ju inte alla lika, som ni vet och min äldsta
dotter är ingen pysselmänniska, tex då hon skulle slå in sin första julklapp slet sej tejprullen
och attackerade hennes ena tumme med ett djupt jack av det lilla metallbiten, som tar av tejpen.....
Men hon har många andra fina egenskaper och det ena är att sjunga svenska visor och det
bekommer inte henne att stå på scen själv med flera hundra personer i publiken - det hade jag
aldrig utsatt mej för , inte ens att sjunga "huvud, axlar knä å tå"......
En annan bra egenskap är att hon är ett mycket bra smakråd inom stämpelvärlden och ger
mej många bra råd där!
Denna ask till Ebba har hon designat och jag gjort och det var kul under resans gång!!!

image161

Papper My Minds Eye och brunt bling cardstock till locket och även bling till namnet i
QK Maddie Anne ( =me like). Blommorna och bladen fick en dusch av glimmer mist,
så de glittrar lite av guld. QK hinge och knappar och lite band är övriga detaljer.
Jag hoppas att Ebba kommer att uppskatta sin ask fylld med godis och "känner" hur kul
vi hade när vi gjorde den!

Vi tar det lugnt här under vår ledighet, så ursäkta att jag varit lite dålit på att uppdatera!
Men jag har ivarjefall städat i mitt pysselrum, där väldigt många julattrialjer låg utspridda
på golvet med julstämplar och det kändes skönt att få det undanstädat!
 Maken har hjälpt mej att sätta upp några fler hyllor till mina blommor, så ny känner jag mej
"fit for fight" igen med kortmakeriet!

Ha det alla så bra och TACK för alla hälsningar om en God Jul, era kommentarer glädjer
mej mycket!!!!

Kommentarer
Postat av: marieg

Håller med om att festkläda Tilda är helt underbar!!! Korten o asken åxå!
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!!

2007-12-28 @ 19:06:16
Postat av: Mia

Snyggt nyårskort.....härligt med glitter och bång! Lådan är också jättefin, är säker på att Ebba blir glad! Visst är det så att bara för att man är mor och dotter behöver man ju inte vara lika på allt. Jag som är ett riktigt pysselfreak har "uppfostrat" en icke-pysslande-men-fotbollstokig-tjej! Yngsta tjejen däremot är som mor sin vad gäller papper, chalk, rubon....och allt annat viktigt här i livet!

Gott Nytt År, Lotta!

Kram Mia

2007-12-28 @ 19:16:24
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: monica

Vilket härligt nyårskort!
Gillade asken mycket, Maddie Anne är ju bara ett sååå läckert alfabet *önskar*, perfekt att ha smakråd även om dottern inte pysslar själv =)
Ha ett riktigt Gott Nytt År!!!
*kram*

2007-12-28 @ 21:28:18
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Jessica

Gillar jäte mycket asken ni har gjort jäte fina färger på den!

2007-12-29 @ 12:59:10
Postat av: eva

Vilken snygg ask ni har gjort. Härliga färger och snyggt planerad. Nyårskortet var snyggt oxå.

2007-12-29 @ 15:33:27
URL: http://www.evaspyssel.blogspot.com
Postat av: sari

bedårande ask! O kortet är så snyggt!!

2007-12-29 @ 15:35:01
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: gunilla/nilla

Vilka fina saker ni har skapat hemma hos dig.
Själv har pyssellusten försvunnit med julstämplarna. Har inte gjort ett enda kort sedan innan jul. Undrar när lusten ska återvända. Tur att det finns en massa fint att njuta av på andras bloggar, som din tex!!!
Ska också ta och städa i min hörna så får jag se om lusten återkommer. Annars får jag väl ta mig an en utmaning någonstans, pustar högt.
Sköt om dig och ha ett GOTT SLUT om vi inte hörs innan.
Kram till dig från mig
/Gunilla

2007-12-29 @ 20:20:46
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: SannaF

Jätte fina saker!
Gott slut!
Kram från SannaF

2007-12-30 @ 11:24:37
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Elzie

Vilka fina saker du gjort. Gillar dom där swirlsen du hade på kortet. Var får man tag i såna och vad heter dom???
Hoppas du får en bra nyårsafton och GOTT NYTT ÅR på dig och din familj.
Kram Elzie

2007-12-30 @ 12:17:34
URL: http://essemia.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0