Julnalle och Tilda på paket

image140

Här sitter Tilda på en julklapp och räknar ner dagarna till julafton!
Motivet är målat med MCP och vingarna är gjorde i dubbla urklippta vellum,
som jag målat med wetlooks och hällt glittrigt emb.pulver på.- och värmt. Därefter har
 jag sytt ihop dom på mitten, så vingarna står ut som  fjärilsvingar.
Papper Daisy D., text Magnolia och QK stjärna som blivit glittrig med hjälp av stickles.

image141

Julnallen är en stämpel från Stampington & Company och även den är
MCP målad, men inte såå illigt gult - fy på sej scannern till att luras så där!
Papper Daisy D, text QK Vixen samt stjärnor.

Här känns det mörkt, så det är skönt att kunna tända lite ljus och fotogenlampor
och kura lite under en filt. En annan ljusglimt är alla goá kommentarer, TACK snälla ni!

Maken berättar att igår var det 19 grader varmt i Denver och ganska skönt och ingen
direkt snö, längre upp i bergen finns det desto mer. Han får väl se om tiden räcker till
att ta sej en tur och testa slalombackarna, han får passa på när inte jag är med!
Förr åkte jag faktiskt, men nu när man är som en "vingmutter" och höfterna inte vill  likadant
som jag är det bättre att avstå. Ner skulle man väl komma på ett eller annat vis, men i
 vilket skick är en annan femma.......
Ett år var jag med när han åkte slalom i Vail, Klippiga Bergen och jag placcerade mej utanför
 ortens akutmottagning med talbok och virkning......tur att ingen kom och undrade  vad jag
sysslade med!  Tyckte att  det var en strategiskt korrekt plats att vänta på någon, men
turligt klarade han sej utan benbrott, pjäxskav får man väl tåla!

Ha det bra allihop och ta det lugnt i julstressen!

Kommentarer
Postat av: Mia

Det översta kortet är såå vintrigt! Vilket jobb med vingarna.....men snyggt blev det! Nallen är ursöt och det blev så snyggt med öljetterna och banden. Skidåkning är något jag aldrig provat på...jag vet precis hur det skulle sluta. Typ på ortens akutmottagning.

Kram Mia

2007-12-05 @ 20:51:26
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: jenny

Hittade hit via Asamias blogg!
Vilken fin blogg du har och vilka inspirerande kort.
Gillar Vellum vingarna på magnoliastämpeln, likaså layouten och färgvalet.

2007-12-06 @ 00:19:56
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Cathrin

Hej där! Urtjusiga kort,men vilket pill,det märks att du har tålamod.Skönt att höra att det inte bara är jag som har en busig scanner.Skickade ett kort till hÄngla bloggen som skulle vara brunt men det såg mest grönt ut,hm,finns det färgblinda scannrar?Slalom är inte min grej heller fast jag åkte lite i ungdomens dar,men den tiden är förbi.Må så gott och pyssla på i lagom takt. Kram Cathrin

2007-12-06 @ 07:20:36
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

Hejsan gumman! Vilka fina kort du gjort!! Dina kort är så effektfulla å fina!! Gillar dina detaljer som glittrar å glimmar! =D
*haha* att sätta sej utanför akutmottagningen var ett bra drag tycker jag ;)
Förresten, du har väl läst mailet jag skickade..det var några dagar sedan ;)
Må gott vännen min å ta hand om dej å familjen!!!
kram Petra

2007-12-06 @ 12:12:03
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Ann Segerhammar Lohmeyer

Love your blog!
My Swedish is just enough to figure out that your husband is in Vail. I'm in Denver, and the mountains are getting lots of snow right now.
He will have plenty to ski on now!

Beautiful Cards!

Ann

Postat av: Mia

Pst.....har nu avslöjat hemlisen i min blogg...

2007-12-07 @ 06:28:14
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0