Julkort,julkort.....

image131

Jag blev så glad när jag fick hjälp att få tag i denna underbara stämpel i äldre stil
i förra veckan. Design är Kortstugan collection, Reprint och den är uppstämplad
med versafine smokey grey på grått papper. Bakgrundspappret från Daisy D var
ju inte helt fel till heller.

image132

Å en liten snögubbe.....kan ju inte bara låta bli dom! Detta motiv är från
PSX och jag har färglagt med Promarkers.
Papper Sassafrass och text QK Maddie Anne, som är så fint!

image133

Slutligen ett enklare änglakort med motiv från Rubber Stampede.
Silverpapper för att fånga upp det grå och textstämpel Inkido.

Här uppe på det Småländska Höglandet fick vi väldigt snabbt ca 20 cm snö
och yngsta dottern som har öroninflammation är en snödiggare och längtar ut till
eländet. Maken just nu jobbar i Mjölby trodde jag skämtade när jag ringde och tyckte
att han kunde åka tidigare för att komma hem och skotta snö för där var det inte
 många flingor. Men ju närmare han kom hem, ju mer snö var det och som jag sa
snömängder skämtar man inte om.
Har börjat plocka lite bland adventsstakarna för till helgen är det ju dags och det ska
bli trivsamt att se alla stjärnor och julbelysningar i grannskapets fönster.

Tack för alla fina kommentarer, dom värmer så mycket ska ni veta!
Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag förstår att du blev glad när du fick tag på stämpeln...så fin! Bra att du gjorde kortet så enkelt så motivet fick vara i centrum. Snögubbe-kortet är så läckert och ängel-kortet så enkelt och vackert.

Har du missat häxfotot jag hade på bloggen för ett tag sedan? Det är det enda som finns nämligen =)

Hoppas du din snötokiga dotter blir frisk så hon kan ut och härja i snön!

Kram Mia

2007-11-28 @ 20:14:41
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Petra/Paradise

Lika fina kort som alltid vännen!!
Den där snögubbestämpeln är ju för härlig!
jag fick förresten hem en snögubbestämpel idag!!
Har lagt in en bild på bloggen! =)
Jag skickade förresten mail till dej för nån dag sedan, hunnit läsa det?!
MÅ gott vännen min!!
kram PEtra

2007-11-28 @ 21:06:46
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: marieg

Den är verkligen jättefin den stämpeln! Ett jättefint kort blev det! Favorit är åxå det enkla md ängeln!!!
Ha det bra!

2007-11-29 @ 21:33:09
Postat av: Elzie

Vilka härliga kort. Gillade också den lite gammaldags stämpeln. Var fick du tag i den?
Hoppas du får en bra helg.
Kram Elzie

2007-11-30 @ 07:53:14
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Cathrin

UNDERBAR stämpel på överst kortet,wow.Pappret är ju oxå kanon.Hoppas öronen blivit bättre på lill flickan så hon kan ge sej ut i snön om ni nu har någon kvar,här är all snö borta i ett vipps.ha en trevlig helg Cathrin

2007-11-30 @ 09:17:27
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Tack snälla för alla gulliga kommentarer som du ger på min blogg. Blir så glad:=D
Tre alldeles underbara kort har du gjort. Här går det med en härlig fart.
Visst ska det bli mysigt med lite ljus i alla fönster. Det är en härlig tid vi går till mötes.
Fast snön den kan vänta tycker jag. Vill gärna ha en vit jul men inget annat!!!
Må gott och ha en skön helg med första advent
Kram/Gunilla

2007-11-30 @ 10:12:04
URL: http://kortnilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0