Häxa och klänning

image88

Hallowen och höstlovet närmar sej med stormsteg och en timme extra då det blir vintertid
igen,härligt!  Häxan här ovan är en Magnolia och texten från Hänglar. Häxan är MCP målad,
papper olika DaisyD och olika Prima blommor.
Tror dock inte att denna häxa skräms lika mycket som jag kan göra en nyvaken morgon med
håret åt alla håll......

image89

Stampendous ligger bakom tillverkningen på denna stämpel, där jag har embossat och
använt mej av weet looks pennor och glittrigt emb.pulver. Text Stampabilities, papper från
Basic G. Övriga detaljer målat med akvarell.

image90

Cia, Hobbyhuset har bett dottern här i huset med stämpelintresse att göra några kort
och här har F. målat tjejen från Katja Design med Promakers. Blommorna är urklippta
från det ljuvliga pappret från Cloud 9 design. Knappar och band hittar du också i Hobbyhuset.

Maken hann precis stanna när en älg hoppade upp framför bilen en tidig morgon på väg
till jobbet. Väl framme och lite skärrad, för älgar är ju ganska stora och man vill ju ogärna
ha en sådan i framrutan, beräättade han för sin jobbarkompis från Indien om älgen och
viasde på datan hur en älg ser ut då den indiska mannen svarar:
-Ah, en buffel!!!!
Vad den likheten består i vet i katten, men om en räv dyker på vägbanan kanske det påminner
om en tiger......
I Indien är man rädd för att krocka med svin (pigs = vildsvin, vårtsvin??) för de välter tydligen
en lastbil vid kollision!

Så akta er för älgar/bufflar i hösttrafiken och ha en trevlig helg!

Vill även TACKA för alla snälla och goa kommentrarer i min blogg, det förgyller min
vardag mer än ni anar!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, då är vi två som kan skrämmas ordentligt när vi är nyvakna och med håret på ända! Vi ska ha maskerad på förskolan där jag jobbar på torsdag och mitt förslag var att jag inte skulle borsta mig innan....hux flux ett troll!

Älskar ditt födelsedagskort....så vackert med det svarta, vita och så lite rött! Stämpeln är ju så läcker!

Ha en underbar helg!

Kram Mia

2007-10-26 @ 18:53:40
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Theresia

Vilka härliga kort! Den där stämpeln med klänningen är så fin tycker jag! Helt OK med en länk, då lälnkar jag tillbaka!
Kram o ha en trevlig helg!

2007-10-26 @ 19:12:22
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Ullis

Hej!
Vilka fina kort! Hoppas vi kan ha en pysseldag nästa vecka! V tyckte pizzaförslaget var kanon...
Kram Ullis

2007-10-27 @ 15:48:21
Postat av: Marja

Mmm många läckra kort

Gillar klänning kortet!!
Skarpt!!

2007-10-28 @ 11:48:49
URL: http://marjas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0