Ny bloggadress och några kort!

image48

Stämplarna från Rubber Romance är så fina att man vill ha allihop. ...Här är badkarsvarianten -
känner du igen dej U.? Här använde jag twinklings vid färgläggning, tyvärr ger inte scanningen
dom rättvisa! Pappret är från Tilda, Panduro likosm spännet.
Texten kommer rån Hampton Art Stamps och passar väl även bra till badkarsnotivet.

image49

Penseér är en av mina favoritblommor och nåde den som råkar rycka upp när de frösått
sej till grusgången - allt annat ogräs ska helst bort.
Stämplen hittar du hos Funstamps och även här har twinklings varit framme. Papper från basic G,
utan "midjepappret", som bara låg i spillkorgen.
Bladen är QK, texten är Landstokens egen.

image50

En annan svaghet är svart-vita kossor, min favorit kossa hette Betty hos bonden,
 som var min granne under min uppväxt på landet.
Därmed målar jag nästan alltid svart-vita kor.....
Denna glada kostämpel har Azadi Earles tillverkat, texten är en Hängel.
Röda primablommor under utstansade blommor och knapp American crafts.

Inte för att vara gnällig, men denna vecka har varit lite tungrodd då jag under
helgen fick ett mail från en VD i Stockholm som inte ville att jag skulle ha mitt alias
 mer och inte heller mitt gamla bloggnamn.
Tydligen finns det en butik vid namn Mrs H och då är inte Lotta/ MrsH så bra enligt dom,
så jag var tillbringat en hel del tid vid datan och fått kontakta forum där jag är delaktig.
Alla inom rubber/ scrapvärlden är mycket vänliga och tillmötesgående och jag har fått
stort respons och jättesnabb hjälp, tack alla för det!

Så nu för tiden heter jag Lotta/ FruH ( det gick bra), men det som är det viktiga är att alla
 de som varit gulliga att länka mej till sej, måste ändra sin länk
till http://lottafruh.blogg.se  då den andra adressen snart kommer att stängas.
Hela den här absurda historien började med trollen som jag ritade till Helena-Landstoken
och vi kallade dom design Lotta/ MrsH för att alla inom vår värld vet vem man är som det.
Tonen i mailen har  varit ganska obehaglig och rättsliga åtgärder har bla nämnts och att de har
koll på mej så att blogg och dyl kommer att  upphöra.
Nu hoppas jag innerligen att det är ur världen och salig änglakanin måtte väl vrida sej att skratt
vad hon lyckats ställa till med via sitt namn som  var mitt gamla alias.

Så tänk er för vilka alias ni tar - det har tagit mycket energi för mej, men till får jag
ladda batterierna med mässa i Göteborg!
Det ska bli så kul och plånboken består väl av ett stort mörkt hål vid hemfärd....

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Fy så obehagligt det verkar....hoppas de nu ger upp när du verkligen gjort allt du kan för att rätta till det hela.
Jättefina kort har du hunnit med också mitt i allt elände.

2007-09-14 @ 05:30:41
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: lenislenis

Jag älskar ditt lyxiga badkort!
Hoppas resten löser sig. De får väl ge sig - du har ju inte haft ngt ont uppsåt!

2007-09-14 @ 13:58:59
URL: http://lenislenis.blogg.se
Postat av: Ullis

Hej!
Jag känner mig en aning träffad av ditt badkort, men det är det värt. Finns inget bättre än mina morgonbad.
Jättefina kort som vanligt! Kul att du får tid att skapa igen istället för en massa annat...
Kram Ullis

2007-09-14 @ 20:26:42
Postat av: Chruss

Underbara kort trots allt - hoppas det andra är löst nu så du får lugn och ro!

2007-09-14 @ 23:35:38
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0