Studentkort, fiskegrabb å hönsgödsel......

image311

Det börjar väl bli dags med både student och konfirmationkort och här är ett  studentkort.
Motivet är från Pysselmyran och det är färglagt med Promarkers. Text hittas hos Stämpelboden.
Olika Primablommor och QK rev flourish i ljust blingpapper.

image312

Hänglars motiv med sin fiskepojke blir ett utmärkt motiv till några småpojkar, som jag
ska skicka kort till i veckan. Motivet är färglagt med akvarell på akv.papper. Fiskarna har
penseldrag med silvertwinklings, för visst glimmar det lite av fiskfjällen.
Papper blandad kompott bla Paper Salon. Nivåmonterat gräs QK, liksom text QK Khaki.
Den våga formen har tillkommit med hjälp av Spellbinders dies, som är kul och lättanvända
i underverket Cuttlebug! Vilken toppenmaskin denna gröna groda är egentligen, va!

När vi träffades och pysslade på Hildas härom söndagen hade Cathrin gödslat sin gräsmatta
och då kom jag att tänka på hur jag bar mej åt för ett antal år sedan ( ja, Cathrin det blir repris för
dej...) Min gamle trädgårdsguru i stadens trädgårdsförening, farbror Sven förespråkade alltid:
- Gödsla din gräsmatta med hönsgödsel två gånger innan midsommar, så blir det bra och gärna
under lite vårregn. Somliga stunder har jag lite svårt att inse att jag nu bor i stan, uppvuxen på landet
som jag är och en dag när dottern var på Lekskolan som det då hette ( =sexårsverksamhet) föll
vårregnet stilla och jag drog på mej skräpkläder och skred till verket med gödslingen och visst
luktar det, det erkänner tom med jag med brundammiga kläder och glasögon, men bra blev det
och många hinkar gick det åt! Efter välbehövlig dusch var det dags för hämtning av barn från Lekis
och vi var väl fyra fem föräldrar som kom lite tidigt och väntade på våra telingar i kapprummet och för
att bryta tystnaden sa en pappa:
-Fy vad det luktar nere i backen, man undrar vad det är för idiot som vräker ut hönsgödsel så där!
Nästa förälder:
-Ja, det borde förbjudas i stan, det är vidrigt, hur tänker folk egentligen?
Tystanden lägrade sej när jag lite försynt erkände:
-Hrm, det är jag som är den galningen och jag följer bara Farbror Svens råd angående gödsling......
Jag fick långa blickar, som sade allt och turligt kom barnen utstudsande i precis rätt ögonblick.......
Hela familjen hojtade om den vämjeliga lukten när de kom hem och trodde väl aldrig att det var
från vår trädgård och nu för tiden håller jag mej till blå korn när gräsmattan ska gödslas.

Hoppas att alla har fått lite välbehövlig sol på sej och lite pysseltid förhoppningsvis!
Önskar er alla en förnämelig start på veckan som kommer! Här var lyckan stor när HV 71 vann
SM-guld i fredags och halva familjen har varit och hyllat guldmännen i HV i Jönköping, en
mäktig känsla med så många glada människor i hela stan! Hurra för HV 71!

image313


Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Grattis till vinsten : D

Jäsch, jag skulle nog i det närmaste spytt om jag känt den doften. Luktkänslig som jag är, känner på flera km avstånd. Med andra ord, jag är inte uppvuxen på landet ; D

Fin fina kort att kika på. Student kanska man ska tänka på.
Kram o ha en bra vecka

2008-04-20 @ 20:03:26
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Mia

Ha ha....starkt gjort att erkänna! När jag läste detta kom jag att tänka på en händelse....på tal om föräldrar och att skämmas lite....Det var när äldsta dottern gick på kyrkans barntimmar för typ hundra år sedan. Jag hade precis kommit för att hämta henne, vi föräldrar stod i hallen och väntade när jag hör Alexandra med hög stämma säga "Ja,min mamma tror då inte på gud!".....Visst är det bra att vara ärlig men kunde hon inte sagt det någon annanstans än på kyrkans barntimmar?! Det blev lite fnissningar där i hallen.... Fina kort! Studentkortet är såå läckert! Vi har också kollat på HV....det blev jubel även här när de gick och vann.

Kram!

2008-04-20 @ 20:45:51
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Anita

Hej goa vän!
Åh, jag njuter av dina fina kort. Fiskekillen är bara så ljuvlig. Du är duktig du. Och har massor av fantasi och .... tid kanske?
Jag har gjort klart mina inlämningar, ligger fint i skolväskan. Jabba! Men glädje varar inte så länge för jag har hört att vi ska få nya arbeten. Puh! Snart är skolan slut och jag kan tycka att det ska bli sköööönt.

Vill du hjälpa mej med nåt? Ta måtten på din gröna lilla manick Cuttlebug. Tänkte jag skulle sy en väska och jag har inte fått min ännu. På fredag ska jag hämta den. Cuttlan får hon nog heta. Hi hi. Crabban heter min bil och Cuttlan min Cuttlebug. Det blir väl bra? :o))

Ha det så jättehimlagott. Hälsa kära mor.
Stor kram från Anita

2008-04-20 @ 22:32:44
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: MarieG

...du påminner mig om att jag måste införskaffa lite gräsmattegödsel, fast det får nog bli något luktfritt*ler
Tyvärr kommer jag inte iväg på Torsåsträffen, jag har återträff med SYV-klassen just den helgen! Hade varit kul annars!!
Fina kort du gjort - igen! Du verkar ha ALLA stämplar! Jag njuter verklige av att se dina alster. Ha en skön dag! //MarieG

2008-04-21 @ 06:29:58
Postat av: Åsa/asamia

Finfint kort, gillar detaljerna du sätter dit som man fastnar med ögonen på. Den här gången var det ordet hej som fastnade direkt. Kul idé!

2008-04-21 @ 07:01:26
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Gunvor

Såna fina kort! Studentkortet är verkligen klassiskt härligt!

2008-04-21 @ 11:15:13
URL: http://gunvors.blogg.se
Postat av: Lian

Kan man skicka hårddisken på uppfräschning kan man väl skicka sin hjärna för kreativ kick..eller? Nu ska vi se...när passar det att jag skickar den?
Var på träff i helgen men fick inte så mycket gjort (berodde inte på mina händer var upptagna av att jag "viftade", hade inte fått så mycket gjort iallafall av just ovannämnda anledning). Dessvärre är det ju oftast så att jag kommer igång när det är dags att packa ihop. Gissar att det är fler än jag som önskar att man hade en veckas semester efter varje träff så att man kunde fortsätta när man kom hem.
Må så gott

2008-04-21 @ 16:29:28
URL: http://www.kexholm.blogspot.com
Postat av: zizzi

Ha ha vi funderar på konstgräs och efter din historia låter det aktuellt!!

Fina kort som vanligt! Kram kram

2008-04-21 @ 16:53:56
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Caroline Rundby

Så fina kort du gör! Jag är imponerad!

2008-04-21 @ 20:17:41
URL: http://rundby.blogg.se/
Postat av: Anita/AniLi

Ja, studentkort! Nu påminde du mig-jag måste ju göra ett till min dotter som tar studenten i år och detta kortet var i min stil. Lite liftvarning tror jag!
Ha de gott.
kram Anita

2008-04-21 @ 23:24:58
URL: http://anili.blogg.se
Postat av: Tina

Underbart studentkort, har ett par jag behöver göra. Tjuvar nog ditt upplägg !
kram

2008-04-22 @ 06:53:39
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Cathrin

Ha,ha,ha du är kul du.Håll dej till Blå korn,eller dela ut klädnypor till de närmsta grannarna.Korten är helt underbara,IGEN. Jag borde göra ett konfirmationskort men har nog ingen lämplig stämpel till det,och ett eller föresten 2 studentkort ett till dottern och ett till hennes pojkvän.Ha en underbar dag vännen! Kram Cathrin

2008-04-22 @ 07:52:56
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Så du har också provat hönsgödesel. Det och nässelvatten går INTE av för hackor. Mina barn undrade förra sommaren vad i hela friden jag strött ut i trädgården?! Förmodar att det var fler än dom som undrade. Men bra gödsel är det.
Fina kort har du fått till igen. Behöver en studentstämpel/texten. Din var väldigt fin!
Vet du jag har blivit med Cuttlebug. Nu står den här på golvet och jag vet inte riktigt vad jag ska med den till?;-)galet!!!
Ha en superhärlig dag
stor kram/Gunilla

2008-04-22 @ 14:29:07
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Sonja T

Haha... hönsgödsel - vart får du allt ifrån:) Men visst är det krydda på riktigt naturligt gödsel, säga vad man vill:)
Coolt o berätta det rätt ut med, hehe...
Snygga alster med, 'as usual':)

/Sonja:)

2008-04-22 @ 14:33:45
URL: http://rastom32.blogspot.com
Postat av: Petra/Paradise

Vilka härliga kort du gjort vännen!
Jah..gödsling luktar inte allt för gott, men fint blir det =)
Hoppas allt är bra med dej å familjen? =)
kramisar Petra

2008-04-22 @ 21:56:45
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Petra S

hihiii!
Jag blir alltid så glad över att läsa och hälsa på hos idg.
Fina kort....
Sköt om dig.
kramis Petra

2008-04-22 @ 22:37:11
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Angelika

Å ljuvligt fina kort som vanligt! :-)
Och en väldigt rolig historia att läsa hihi!!
Inte sugen på scrapträff på söndag?
Ute och raggar lite folk då det är lite dåligt med det till träffen...vore roligt om du kom :-)
Kram

2008-04-23 @ 10:07:34
URL: http://angelikasscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0