Tildakort, Frida alster och gräsklippare.......

image286

Min faster fyller år snart och hon har efter sina råttfällor och råttor fått ganska många
House Mousekort........Jag gillar Magnoliamotiv och detta med paketet passar ju bra.
Papper är Daisy D nya kollection och dessa finns hos Stämpelgården, alla är bara
mmmmm i mina ögon. De söta skira primablommorna samt de rosa bradsen från
Creative Imagnations hittar du hos Hobbyhuset liksom de små rosenlöven.
Blomman är från en QK rev blomma. Färgläggningen är MCP-teknik med mina
nya polychromospennor som är tillverkade av Faber Castell. Lyckan var stor när
de var med posten igår! De ger ett mjukare intryck är Prismas och kändes lättare
att dra ut med stompfen och det blev min händer glada för......

image287

Stämpeldottern som nyss fyllde tio år gillar Fiskars skärmallar och här har hon
 använt cirkel och småhjärtan till hundtassen och ritat och klippt ur sedan.
Hundmotivet är från Anita´s och hon har använt Promarkers och det var mycket
noga med glaze på nos och det röda hjärtat.
Lite knappar och övrigt plock har hon tydligen hittat, hon har mitt fulla förtroende
och får använda allt i stämpelrummet för jag tycker det är så kul att se vad hon skapar!
Väldigt kul med en kompanjon ivarjefall......

Jaha, så vad det därdär med makens gräsklippare.....
Under vintern hade det samlats en del skräp i källaren förra våren som skulle förpassas till soptippen
och en dag kavlade jag upp armarna och tog tag i det. Bilen var nästan full och då kom jag på
att maken nämnt något i förbifarten att en gräsklippare skulle slängas.
Vi kvinnor brukar väl vara effektiva, så jag ringde snabbt upp honom och undrade jag skulle ta
med den gamla gräsklipparen till tippen. Han blev glad och svarde snabbt ja och jag slängde på
telefonluren och skred till verket. Ni vet, på tippen har de ju olika depåer för kablar, skrot, papp osv
och kvinna som man är åtgärdade jag demolering hemma, klippte av alla kablar och nystade ihop.
Skruvade isär handtaget, så det som återstod var fyra hjul och en motor, som skulle hamna
i den avdelningen där de tar hand om motorer och tömmer ut olja och så. Alltid bra att var förberedd
tycker jag och nöjd for jag till tippen och slängde allt på sina rätta platser.

På kvällen for maken runt som en galning i garaget och i våra förråd i källaren och efter en halv timme
började jag undra vad han letade efter och ni kan väl alla gissa vad det var:
Jo, gräsklipparen - för när jag hade nämt gräsklippare fick han för sej att det var en bra premiär
för första klippningen. När  jag fick fram vad han letade efter, tyckte jag:
 - Jaha å var stod den sist då? Och då han visade mej den då tomma platsen, tappade jag min haka och stammade fram:
- Det var ju den jag slängde på soptippen idag.......Tystnaden och blicken jag fick  från honom är svår att
beskriva,  en snäll tolkning är väl att jag  är helt knäpp.........
När jag lite försiktigt undrade vilken gräsklippare jag hade slängt var det faktiskt den av våra två  
 gamla klippare som var bäst trots sist helskruttiga utseende.
Att han lät så glad när jag frågade var att den som skulle slängas stod i vår sommarstuga utanför stan
och därför blev maken så glad att jag dessutom åkte och hämtade den där för vidare transport
till tippen.

Det blev ingen gräsklippning för den andra ville inte ens starta när den blev hämtad från stugan
och jag kände mej mycket dum, för nu hade vi ju ingen gräsklippare alls. ......
Maken försökte ändå gaska upp mej genom att säja att han kanske kunde laga den andra och det
var ju bara att hålla tummarna!
Förmiddagen därpå ringde min mobil  för jag var inte hemma och maken hojtade och var så glad!
För innan han for till jobbet gjorde han en avstickare till tippen och hängde på låset klockan sju för att
hämta vår  slängda gräsklippare, men som de sa där:
-Du, om någon vet ju hur noga din fru är med demolering och de visade hjulen och motordelen. Maken
berättade att jag slängt fel klippare och nu hade en trilsk hemma.
 Karlen på tippen skrattade tydligen jättemycket och det är förvisso roligt att man kan glädja någon, men han
tyckte samtidigt synd om maken ( karlar emellan) så det slutade med att min karl fick ta med sej en kasserad gräsklippare hem för att plocka delar av till vår trilska. Personalen på tippen tyckte nog synd om honom.....
 Min karl kunde inte bärga sej utan for hem och testade "nyförvärvet" från tippen och den hostade snart igång
och är den bästa gräsklippare vi haft!
Så trots mitt misstag blev det ju väldigt bra ändå.........men det dröjde innan jag åkte till tippen igen!

Om ni ska till tippen, tänk er för vad ni slänger........Trevlig helg önskar jag er alla och nu hoppas jag
verkligen att våren är här för igår i stallet satt "fröken vippstjärt" på en sten i hagen, ja alltså en
sädesärla och det är väl vår om något!
image288



Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Opsi! Så det kan gå när man ska vara snäll och hjälpsam... Men det blev ju bra till slut.
I LOVE PINK!!! Ljuvligt kort.
Kram o trevlig helg

2008-04-04 @ 16:01:34
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Mia

Så fint rååååsa kort! Jättesött! Och din dotter är både kreativ och har pysselgener som attan! =) Kul historia om gräsklipparen! Det är sånt man kan skratta åt efteråt....

Kram!

2008-04-04 @ 18:28:31
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: zizzi

Gillar verkligen kortet och håller med om att papprena är ljuvliga!!! Får ta en titt till stämpelgårdens webbutik.
Du.......min sambo skulle aldrig låta mig åka till tippen ensam.........Jag är lite slarvig och köper gärna nytt medans han är ett kontrollfreak och sparar på allt.
Trevlig helg! Kram Cissi

2008-04-04 @ 18:44:46
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Linda

Hahaha, så kan det gå! Vilken tur att det ordnade sig till det bästa i alla fall. :) Jättesött kort och vilket gulligt kort din dotter gjort, man ser verkligen hur hon engagerat sig i det.

Trevlig helg!
Kramar

2008-04-04 @ 19:07:13
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: MarieG

Men så det kan gå... förstår att det tog ett tag innan du erbjöd dig att åka till tippen igen *ler
Härliga kort som vanligt, din dotter är sååå duktig hon åxå!
/MarieG

2008-04-04 @ 19:45:00
Postat av: Åsa/asamia

Jättefina kort!!!!!

2008-04-04 @ 20:16:47
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Theresia

Efter din gräsklipparhistoria så kan jag bara säga en sak... min man och din man har något gemensamt!!! Nämligen kärleken till gammla gräsklippare... (hämta delar på varuhuset?!)
Kram Theresia
Ps hoppas vi ses på söndag då!

2008-04-04 @ 20:18:23
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: lenislenis

Ha, ha, ha.... vilken underbar gräsklipparhistoria!
Vilket underbart kort! Helt bedårande gulligt! Köpte samma stämpel på mässan men har inte hunnit göra ngt ännu.

2008-04-05 @ 00:39:14
URL: http://lenislenis.blogg.se
Postat av: Tina

Tippen historian gillade jag verkligen...
maken jobbar där, så han får ta med all skit dit på morgonen, annars så hade jag garanterat gjort samma misstag.

Dotterns kort är så sött, det ska börjas i tid !

2008-04-05 @ 06:34:20
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Samara

Det låter som ett kåseri i en tidning ju, du borde skicka in det till nån tidning,du kanske får betalt, snacka om historia, ojoj.
Jag hade fått spunk om jag varit din man,haha.

2008-04-05 @ 06:59:45
URL: http://sasha-samara.blogspot.com
Postat av: Yngla

Åh vilken historia! Skrattar så jag gråter!!!

2008-04-05 @ 14:16:54
URL: http://blogg.passagen.se/yngla
Postat av: monica

Vilka härliga kort! vad duktig din dotter är =D helläckert!!!

hihi...ja det är nog bäst o hålla sig från tippen ;-)

2008-04-05 @ 16:35:54
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Zara

Kortet med hundtassen är fantastiskt!
De var kul att pratas vid i söndags.
Kram

2008-04-05 @ 18:41:58
URL: http://zaras.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0