Nya Änglabarn å bakning......



Som utlovat kommer ytterligare kort med de nya stämpelmotiven, Änglabarn som har
premiär imorgon lördag då Hildas Rum öppnar sin nya butik i Huskvarna.
Här håller Tindra sin themugg och jag bara smälte när jag såg motivet, stor thedrickare
som jag är, det blir nog mellan sex och åtta muggar grönt the varje dag som jag
bälgar i mej...... Tindra är färglagd med MCP-teknik. Allt material från Hildas, liksom
alla övriga kort.



Theo tar sej en liten lur under äppleträdet i sin hängmatta, visst ser det
skönt ut! Själv kan jag knappt titta på vår hängmatta utan att bli sömnig, det är
så rofyllt med en "gungmatta", som jag brukar säga - det och blåsbubblor......
Uppstämplat med Versafine på tjockt akvarellpapper och färglagt med akvarell-
pennor.



Grattiskort är alltid bra att ha och detta med Tindra hamnar kanske hos någon
liten tös, som fyller år! Blomman gjord med hjälp av QK rev och ditsatta bling.
Målning MCP-teknik med mina Primapennor.




Tindra rustar för höst med paraply och gummistövlar, det är glaze på
"paraflaxet", så färgen ser ganska skrikig här, inte fullt så gäll i färgen
i verkligheten. Swirlar QK rev och därefter stickles på. Sydde några varav
med maskinen runt, det är lite kul och det var ett tag sedan jag gjorde det!
Använt Promarkers samt MCP till färgläggning.



Sist ur är Tindra på moln, färglagd med Promarkers, en hel del "frosted lace"
stickles på molnen. Det funkade bra även till moln och inte bara till snö....
Använt mej av Fiskars ultra shape till den runda formen.

Morsan tackar och bockar för skratten hon lockat fram och som hon säger:
-Ett gott skratt förlänger livet och lite får man väl bjussa på sej själv!

Denna vecka har mitt huvud varit någon helt annanstans har det känts som,
jag har funderat en hel del, inte på särskilt allvarliga saker, kort, hästar och
en resa som jag snart ska bege på och packning dit osv.
Då jag är matallerigiker bakar jag mitt bröd själv och skulle lite snabbt svänga ihop
lite frallor, vilket jag har gjort MASSOR av gånger. I med allt i bunken och sedan full
fart med  min gamla hederliga Kenwood till att knåda ihop.
Bakade snabbt som rackarns ut frallorna och när jag sedan skulle skjutsa in dom i ugnen,
låg det små platta degklumpar på plåten - men jag penslade med lite vatten å sedan in i värmen!

Det började aldrig lukta så där gott , som det gör av nybakat, så jag var ganska konfunderad när
jag plockade ur plåten, där nu låg små gråa hårda klumpar......
Jag begrep nada, men försökte fundera "bakåt" hur jag gjort dom och visst 17 hade jag
glömt jästen......hur man nu kan missa den ingrediensen.....
Senare när jag pratade med Morsan berättade jag att jag gjort något jag ALDRIG gjort innan:
missat jästen i till mitt frallbak!
Hon vrålskrattade och kunde föreställa sej mej där min plåt med de gråa klumparna och
som sagt, det är bara att bjussa på ett gott skratt!

Hoppas att få träffa många pysselvänner imorgon på Hildas Rum, det ska bli så skoj!
Morsan kommer inte med, då hon hade annat för sej - jag misstänker starkt att hon åker till vår
stuga och övar på 20 hopp på studsmattan till nästa säsong!!

TREVLIG HELG och baka lugnt.......


Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Finfina kort! Jag ska försöka att hinna med ett besök på hildas, det är dock lite problematiskt mitt i köksrenoveringen.

kram Annika

2008-08-29 @ 19:28:00
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Mia

The....gungmatta.....blåsbubblor...höst....jag blir så härligt avslappnad! =) Såå fina kort och såå läckra motiv! Och till din "morsa" säger jag bara Go Girl! Hoppas hon når de 20 hoppen!



Trevlig helg och baka lugnt själv! ;)



Kram!

2008-08-29 @ 22:42:42
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Tina

Jaa du, jäst är en viktig ingrediens!

För många år sedan gjorde jag en dundermiss, tog salt istället för socker i bullarna.

Gissa om dom blev goda ?

2008-08-30 @ 09:05:48
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Söta stämplar på kanonfina kort.



Kram



PS Kika i min blogg om du kanske är intresserad ; D

2008-08-30 @ 18:47:43
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Linda

Så många jättesöta kort du har gjort! :) Den där historien påminner om sambons bravad för några veckor sedan; han gjorde sås utan redning, vilket blev mindre lyckat... KRAM

2008-08-30 @ 23:54:30
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Kamilla

WOW vilka fina kort du har gjort :)

& jäst...ja,det behöver man ;)

2008-08-31 @ 00:51:39
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Mahlin

WOW så många snygga kort!! och vilka vackra änglabarn..



Skrattade gott åt ditt frallbak, det är sånt jag gör nu med min amningshjärna så det är skönt att läsa att fler gör tokigheter.

2008-08-31 @ 12:20:03
URL: http://mahlin.blogg.se/
Postat av: Susanne

Vilka super söta stämplar.

Surfade runt bland bloggar för att hitta lite ny inspiration. Fann helt fantastiska alster på din sida, kommer att komma åter.

Susanne

2008-08-31 @ 16:33:02
URL: http://susannes-kortmakeri.bloggagratis.se/
Postat av: Anna Smid

Så fina kort och vilka underbara stämplar!

Otur med frallorna! Rätt surt när man lägger ner sin tid på sånt och så går det åt skogen! Men, du lär väl aldrig glömma jästen nån mer gång!

2008-09-01 @ 05:41:24
URL: http://www.smid.zoomin.se
Postat av: Alexandra

Jättefina kort igen! Blev så sugen på att blåsa bubblor nu ju... Det är så mysigt! Så trist med döbakta frallor, inget smaskigt att stoppa i munnen där inte! Kram

2008-09-01 @ 11:20:35
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com
Postat av: Malin

Supersöta kort=) Jättefina stämplar=)



kram!

2008-09-01 @ 22:18:50
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Stämplarna är jättesöta!! Blev dock lite stressad när jag var i butiken, fick syn på stämplarna precis när vi skulle bege oss.

Får köpa nästa gång jag åker dit =)

trevlig å träffa dej igen vännen!! Hoppas det gick bra att dema resten av eftermiddagen sen =)

Korten du gjort är dundersöta!! =D

Stor kram Petra

2008-09-01 @ 23:34:16
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0