Till Storyhouse å hur getingar ställer till det.....


Ett inspirationskort till Storyhouse där motivet är målat med Promarkers,
fickan som motivet är nedstoppat i är uppstämplat med Primas " build
a frame
", clearstamps-set som ger oändliga användingsområden!
Här stämplade jag det på ett vanliga cardstock med Versafine sepia och
skar ut längs kanten och stoppade i motivet, som även är 3D uppbyggt.
Fin sidenblomma och band från Prima, som ger en lyxig känsla. Allt material
finns hos Storyhouse.



Ännu ett inspirationskort åt Storyhouse, här i den roliga vikningstekniken
som kallas criss-cross. Kortet har även fått en "gördel" av cardstock med
Primaband och blomma.

   

Så här ser hälsningen inuti "criss-crosset" ut, stämpel från Hellas stämpel-design.




Här är en modell av pås-kort, som inspiration åt Storyhouse och deras
papp-påsar  finns i brunt och vitt. Klart skick på detta kort ca 9x12cm.
Pås-kort är roligt och du kan variera dom på många olika vis, testa vet já!
 Punchinella på kanten och glitter på blommorna och bling på denna
framsida.



Förutom mitt knotiga pekfinger ser du mittuppslaget på påsen med mysig
svampstämpel i Hellas design. Svampen är färglagd med Promarkers,
chalk på kinderna samt stickles på prickarna. Punchinella med hjärtan fick
"blinga" till den andra sidan.



Och i själva påsöppningen finns denna tag med en hösthälsning  med text
från QK Snow Day. De läckra lövbradsen finns även hos Storyhouse.

Tycker det känns som hösten närmar sej, kvällarna blir mörkare och allt
regnande förstärker höstkänslan. Jag hoppas på en fin Brittsommar, då
hösten visar sej från sin allra finaste sida med all färgprakt  i höstpalett.
Jessica, som äger Storyhouse har blivit en mycket god vän under den
tiden jag har varit inspiratör åt henne, men vi har i bästa samförstånd kommit
fram till att min prövotid hos Storyhouse nu är över. Jessica har en egen vrå i
mitt hjärta och jag hoppas innerligen att jag kan få ett hedrande Gästuppdrag i
framtiden! Tack för denna tid Jessica och STOR KRAM!!!!

Hur har ni det på getingfronten? Hos oss är det ganska lugnt, men det kanske man inte
ska säga.......Morsan behöver bara öppna sina fönster en liten bit, så har hon ett par getingar
inomhus. Jag är inte så där jätterädd, men jag har full förståelse för människor som har stor
rädsla för dessa, det är ju ingen trevliga djur som man klappar och gosar med direkt.
Förutom deras stick kan vara starkt allergiframkallande kan de ställa till med en hel del ändå.....
Vi ser tillbaka i tiden till slutet av 60-talet och på den tiden var det ett fullkomligt normalt förfarande
om man som kvinna hade en " bad-hair-day" att dra på sej en peruk och så var det problemet
ur världen! En kvinna i mina föräldrars bekantskapskrets var alltid chic och  mycket mån om sitt yttre
och självklart hade hon ett antal peruker att välja i mellan vid behov!  
De bodde under sommaren i sin stuga här på Småländska höglandet och den dag hon skulle bege
sej till stan för att handla var hennes hår inte alls till sin fördel - så på med en peruk, lite läppstift och
så iväg till stan! Väl kommen till stan i sensommarvärmen kom det givetvis in en geting i bilen och den
 ville hon inte alls ha som passagerare, utan  hon började vifta förtvivlat åt alla håll för att bli av med getingen!
Det bar sej inte bättre än att när hon frentiskt viftade hamnade peruken  på sniksan och kanade ner över hela
 hennes ansikte......Bilen hade under getingviftandet tappat sin fart, men  en smärre kollision med framför-
varande bil var ett faktum och färden fick ett snabbt slut!
Inte nog med detta, mannen som hon kolliderat med blev lätt chockad när han klev ur sin bil och skulle skälla
på den drulliga chauffören - han såg bara ett huvud fullt med hår sittande bakom ratten!
Där ser man vad en geting kan ställa till med!

Skutt och kram på er allihop och ha en fin fortsättning på veckan och pyssla lugnt!




Kommentarer
Postat av: Linda

Underbara kort! Så produktiv du har varit. :)



Getingar är inte roliga. Vi har inga här hemma hos oss, men så fort man kommer någonstans där man ska äta så är de där helt plötsligt. Min mamma brukar mosa alla med servetter, själv viftar jag mest och aktar så att inte Max blir stucken.



Kramar

2008-08-20 @ 21:51:27
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Åsa/asamia

Du har fått en Avard inne hos mig ;0)

Kram till dig vännen för att du gör så mycket fina kort och för att du är min vän.

2008-08-21 @ 06:37:51
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Angelika

Haha! En väldigt rolig historia som vanligt, det var väl tur att det inte gick värre än det gjorde... :-) Getaingar har vi massor av här och det är inte kul alls, barnen tycker inte heller det!

Jättefina kort du gjort! ska abslout prova på criss-cross, verkar väldigt roligt!

Imorgon får du nog post förreten ;-)

Kram kram

Postat av: Mia

Lite annorlunda men ack så fina kort! Kul vikning! Ja, dessa getinger....har själv inga större problem med dem men jag lider med dem som är allergiska. Vi har ett par barn på jobbet som alltid har Betapred med sig om olyckan skulle vara framme. Kul historia...tur att det gick hyfsat bra i alla fall.



Kram!

2008-08-21 @ 14:07:30
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Ammi

Vilken historia :-). Jättefina kort, påskortet är nog favorit!!!

2008-08-21 @ 19:49:33
URL: http://www.ammi76.blogspot.com
Postat av: Gunilla/Nilla

Ja här lyser verkligen flitens lampa. Så mycket fint du har skapat. Måste också ta och prova på att göra ett sådant criss crosskort, LÄCKERT!



Nä det är verkligen inget vidare med dom attans getingarna. Vi har väl haft måttligt. Men så fort man öppnar dörren är det ngr som smiter in och som sedan slutar som plattar fläckar på flugsmällaren.



Nu blir det lite OS för min del och så måste jag ha ngt att tugga till;=)!!



Ha det bäst och stor kram

/Gunilla

2008-08-21 @ 19:58:11
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Petra S

Tjolahopp.

Ja fy fasen för alla dessa getingar ! Har blivit stucken ja med, den enda i vår familj som sluppit är Maja. Erik blev stucken på näsan och såg ut som en boxare ett tag....

Ha det så gott.

Kramis Petra

2008-08-21 @ 21:58:23
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Fina kort & passa sig för getingar är bra! Ha ha

vill passa på att tipsa om tävling hos mig som du inte får missa! =)



Ha det gott, kram

2008-08-22 @ 08:04:58
URL: http://www.mysmumlsn.blogspot.com
Postat av: sari

Härliga,härliga kort igen!! Getingar... hmm dom har vi haft en hel dl av..är ju allergisk så jag är livrädd för dom! Hamnade på sjukan för ca 2 veckor sen då jag vart stucken av en... medicinerna hemma hjälpte inte...

2008-08-22 @ 13:01:50
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Getingar är väl sådär... Men fick mig iaf ett gott skratt åt geting historien! =)

Finka kort du har gjort också! Kram

2008-08-23 @ 10:39:34
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com
Postat av: Tina

Vi har haft getingar i mängder, precis vid vår ytterdörr.

Dom har byggt ett bo inne i panelen.

Igår var Insecta här och sprutade gift och det tog inte många timmar så var dom döda.

Om en vecka ska vi öppna upp panelen och slå sönder boet, det kan vara så stort som upp till 2 meter långt säger han på insecta. Eftersom dom haft hela långa vägen upp att bygga på.

Nu kan vi i alla fall gå in utan att vara rädda för att bli stuckna.

2008-08-23 @ 22:05:58
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: Petraso

Getingar!!! kollade i fångaren räknade till 48 st





Kramis

2008-08-23 @ 22:13:34
Postat av: Kamilla

Vilka underbara alster du gjort :)

& Getingar UUUuu vi är ganska skonade,bara nån enstaka som surrar runt,tror alla har drunknat så mycket som det regnat den senaste tiden,men idag var det sol :)

Vilken underbar historia,jag trodde (medan jag läste) att getingen skulle vara i peruken :D

Kram

2008-08-23 @ 23:05:42
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Jessica

Vissa människor är man så tacksam för att man "springer på" i livet. Du är en av dem! 1000-tack själv. Du är en sann inspiratör på många sätt.

Stooor kram i retur.

2008-08-26 @ 15:51:39
URL: http://www.storyhouse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0