Påsk-kort, promarkers album och en blodig historia.

image235

Brukar ni skicka påsk-kort? Själv skickar jag till ett fåtal nära och kära,
det finns ju så många fina påskmotiv! Här är ett från Penny Black, "Bunny Talk"
färglagt med MCP-teknik. Textstämpel från Inkido inhandlad hos Stämpelgården.
Papper Crate, Fancy Pants. Den vågiga, scallped ramen är från Spellbinders dies,
som jag har embossat med CB´s nya embossingfolder, paisley.
QK rev flourish i påskens ena färg, orange.

image236

Det är bara att konstatera att min scanner inte alls gillar alla färger, denna gula
tex..... Detta är ett DT-kort för Hobbyhuset med små kycklingar från Forma Hantverk.
De var ursprungligen på en rad, men med saxens hjälp blev de tre.
Stämplade upp en gul bakgrund med brilliancedyna och därefter kycklingarna med min
 favoritdyna onyx black versafine. Kycklingarna fästa med svart brads på band.
Bakgrundspapper MM och text QK Blossom i organge blingpapper.

image238

Min mamma var med på träffen i helgen och jag hade förberett, så hon skulle göra ett
litet album med fina Promarkerspennor. Hon var noga med att jag skulle göra ett
innan och detta här ovan är mitt färgalbum.Jag hade med mina "braiga" kompis BIA,
bind-it-all från Hobbyhuset, så fler kunde göra album.
Texten på framsidan är QK Blossom och glimmermistade blommor och jag lärde mej att
man inte ska sätta brads i "hålkanten"......
Garnet vann jag nyligen från Stämpelgården och det kom till användning direkt med lite
band i vitt och turkost. Även här QK rev florish i ljust blingpapper.

image239

Idén till albumet hade jag redan tänkt på att göra, men jag hittade den fyndiga
knappstämpelidén hos Jenny Å, som har så mycket skoj för sej i sin blogg!
Panduro har (haft?) knappstämplen och den är uppstämplad med black soot distress
på en cirkel som är utstansad med en QK-dies.
Längre fram ska jag även göra ett album till mina twinklings och det är bara att konstatera
att album är beroendeframkallande att göra!

Jaha, så en lite historia igen om ni orkar läsa:

Nyligen hände en trafikolycka här i staden på det på en torsdag! Torsdagarna är lite speciella
med tanke på vår torgdag och folk  från landet kommer till stan för att göra veckans ärenden.
Själv ska jag inget säja för jag brukar säja att det är den sociala dagen, då man kan träffa
 folk på stan, fika lite osv. Ja, stan lever upp liksom och det är ju trevligt!
Men ibland händer ju tråkigheter och denna torsdag blev en man påkörd av en bil mitt i stan.
Ambulans blev tillkallad och mannen fick hjälp och det stora samtalsämnet blev denna
olycka och allt blod!
Alla pratade om hur blodigt det var och min svägerska kom förbi med barnvagen när brandkåren
sköljde bort allt blod på asfalten.
"-Det var gräsligt, oj så mycket blod sa hon senare!" Ja, ni kan ju tänka er pratet om detta blodbad....

Efter någon vecka pratade min mamma med brorsan i telefonen och även där kom detta blodbad upp,
då nu min mamma tyckte detta var så hemskt.
"-Blod, säger min bror mycket undrande, nänä det var ett par hinkar lingonsylt som inhandlats på torget!!!

Och där ser man hur benbrott blev Nässjö blodbad. Imorgon är det torsdag och då väntar ägga-knallen
och andra torgäventyr!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka supersöta påskkort! Själv skickar jag aldrig några påskkort, mest för att jag inte känner någon annan som gör det så har det inte blivit så.

Vilken rolig historia, haha, så fel det kan bli!

Angående DT-stämplarna förresten, det stod väl att de skulle skickas den 3 mars därifrån till Maria? Jag blev lite förvirrad när jag läste ditt mail.

Kramar

2008-02-27 @ 19:08:29
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Mill@n

Kanon ide´med knapparna, Jättefint album. Nu börjar man bli sugen på bind itall också =o/
MVH

2008-02-27 @ 19:51:07
URL: http://millanspyssel.wordpress.com
Postat av: Anita

Hej vännen!
Vilka underbara kort. Du är ju full av idéer.
Promaker albumet är ljuvligt. Jag gjorde på mitt sätt för jag vill inte härma dej.
Men du... vilken bra ide att göra ett album till twinklarna.
Har du minialbum som du kan stansa ut?
Vi hörs. Hoppas att du fick mitt pensémail.
Kramis från Anita

2008-02-27 @ 19:56:09
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Åsa/asamia

Jättefint album och härligt vårlikt kort!
Tänk vad det kan bli av rykten, blodbad av lingonsylt *fniss*

2008-02-27 @ 19:57:39
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Cathrin

Oj,oj vilken historia,tänk va, så det kan bli. Ursöt
stämpel du har på översta kortet.Kycklingtrion har jag oxå men aldrig använnt,det får det minsann bli ändring på nu.Må så gott tills vi hörs nästa gång,kram Cathrin

2008-02-27 @ 21:10:43
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: SannaF

Jätte härliga kort.
Tur att det bara var lingonsylt...

2008-02-27 @ 21:11:08
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: sari

Så fina kort och albumet är ju underbar!!! He he heee... ja, så kan det gå, lingon förvandlas till blod...*S*

2008-02-27 @ 21:57:13
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Brukar skicka något enstaka Påskkort bara.
Rackarns vad snyggt det översta kortet var. Upplägget var så grymt snyggt och härliga färger. Äggkortet var jättesött.
Blodbad, hua. Vilken tur att det bara var lingonsylt. Hoppas det gick bra för lilla farbrorn.
Kram o ha det bra

2008-02-28 @ 07:14:04
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Chruss

Haha, tur att jag sitter själv för vad jag skrattade!!!!! Fniss....du kan du! Du skriver otroligt bra och medryckande också!

Kort, mjaeee, jag är superdålig på att skicka påskkort tyvärr.
Gillade dina och dina härliga BIA-produkter!

2008-02-28 @ 09:15:13
URL: http://chruss.blogg.se
Postat av: Tina

Lingonsylt? *fniss'
underbara kort!

2008-02-28 @ 10:02:21
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Mia

Kanin-kortet är ju underbart sött! Vad fiffigt att göra ett album med färgerna...kanske snor jag idén och gör samma sak med distresser och akvarellpennor....hm, som du märker MÅSTE jag har en BIA. Får nog ta ett snack med min käre make ikväll. =) Vad gäller blodbadet....så det kan bli! Tur att det var lingonsylt och inget annat!

Ha så gott!

Kram!

2008-02-28 @ 12:47:57
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Jenny Åhlund

Vad fint din promarkerbok blev!
det verkar hända mycket hos dig i nässjö=)
jag och tjejerna skall ner dit till Valborg/kristihimmelsfärdshelgen (dessa dagar infaller ju under samma helg i år).
Har fått höra att ni har fackeltåg vid valborg.
En annan fråga, vi brukar som tradition göra ett besök i Eksjö men tyckte inte att det fanns så mycket kvar där längre. Nu funderar vi om det istället finns ngn scrapbutik i nässjö och omnejd som man kan besöka och sedan avsluta på ngt fik i närheten? Har du några tips?

Må så gott!

Kram
Jenny

2008-02-28 @ 15:40:03
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: zizzi

Halloj
Nu fnittrar jag framför datorn igen! Blodbad i nässjö!!!!!!!!!!Helt underbart!
Jag älskar ditt promarkersalbum!! och korten oxå...som vanligt! Massa kramar till dig!

2008-02-28 @ 22:48:18
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

*fniss* Nässjö blodbad! Det händer grejer i lilla Nässjö, det hör jag! ;)
Stackars farbrorn som tappades på litervis med lingonsylt!
Vilka härliga kort du gjort vännen!! Superduperfina!!
Ibland beter sej scanrarna skumt!
Jag längtar till lördag! Såg väääärldens sötaste stämpel på Hobbyglädje från Magnolia, den SKA jag bara ha!!!!
Många kramar Petra

2008-02-28 @ 23:14:52
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Elzie

Härliga påskkort. Något jag sällan skickar måste jag erkänna. albumet var ju toppen. Att bara titta där för att se vilken färg som passar.
Ha en bra fredag.
Kram Elzie

2008-02-29 @ 07:49:48
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: petraso

Yo make my da.... integör du Fina kort bara utan är en super historie berättare älskar dessa historier!!!! Vill höra fler!

2008-02-29 @ 11:03:42
Postat av: gunilla/nilla

Ja du, vad är det man brukar säga "göra en höna av en fjäder"! Men historien blev onekligen mycket mer spännande med allt blod istf vanlig lingonsylt. Men vilken tur för mannen att det bara var sylt!
Varför skickar man så få påskkort och mång
julkort. Så härligt med desssa vårkickar när dom landar i lådan och så är dom så kul att göra också.
Dina är verkligen en vårkick. Blev galet förtjust i det översta.
Nu får du ha en underbar helg♥
Kram till dig från mig
/Gunilla

2008-02-29 @ 18:45:05
URL: http://kortnilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0