Vårkort, lavendelpåse och snökanin.

image167

Innan jul passade jag på att inhandla de nya söta Kids-stämplarna från Easer
och här är mitt första kort med dom.
Det kändes inte direkt som vår ute, men vi lär väl gå åt de tiderna ....Tösen
med nallen är målad med Promarkers och har fått lite extra bling med stickles.
Papper Fancy Pants och olika Primablommor och tag från CB med text
från det lilla clearstamps-setet som var med i QK-sophisticated.
Kändes onekligen skönt att ha kommit igång lite med vårmotiv!

image168

Min symaskin är en kär vän och har varit i alla år och här jag sytt en påse med
påpressat motiv  och fyllt med vadd för att få en "gosig" påse och lavendel för god doft.
Knöt igen påsen med ett  satinband och dubbel halvslag som jag fäst Primablommor
med en brads på innan. Påsen är väl ca 13x20 cm i klart skick.
Jag är förtjust i att fira Valentine Day, en ljusglimt i vintern och brukar tillverka saker och
ge bort till mina nära och kära och tänkte att liknande påsar skulle bli årets gåva.

image169

I vår familj är vi tydligen lite påverkade av våra djur och såvitt jag minns har
barnen alltid smyckat vår trädgård med just snökaniner! Och detta är årets
första exemplar, som F. gjorde idag. Hon är en vintermänniska och gillar
att vara ute i snön, så det var en rosig fröken som kom in  efter tumlande i
snön och var då på hugget för pyssleri efter varm saft!

Skolarna i vårt Småländska område börjar på tisdag och det kommer att bli
mycket konstigt när allt "blir som vanligt" igen! Imorgon kommer vi att njuta av
sista lediga dagen och jag tror att lite pyssel även ingår i det begreppet, håller ni
inte med?

Ha en underbar start på veckan och jag är SÅÅÅ glada för alla fina kommentarer, tack!

Kommentarer
Postat av: anna-karin - Koy

Vilka fina skaer du gjort!
Underbar lavendelpåse! Är de svåra att göra? Är det decopage motiv tro?

Hälsa F att det är en jättefin snökanin :-)

2008-01-07 @ 12:20:21
URL: http://koysdagar.blogspot.com/
Postat av: sari

vilken vacker lavendelpåse! Och kortet o kaninen är ursöta dom med!!

2008-01-07 @ 17:22:19
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Elzie

Så sött kort. Verkligen gullig stämpel. Och lavendelpåsen var hur fin som helst. Gillade snöharen också. Nog den första i sitt slag som jag har sett *s*.
Kram Elzie

2008-01-07 @ 19:06:09
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Mia

Ursött vårkort! Jag hoppas att det blir lite vårsol snart. Tänk att du är så duktig på att sy också...påsen är superfin! Känner nästan doften av lavendel ända hit. =) Ni är ju för roliga...har aldrig hört talas om snökaniner förut....fin blev den i alla fall.

Ha så gott!

Kram!

2008-01-07 @ 19:06:10
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: SusanneSj

Så sugen du gjorde mig på att göra ett kort i våriga färger. Ditt kort var helt underbart.
Sy kan du också ser jag. En jättefin påse.
Tack för ljuvlig inspiration.
Kramisar

2008-01-07 @ 19:55:33
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Hej hej! Super härligt vårkort,och vilken påse blir ju nästan kär i den.Snökanin har jag nog aldrig sett innan,kul grej.Tror du barna vill komma hit och göra en snöhöna?????Mina är ju "för stora" för sånt.Ha en bra dag! Kram Cathrin

2008-01-08 @ 08:22:44
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Anonym

Hejsan!
Vad mycket fint du gör. Alltid lika roligt att titta på dina bilder.
Jag bor i Jönköping och är så sugen på att vara med på nåt scrap/kort pysselträff. Vet du om det är nåt på gång? Vet du nåt om kurser mm? Jag är nybörjare och vill så himlans gärna lära mej.
Titta in ibland på Klosters Café och njuter av dina alster. Har köpt fina magneter. Kul, kul.
Må så gott.
Kram, Anita

2008-01-08 @ 17:48:45
Postat av: Anita

... adress till mej om du vill skriva några rader. c",)

2008-01-08 @ 17:49:46
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: marieg

Vilken härlig lavendelpåse!!! Så var man tillbaks i vardagen igen med allt vad det innebär! Allt har sin tid, eller vad är det man säger? Lite pyssel piggar iallafall upp, eller hur!
Ha det bra Lotta!
/Marie

2008-01-08 @ 20:23:23
Postat av: gunilla/nilla

Vad härligt med lite vårkänslor. Ljvuligt kort och en underbart fin doftpåse! Det är precis vad jag behöver i detta eviga mörker. Fast vi har faktiskt haft ett par dagar med lite blå himmel och sol. Så ngn stans där uppe finns det kvar, TUR!!!
Sköt om dig och ha en underbar dag
kram/Gunilla

2008-01-09 @ 10:40:00
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: zara

Underbara alster du gjort, allt från kort till kanin!
Hoppas att allt är bra med dig!
Kram

2008-01-09 @ 12:43:27
URL: http://zaras.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0