Troskort å ko-jakt med uppkoppling



Hoppas att ni inte tycker att jag är för tjatig med mina egenritade motiv,
men här är ytterligare ett med trosor på klädstreck!
Motivet är MCP-målat, papper bla basic G, blommor Magnolias egna,
primablad och knappar. Text QK Sunshine.



Här sitter Tilda  frånMagnolia på sin filt och njuter av det fina vädret.
Färgläggning MCP-teknik och mina Prisampennor. Papper Daisy D,
Primablommor, fjärilar från Karen Maries klippark från Panduro.
Text box från K & Company, som innehåller 400 lappar med ordspråk!

Idag blev det ko-jakt istället för lugn ridtur i stallet......som tur var var den
äldsta tösen med och det är inte så ofta, då hon inte har mycket över
till hästarna.... Vi tog en stilla promenad längs med en gärdkant och hästen njöt
av allt härligt gräs och vi njöt av hallon och sol. Det var en hel del spår i gräset i
"krussidullspår" hit och dit och jag tyckte att de som har sin ridit där innan måste
övat på något mycket invecklat.....och varför inte  då rida i paddocken istället....
Runt ett stenrösekrön såg vi den som skapat alla konstiga spår, kossan på vift!
Hon var mycket nöjd över att vara lös och trots övrig flock med tjur och sin
kalv på insidan av stängslet hade hon inte minsta tanke på att gå in till dom!
Själv är jag ju uppvuxen på landet och ko-jakt är var ett naturligt inslag på sommaren
eller flyttning av djur mellan olika hagar osv - men mina töser är ju inte så
vana.....
"Hästtösen" stannade kvar en bit upp med hästen  och vi andra två gick längre
ner på gärdet och kossan var med så snällt och jag  öppnade staketet till henne,
men 1 meter från ingången fick hon värsta infallet och stack iväg i värsta ko-galoppen
mot häst och tösen. Hon blir givet rädd som 17 och spinger med hästen efter sej in i
stallet och stänger och det var ju ganska klokt om man som henne lider av ko-skräck
och den blev väl inte bättre efter idag......
Under tiden vi gått med kon ner till öppningen hade jag lånat äldsta tejejens mobil,
för min låg som vanligt bra till hands i bilen någonstans och jag  ringde till maken
så att han fick kolla upp vem som äger  den ystra kossan.
Nu var kossan uppe på stallbacken och den ligger ganska nära en trafikerad väg och det
är ju inte så hejigt med en glad ko bland bilarna där....
Den stora dottern är inte alls van att jaga kor, men hon hann gena en bakväg och mota kossan.
Då blev kossan galen och hoppade över stängslet in till hästarna och det kändes inte bra!

Jag tog vägen via stället och kunde stänga av hagen där hästarna gick. I samma veva kom en
inringd granne, koägaren och maken på cykel, han hade hade genomfört en snabb
"tour de Nässjö".  Allt löste sej bra, inga skadade djur, jo förutom att jag fick ett bi stick vid min ankel...
Men det värsta var ilskan från äldsta dottern, som nu snabbt skulle ha sin mobil och jag hade
den nertryckt i fickan, drog upp den och gick. Bakom mej hörde jag ett morrande från henne och
makens gapskratt:
- Hon klarar inte ens att jaga kor utan att vara internetuppkopplad! När jag stoppat ner mobilen
stötte jag väl till några knappar och kopplade upp telefonen mot internet och nu fick övriga familjen
vatten på sin kvarn om mej och mitt dataförhållande! Dottern morrade något om knapplås och att jag
får minsann betala och det är det väl värt, lite ko-jakt som minde om barndomens dagar!

Önskar er alla "happy cow" och njut av pyssel och kanhända lite sol!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej Så fina kort, härliga färger.

2008-07-21 @ 17:11:01
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Tina

Hon e så söt lilla Tilda där hon sitter på den vackra filten.

Ja tänk vad vore livet utan internetuppkoppling?

2008-07-21 @ 17:55:48
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj, vilken kohistoria! Jag kan säga att jag känner med din dotter, har koskräck jag med...eller djurskräck överlag. Underbara kort och hur sött är inte trosmotivet då? Den där Text box från K & Company blev jag lite nyfiken på....var är den köpt? Dyr? Typ vilka ordspråk finns det?



Semesterkramar!



2008-07-21 @ 22:07:32
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Sofia

Vilka fina kort du gör!

/Sofia

2008-07-21 @ 22:45:19
URL: http://fialisan.blogg.se/
Postat av: mia.t

Vilket spännande liv ni lever i er familj =) Kojakt och förföljda av bilar på vägarna ;) Superfina egenritade motiv i vanlig ordning, dags att trycka upp ett ark kanske...?

Ha det bäst!

//mia.t

2008-07-22 @ 09:06:24
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Gunilla/Nilla

Ja du vännen det händer en del i Ert liv! Kan riktigt se det framför mig;=)!!

Inte tröttnar man på dina fina motiv. Läckra kort i milda härliga färger, en fröjd för ögat!

Du måste tro jag är helt novis när det gäller pysselmanicker och vet du det är jag, haha!!

Tur jag kan fråga dig som verkar ha SUPERkoll.

Blev väldigt intresserad av den här spellbinders som gör scalloped. Var får man tag i en sådan. En sådan skulle ja vilja ha om det finns i ngn svensk shop!?

Sköt om dig och ha det så bra

kram/Gunilla

2008-07-22 @ 14:50:41
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Chruss

Happy cow på dej du!!

Haha, sjövilda kossor kan verkligen springa - och göra krumsprång!

Snygga egenritade stämplar du!

2008-07-22 @ 16:52:10
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Marja

Alltid så härliga historier du bjuder på =)))

Kram Marja



2008-07-22 @ 18:56:35
URL: http://www.marjasverkstad.blogspot.com/
Postat av: Malin

Oj vilken dag haha =D Sist jag stötte på en kossa så var det en ko som skulle mörda Maja...jag körde lite tjurfäktningstyle med Maja som röda skynket, kossan ramlade och vi sprang därifrån ;P Dom är inte att leka med och inte är dom så små heller!



Korten var underbara och jag gillar att du gör egna motiv! Du kan ju börja göra stämplar själv!!



Ha en härlig onsdag!



KraM!

2008-07-23 @ 00:18:30
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

VIlken make du har! "tour de Nässjö", inte illa att genomföra det! ;)

ojoj vilken ko-jakt no fick vara med om..men bra att det löste sej tillslut å ni är dagens hjältar!

BOnden borde skicka in till dagens ros i tidningen! =D

söta kort du gjort gumman!! Dina egenritade stämplar är så fina!

kram Petra

2008-07-23 @ 11:17:58
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Angelika

Hallå i värmen!

Vilka härliga kort! Gillar troskortet, så coolt! :-)

Ja dina historier är ju helt makalösa, det händer mycket helta tiden :-)

Ja det vore jätteroligt om du kikade förbi en dag, du är såååvälkommen :-)

Och du, snart får du komma tillmin butik fast i HVA!!!! :-D

Vi måste ju ses och snacka lite nån dag...

Stor Kram

Postat av: Wildärtan

Egenmålat är coolt! Snyggt:-)

2008-07-25 @ 09:40:05
URL: http://wilderth.blogspot.com/
Postat av: AnnikaS

Halloj! Är nu inne och uppdaterar mig lite i din blogg, märker att jag varit lite dålig på det för det var flera inlägg jag missat tidigare.



Dina kort och egenritade stämplar är underbara och för att inte tala om alla underbara historier du berättar. Jag hoppas att du gör slag i saken och gör en bok av dem.

kram ANnika

2008-07-25 @ 19:55:17
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: zizzi

Åhh jag var övertygad att jag lämnat en kommentar på detta inlägg men ack nej........Semestertider skyller jag på! Jag gillar verkligen dina egna stämplar och det måste vara kul att göra kort med dem.

Kram Cissi

2008-07-27 @ 21:32:35
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: SannaF

Men vilka superduper mega söta kort!!!!! Gillar klädstrecket!

2008-08-02 @ 18:13:11
URL: http://sannaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0