Karusellalbum och DT-kort

image267

Under påskhelgen pågick CC på Scrappiz med många roliga klasser och det jag gjorde var detta
karusellalbum till Bind it all-klassen. Det är mit eget påhitt med namnet karusellalbum, då
mitt album handlar om den vackra karusellen  med sina stridshästar på Eurodisney som vi
besökte hösten 2005. Kan även upplysa om det faktum att jag kan åka karusell åtta gånger utan
att må illa......jag är oerhört förtjust i karuseller och dess hästar, jag befinner mej i en annan
värld! Detta är framsidan och det är Basic G papper, kanterna har jag embossat i svagt genom-
skinligt pulver.

image269

Här är en bild på en albumsida.

image270

Första uppslaget i album, utskrivet på bling och även här embossingpulver.

image271image274
image275image276image277

Mindre bilder på detaljer från albumet, ihopbundet ovanifrån som en karusell,
baksidan och min "ihopbindningsanordning" = ringar som jag fäst med guldmetalltråd och
dubbla cirklar med öljett i som man trär bandet igenom.
Jag hade mycket roligt under söndagen när jag pysslade med detta och får väl lov att göra
ett album med romantiska hästar nästa gång. I löööv the BIA och alla dess möjligheter
till att skapa och du hittar denna makapär hos Hobbyhuset.

image278

Ett DT-kort åt Poppes, motivet heter "pair of shoes" från serien Born to shop och
tillverkare Stampabilities. Papper Crate och färg promarkers.

Morsans grannfru har en mamma som i dagarna fyllt 101 år!!!!! Förra året när hundraårsdagen
började närma sej var tanten mycket bestämd:
-Är det nu nödvändigt att fira mej, så får ni komma på förmiddagen, för på eftermiddagen
är jag upptagen!  Tanten var på eftermiddagen strängt upptagen med att titta på TV för
hockeyslutspel pågick och det gick inte att missa! Vlken krutgumma!
Vilket lag tanten håller på vet jag inte, men här håller vi på HV71 och maken har hojtat MÅÅÅL
två gånger hittills ikväll!

Ha det gott!
image279


Kommentarer
Postat av: SusanneSj

Som vanligt Lotta, urtjusigt. Du är såååå duktig så.
Kortet i inlägget under diggar jag skarpt.
**kramis**

2008-03-26 @ 21:46:07
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Jenny Åhlund

Jag var inne i går på scrappiz och tjuvkikade på ditt underbara karusell album.
Så fin och jag förstår varför du älskar karusellhästar...vilka vackra bilder!!!!!
Jag och min väninna skall gå på mässan på lördag, du får hojta om du ser mig. Risken är att jag bara har ögon för alla underbara scrap saker!

Må så gott!
//Jenny

2008-03-26 @ 22:03:02
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Biggan

Blir så faschinerad av ditt intresse av karusellhästar! Helt fantastiskt vackert album och så personligt! Hälsningar och beundran från en som mår illa bara av att titta på karuseller! :)

Biggan

2008-03-26 @ 23:09:38
URL: http://www.bigganed.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Här ligger vi inte på latsidan ser jag.Gud så bra du får till det,fattar inte var du får alla ideér ifrån.Härligt med såna krutgummor,hi,hi.Kram Cathrin

2008-03-27 @ 08:26:27
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: KarinS

Vilka underbar foton på hästarna! Och vilken rolig ide att göra ett album om dem! Hoppas att dottern har det toppen på sin resa, det lät väldigt spännande! Här är det vinter och strålande sol ut- hoppas Nässjö också visar sig ifrån en vacker sida idag! KRAM! /Karin

2008-03-27 @ 09:55:38
URL: http://www,bloggkarin.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

*haha* vilken krutgumma till granne!! ;)

WOW WOW WOW!! Jag är helt tagen av ditt fina "karusellalbum" själva albumet är ju lite av en karusell det också!! =)
Härliga foton!! Ser ut som en otroligt fin karusell!! Många kramar till dej vännen!!
HÅller mina tummar för att du vinner cc-tävligen!! =)
kram Petra

2008-03-27 @ 13:09:36
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Tina

Tänkte först vad är detta ?
Men gud så collt säger jag bara.....visst är dom snygga hästarna!

2008-03-27 @ 14:40:53
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Hallo där tjejen!
Tänk om vi sitter här och bloggar till varandra när och om vi fyllt hundra. Undrar hur våra kort ser ut då?
Den där stämpeln med skorna var läcker och vilket fint kort du gjort av den. Skulle passa min syster perfekt som verkligen är ett riktigt skofreak!!
Alltid lika härligt att kika in på din blogg man blir så GLAD! Det behövde jag just nu. Min inspiration flög med mig till blåkulla för att stanna. Attans att man inte kan ta sig till mässan. Hade jag behövt.
Sköt om dig och ha en skön kväll
kram/Gunilla

2008-03-27 @ 19:52:40
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Anita

Hej vännen!
wow, vilket kanonfint album. Och bilderna är ju bara så vackra. Du är otroligt duktig och har stor fantasi.
Nu är det snart helg. Jabba! Hoppas att vi hittar varann i vimlet.
Hälsa kära mor.
Stor kram från Anita

2008-03-27 @ 21:05:24
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Mia

Wow, vilket album! Inte nog med att du är duktig på att scrappa, du är suverän på att skriva också! BIA hit och BIA dit....jag försöker övertala mig själv att INTE köpa denna eftersom kassan är så skral. Jag har då kommit på vad BIA står för- Behöver Inte Allt!! Bra va?! Hm...vi får väl se hur länge jag kan hålla mig....

Kram på dig!

Behöver Inte Allt...Behöver Inte Allt.... =)

2008-03-27 @ 22:03:38
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Zara

Jag älskar albumet, det är ju fantastiskt!
Fint kort också!
Kram

2008-03-28 @ 09:14:09
URL: http://zaras.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0