Releaseparty och Hobbhusets CC

image242

Det nya motivet från Magnolia med påskharen använde jag direkt till
Hobbyhusets CC i helgen. Har använt mej av den roliga MCP-tekniken till
färgläggning. Papper Fancy Pants, brads MM, text Magnolia från förra årets
vårklubbpaket, tror jag. Prima blommor från essentialsboxen med härliga
knalliga färger.

image243

Så en tradiotionell påska-kärring med riset i högsta hugg från
Magnolias nya  motiv till ett bidrag i helgens CC. Även här MCP-teknik.
Prima blommor och diverse band. Lila fyrkant från Spellbinders
raka dies med embossad kant.Fjädrarna från förra årets vårpaket
och de är 3D monterade i olika nivåer.

image244

Det är så roligt när Cia på Hobbyhuset har CC  för att det finns några
olika tävlingar även för barnen och yngsta dottern på tio år skickade in detta
bidrag. Motivet är en Penny Black och hon har färglagt med Promarkers.
Fiskars skärmallar brukar hon gärna använda och här den ovala mallen.
Olika Primablommor, som hon alltid får till i fina färgerkombinationer, tycker jag.
QK nyckelpiga och en liten äldre text från Inkywings. Och som alltid hyser vår scanner
agg mot gula nyanser......

Magnolia hade ju sitt releaseparty av nya vårmotiv i lördags och det var
verkligen en trevlig och genomtänkt tillställning. Fast jag blev helt förskräckt,
det var vitt ute och snön vräkte ner på lördagsmorgonen.
Det var ganska mycket snömodd och man kände jasså på vägen till Jönköping
där Morsan å já skulle hämta våra pysselvänner för gemensam färd till Borås.
Turligt nog blev vägarna bättre, fast det var nog det trevliga sällskapet som fick
snön att smälta bort.......

image245

Här sitter vi, Anita, jag, Morsan Ing-Marie och Petra och fikar lite, pratar inköp i Magnolias
serveringsdel. Det fanns flera bra erbjudande i shopen bla halva priset på monterade
stämplar, man fick gratistidningar, träffa deras duktiga DT Camilla som är så suverän
på att göra otroligt fina kort. Camilla demade nya söta motiv med distresser.
Stämingen var på topp i butiken och man träffade många bekanta och det lever man på länge!
Dagen blev mycket lyckad och alla var glada och nöjda med sina inköp.
Själv blev jag bla väldigt förtjust i min nya desinger ruler från Tim Holtz.

Innan vi ställde kosan hemåt tittade vi in på Handstämplat och vi hittade dit tack vare ett
hjälpsamt par, som var bra på att beskriva vägen. Kul med ett besök även där!

Tack som alltid för fina kommentarer, ni sprider verkligen glans över min vardag!
Ha det så bra och på återseende snart!

Kommentarer
Postat av: Mia

Vilka läckra påsk-kort....och vilka urgulliga motiv!! Och vilken duktig dotter, superfint kort hon gjort! Hälsa henne det från mig är nu snäll. =) Låter som en härlig tripp...det värsta med såna resor är att man blir så fattig efteråt bara...

Kram!

2008-03-03 @ 22:28:54
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Linda

Härliga påskkort! :) Och det låter som en mysig lite tripp till Magnolia. :)

2008-03-03 @ 22:36:18
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Anita

Hej kära vän!
Tack för en himlans trevlig och mysig dag i lördags.
Åh, vad kul att se de nya motiven målade och satta på fina kort. Du är så duktig.
Hälsa mor att jag fått tag i några av böckerna. Kul kul. Ska spara dem till sommarböcker kanske.
Må så gott och ta hand om dej.
Stor bamsekram från Anita

2008-03-03 @ 22:46:01
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Cathrin

Men åhhhhhhh,nu smälte jag direkt vilket himlans sött kort det översta alltså. Har förstått att ni hade kúl i Borås skit och pannkaka att jag inte kunde vara med,men man kan ju inte vara överallt,eller? ha en underbar dag,kram från Cathrin

2008-03-04 @ 09:18:55
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

Tack för trevligt sällskap i lördags!
Vilka toppenfina kort du gjort med de nya stämplarna!! Å vilket fint kort Frida gjort!! =D
Ta hand om dej! Hoppas vi hörs snart! Många kramar Petra

2008-03-04 @ 16:54:19
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Åh vad roligt ni verkar ha haft! Lite avis är jag allt ;0)
Finfina kort, nu ska här stämplas med mina nya fina stämplar....tack för inspirationen!

2008-03-04 @ 17:04:37
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: zizzi

Vad kul ni verkar haft!
Du skapar så himla mycket fint!
Tyvärr har jag slutat handla på Magnolia för det har varit struligt för mig....Men så söta stämplar de har!
Ha det så bra

2008-03-04 @ 19:30:26
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: MarieG

Ser att ni hade det trevligt! Jättefina kort med de nya stämplarna!! Det får mig att längta ÄNNU MER till våren!!!
Vi ses väl på söndag?!
/Marie

2008-03-04 @ 20:16:27
Postat av: MarieG

Ser att ni hade det trevligt! Jättefina kort med de nya stämplarna!! Det får mig att längta ÄNNU MER till våren!!!
Vi ses väl på söndag?!
/Marie

2008-03-04 @ 20:16:39
Postat av: SannaF

Vilket urgulligt påskkort!!!!
Vad avis jag blir jag vill ju också åka till Magnolia!!!
KRAM

2008-03-04 @ 21:00:40
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: sari

men vilka härliga påsk kort du har gjort!! Låter som om att ni hade en trevlig dag hos magnolia!

2008-03-05 @ 08:09:17
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Zara

Vilka underbara kort och vad mysigt med utflykten till Borås, trots vädret.
Kram

2008-03-05 @ 12:57:29
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: SusanneSj

Som alltid så läckra kort. Gillar dina härliga papper du använder, man blir verkligen glad.
Kram o ha bra

2008-03-05 @ 18:38:21
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0