Utmaning och DT-kort åt Poppes

image263
Här är min utmaning från Carina i Poppes DT-team, som ansvarade för mars månad.
Motivet från Inkadinkako, är akvarellmålat och allt material utaom cardstock är från Carina.
Jag använde allt  utom två lila blommor.

image264

Damen i hatt är ett DT-kort åt Poppes och tillverkare är Inkadinkado. Uppstämplat med
stazon på sidentyg och målade detaljer med twinklingsfärg.Tyget med motivet är sytt
i ett antal olika lager papper. Primablommor och crystalbrads.

image265

Ännu ett DT-kort åt Poppes, Happy Hoppers från Stampabilities och motivet heter
" Balloon Journey". Motivet är färglagt med Promarkers och lilla kaninen är faktiskt
målad, fast det ser inte så ut....
Papper Creative Imagnations och text med hjälp av min nya Dymo.

Hoppas att alla har haft en lugn och avkopplande Påskhelg! Här har det snöat och F.
skolkamrater gjorde stora ögon när jag önskade dom "God Jul" i torsdags, ja men vad
ska man tro! Vi har tagit det ganska lugnt och bara varit och det är skönt ibland med tycker jag.
God mat, påskägg, film och lite besök i stallet och träffat brorsans tre smågrabbar är delar
av vår påsk 2008. Pyssel har det oxå blivit, ett karusellalbum till CC på Scrappiz, men det visar
jag en annan dag. Det var så skoj med en klass i CC med BIA, denna makalösa makapär!

Vår stora tös har haft fullt upp med att packa, då hon innan idag begav sej med sin ena kör
till den skotska ön Iona utanför Glasgow. Det är ett community center  med en klosterkyrka intill,
dit folk från hela världen vallfärdar oavsett religion och det glada gänget från Nässjö på ca 30 personer
ska dit och bo samt jobba och hjälpa till med driften där. De har under lång tid verkat för
detta då det är mycket populärt att åka dit.
Hoppas nu att de få fina minnen och upplevelser för livet och att de får sjunga mycket,
för de är en duktig kör och har många framträdanden här.
Det känns konstigt att hon är borta så länge, men huvudsaken är de har roligt och jag, já
ser fram emot  helgen som kommer och mässan i Göteborg!

Ha det så Gott alla, vi har påsklov här denna vecka så F och jag ska pyssla och hitta på
lite andra utflykter. Vi ses snart igen!

image266

Kommentarer
Postat av: Anita

Hejsan goa vännen!
Tack, nu mår jag bra och är pigg igen. Har varit och jobbat 4 timmar på träffpunkten. Jättemysigt.
Vi har också haft en lugn och skön påsk.
Såg Flyga drake på film. Har du läst den boken?
Gör nu testet så jag får se vad du kommer upp i. :o)
Vad kul det ska bli att ses på lördag. Ni ska övernatta eller?
Stor kram från Anita

2008-03-24 @ 17:16:58
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Anita

Hej igen!
Glömde ju tala om att jag gillar dina kort. Du har otrolig fantasi och skaparlust. Jag njuter!
Förresten min mamma köper några av dina kort på Klosters Café. Det blir min tvillingsyster glad av.
Kramis igen.

2008-03-24 @ 17:18:22
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Jenny Åhlund

Hej svejs!
Hoppas att du hade en trevlig Påsk!
Låter skönt att vara ledig nästa vecka...i morgon väntar arbetae för mig men det känns som jag har hunnit slappa rejält ändå, umgås med min kära familj och scrapa en hel del!
Vad nyfiken jag blir på ditt karusellalbum=D
Det skall bli kul att se!
Gillar ditt kort med trycket på linne och tyg lager på lager....kul annorlunda ide!

Må så gott
Kram
Jenny

2008-03-24 @ 18:37:36
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: monica

mycket snygga kort!!! Damen i hatt-kortet var skönt, läckert o annorlunda!
Vi (jag + dotter +syster) kör upp till mässan på lördag som det ser ut nu =D

*kram*

2008-03-24 @ 18:44:39
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Theresia

Underbara kort, gillar utmaningskortet!
Kram Theresia

2008-03-24 @ 19:02:37
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Mia

Läckra som tusan alla tre men damen i hatt är helt underbart! Så gammaldags vackert. Ja, det har nästan känts som jul igen....nu får vi hoppas att det vänder och att vi får bli bortskämda med sol och värme! Ha så kul på mässan till helgen och glöm inte att du lovat att tänka i alla fall liiite på mig! =)

Kram!

2008-03-24 @ 19:20:25
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Linda

Vilka härliga kort! Du måste absolut dra mig i armen om du ser mig på söndag, jag är så usel på att känna igen folk och det vore kul att ses!

2008-03-24 @ 22:39:04
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Petra/Paradise

Låter som en härlig påsk tycker jag!! GOd jul..jah...inte är det långt ifrån iallafall ;)
3 härliga kort du gjort!! Min favorit blev förstås det sista *me like the stamp* =)
Ska bli spännande å få skåda ditt karusell-album du gjort också!!
Vi var faktiskt å tittade på hus i Vby också! Är heeeelt såld!!!! *skutt*
Kram Petra

2008-03-24 @ 23:18:36
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Cathrin

Tjabba! Så fina kort du fått till nu igen,du kan du. Låter som Påsken varit till belåtenhet.Snart lördag och då ses vi,va? Kul för dottern med en sådan resa.kram och ha det bra Cathrin

2008-03-25 @ 20:47:58
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: sari

vilka härliga kort du har gjort igen!! Underbara att titta på =) Hoppas att din dotter får en underbar resa!!! Ha det gott!

2008-03-26 @ 08:31:10
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0