Julblomma med beskrivning, Hello Kitty å avklippta morrhår......



Här har jag gjort en julblomma att skicka istället för ett julkort. Min blomma är ganska
stor och fyller upp ett 15cmx15cm kort. Kortet är ett  DT-kort  åt Storyhouse med olika
julpapper från shopens sortiment, men det går ju bra med vilka som helst!
Mestadels är det Inkidos papper och vad jag förstår har de gått åt som smör i solsken!

 

Kortet fungerar bra i stående modell som ses här ovan. Blomman i mitten har fått lite
julskimmer med hjälp av glitterpenna. Den som är sugen på att göra en egen hittar en
beskrivningen med foto och text i Storyhouse galleri, se länk till höger.
Klicka på första bilden på blomman så kommer du vidare till beskrivningen. LYCKA TILL!



Mina två töser är mycket förtjusta i Hello Kitty och även den stora tjejen vill ha
tröjor med Hello Kitty, så snacka om deras förtjusning när denna Sizzix dies
kom i vår ägo! Bakgrundspappret är från Sanrio och det rutiga från Making
Memories. Kitty har fått lite glitter i morrhåren och stickles på rosetten.
Nu ser jag fram emot vad töserna ska hitta på med diesen!

Morrhår ja, jag kom och tänka på mina föräldrars sista katt, en stor förnäm
svart -vit kattherre vid namn Findus. Han levde nog ett gott kattliv hos dom på
landet och hade två indentiteter: en sommar-Findus och en vinter-Findus.
Sommartid var denne fenomenale jägare konstant utomhus, kollade av sina
människor någon gång per dag och fick sin sedvanliga mjölk lite lätt värmd i
mikron innan servering. Findus var under sommaren smal som en vinthund
och på vintern såg han ut som tre sommar-"Findusar". I hans ögon sov man
sej igenom vintern, gick knappt ut, fick en bullbit när husse morgonfikade,
smörgåsbit av Morsan, räkor på fredagen och så vidare.....
"Finkan" som vi oxå brukade kalla denne herre hade hållt sej borta några dagar
och mina föräldrar blev ju lite oroliga och tog då till ett säkert trick......strömming!
Turligt var det torsdag och som ni nu nog snart vet, torgdag i min stad och en
vända till fiskbilen där, hem, prassla med kassen och locka på katten!

Snart fanns han i köket och var väldigt fjäskig för det luktade nog mycket gott
av strömingen i hans kattnos. Findus snodde runt pappas ben och pappa  som tänkte
att det var bråttom med fisken, för kattstackarn var väl sååå hungrig och böjde sej ner
med saxen i högsta hugg för att dela strömmingen lite på kattens fat.....
I samma veva som pappa klippte i strömmingen kom katten fram, sugen som han var med
huvudet och vips blev hans långa fina morrhår avklippta på ena sidan!
Rackarns rabarber, Findus hade nu ½ cm morrhårsstubb på ena sidan och långa fina
morrhår på den andra, så det såg faktiskt rätt roligt ut. Men stackars kisse, han blev
ganska vinglig och fick svårigheter att orientera sej som katter (med alla morrhår i behåll)
brukar göra. Vingligheten försvann successivt i takt med att morrhåren växte ut och efter
det tog pappa alltid upp fatet på bänken när han skulle klippa i fisk till Findus........


Snälla, goa MajaMelon/Elin har gett mej en härlig award - 1000 TACK för den!



Reglerna är sådana:

1. Den nominerade får lägga upp bilden på hans/hennes blogg.
2. Länka till personen du fick den ifrån.
3. Nominera minst 5 st andra.
4. Länka till dem i inlägget.
5. Lämna ett meddelande på den nominerades blogg.

Ja, så var det där med att nominera......och som jag skrev sist uppskattar jag alla, men jag tänkte
ändå passa vidare  denna award till mina DT-kompisar på Hobbyhuset:  Mia.T, Helén, Essmo, samt vår
DT-mamma Cia där och hennes lilla hund Ella, som är så söt!

Lite i förtid önskar jag alla en fin helg och hoppas det blir lite inslag av pyssel!

Själv räknar jag med några tuffa nätter då det är fullmåne och minsta tösen brukar ibland
påverkas av den och bli "mångalen", svårt att sova, klarvaken och får på min inrådan räkna
"rävjäklar" istället för beskedliga får - dock utan resultat.....

Hej hopp på er alla!


Kommentarer
Postat av: mia.t

Hejsan i höstmyset!



Vilken jättehärlig blomma du gjort! Ja, hela kortet är ju fint och Kitty-kortet med. Min Nicole tycker också om Hello Kitty och har fått en ljusgrå tröja att gosa in sig i med det motivet (och till det vill hon alltid ha sockarna med samma motiv...)



Stackars katten som fick problem med balansen... Jag hade en raggdoll för några år sedan som råkade gå igenom nån konstig buske som gjorde att hela han blev som en enda stor trasselsudd...det blev helrakning hos veterinären under narkos och stackarn såg ut som en liten råtta efteråt, det var han inte bekväm med utan låg mest i sin lilla koja och kände sig ynklig några veckor tills pälsen började komma tillbaka.



Tack för den fina awarden!!

Ha det bra!

Kram Mia

2008-11-13 @ 20:14:12
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Oj du Lotta, vilket häftigt kort, really nice! Har aldrig sett ngt liknande.

Kittykortet har ljuvliga färger och ät jättesött.



Ha en skön helg o tack snälla du för dina gulliga kommentarer

Kram

2008-11-13 @ 20:28:33
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Mia

Urläcker julblomma!! Ja, jag har ett gäng tjejer på jobbet som älskar Kitty....det finns ju hur mycket kläder som helst med denna figur på!



Kram!

2008-11-13 @ 21:01:39
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tack, tack, tack och tusen tack för de fina etiketterna som låg i min brevlåda idag!!!! är sååå glad



Jag ska ha fiskdamm på kalaset tänkte jag och då kommer de få fiska fram en liten påse var! Kommer bli jättebra! Så nu håller jag på att göra fiskar som jag ska sätta upp på ett lakan! Det är verkligen kul att pyssla. Ska börja scrappa men har inte bestämt när startskottet ska gå! Kanske under nästa år!



Jag gillade verkligen båda dina kort idag! Hello Kitty har alltid varit en favorit hos mig så nu får Johanna ha den katten på sina kläder! Julblomman var ljuvlig! Så elegant!



Ha en härlig helg!

Kramar i massor Vikkan

2008-11-13 @ 21:41:13
Postat av: Anita

Hej vännen!

Tusen tack för den fina awarden. Vad glad jag blev.

Ditt kort med "blomman" är jättefint. Det ska du få lära mej när vi träffas. Vad kul det ska bli.



Jaha, då får vi se vad fullmånen kan ställa till med. Jäsp, jag som börjar jobba kl 7.00 imorgon igen.



Må så gott.

Stor kram från Anita

2008-11-13 @ 21:53:52
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Karin- Essmo

Vilken härliga blomma på ett härligt kort, riktigt läckert! & TACK för Awarden! Gulle Dig!



Vilken söt & rolig katt Findus verkar ha varit! Stackarn som blev av med morrhåren! *fniss



kram*

2008-11-13 @ 22:15:25
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: sari

underbara kort du har skapat igen...S vilken historia...=)

2008-11-13 @ 22:35:19
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Lina

Hej



Blomman var verkligen läcker, jag tror att jag ogenerat kommer att ta och knycka den ideen. Jag tänkte sätta mig och pyssla lite julkort nu i helgen och ska hålla den i huvudet.

2008-11-13 @ 23:49:49
URL: http://scrappster.blogspot.com/
Postat av: AnnikaS

Vilken urfin blomma, det måste jag testa! Kanske du kan visa oss på pysselträffen som Anita skrev?

kram Annika

2008-11-14 @ 08:00:50
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Pippin

Jättefin julblomma! Den ska jag definitivt prova. Väldigt sött Hello Kitty-kort också. Det förstår jag att dina döttrar gillar.

2008-11-14 @ 08:44:01
URL: http://pia-design.blogspot.com
Postat av: Kicki

Oj vad mycket fint du gör!! Kitty är underbar!! Tänk om man kom över en sån liten sötis!! Har en Kitty-tokig tjej här hemma oxå!! :0)

Blomman är riktigt fin!! Kramen Kicki

2008-11-14 @ 14:36:46
URL: http://kickansblogg.blogspot.com
Postat av: Elzie

Det julkortet gillade jag verkligen. Så snyggt - och så enkelt!!

Hoppas du också får en toppenhelg.

Kram Elzie

2008-11-14 @ 18:41:38
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Tesa

Hur läckra som helst! Trevlig helg! Kram

2008-11-14 @ 23:07:41
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: monica

vilken ursnygg blomma!!! Perfekt till spillpappersbitarna som bara blir fler o fler...



Trevlig helg!

Kram!

2008-11-15 @ 07:48:34
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Härligt kort, härlig idé med blomman!

2008-11-15 @ 08:50:45
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Gunill

Vilken läcker blomma. Den bara måste jag kolla beskrivningen till. Kanske man kan dekorera sina julklappar med?!



Stackars lilla Findus. Men hade han hållt sig hemma hade det aldrig hänt;=D!! busiga katt!!



Här är det grått och trist idag så det blir kanske lite pysslande.



Hoppas att du får en kanoners helg.

Stor kram till dig vännen♥/Gunilla

2008-11-15 @ 10:29:36
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Malin

Å så snygg blomma, och korten oxå naturligtvis!!! Inkidopapprena har jag köpt in till shoppen (om jag nu får igång åbäket...har satt den 20e som öppning) och dom är helt underbara!!

Stackars lille katt som ble av med morrhåren men det var nog glömt efter go fisk ;P



Ha en härlig helg!



Kramar!

2008-11-15 @ 20:25:42
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Petra S

...ååååh, mamma en sån vill jag också ha !

Var min dotters kommentar till ......ja , gissa ??

HELLO KITTY förstås....Den var sä söööööööt!! :)

Vore kul om du tog med den på söndag, då vi ses.

EN vecka kvar.

Kramis och Tack från Petra

2008-11-16 @ 10:02:41
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Så fin julblomman var! Har en syster som är lite små tokig i Helo kitty, hon hade nog vart lagom avundsjuk på den diesen!kram

2008-11-16 @ 10:19:12
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com
Postat av: Anneli

Stämpelbodens DT var här å spanade!

Kolla in vår inspirationsblogg om du vill veta vad vi spanar efter...

http://stampelbodens.blogg.se/

Kram Anneli



Pssst Vi har släppt nya stämplar också, kom å kolla!

2008-11-16 @ 15:22:56
URL: http://anneli.segeson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0