Underbara papper från Hobbyhuset å bärande roll.......



Hobbyhuset har fått hem de underbara papprena från Maja design, Skogspromenad
och jag blev helt såld och bara satt och log lyckligt när jag öppnade DT-paketet med
dom i för att inte tala om de härliga blommorna från Petalo!
Maja Designs papper känns så lättarbetade, då de är så samstämda ihop och ger en
sådan fin känsla på kort! Då serien passar ihop så bra gjorde jag ett pås-kort och bilden
här ovan visar framsidan med några av papprena, Petalo blommor och Primas sammets-
löv. Allt material, förutom påsen hittas hos Hobbyhuset!



Här ses uppslaget och texterna är från QK Phoebe, Maddie Anne samt Sophisticated
på framsidan. Swirlarna är från en QK rev flourish.



På baksidan använde jag mej av QK rev hjärta-dies och ett bling som följde
med till Petaloblommorna, som gav mej en positiv överraskning! Cia har många
olika sorter i shopen, den ena förpackningen snyggare än den andra!



Inuti pås-kortet finns detta kort med igelkottarna från R.Miller uppstämplade
med en distressdyna. Bradsen, som även finns i shopen matchade perfekt till
den blå nyansen i Maja-papprena!

 

Så här se pås-kortet ut uppställt och kortet med spets som draghjälp från paketet
med olika band från Memory keepers. Nu gäller det bara att fundera ut vem som
behöver en stor höstkram i kortform!

Det händer mycket på Hobbyhuset, Helén anordnar en skisstävling i Inspirationbloggen,
nästa helg är det CC och web-shopen fylls ständigt på med massor av nytt!
En sak som jag är vääääldigt nyfiken på, som går att förbeställa är Bosskuts Gazelle, en
digital skärmaskin som fungerar med 12x12 papper!
Gazelle står högt upp på min önskelista, det är ett som är säkert! Är det någon som har
testat Gazelle och vad tycker ni  i så fall om den?

Nu börjar det ju snart dra ihop sej med avslutningar på barnens skolor och aktiviteter.
Olika former av  julspel har ju alltid varit populärt och rollerna är då som nu olika stora
och det är skönt, då barn har varierande andel teaterblod flytande i sina ådror.
Själv har jag inte särskilt mycket sånt blod i mej och inte min Bror heller för den delen.
Ett år när han  var sådär 10,11 år och det började dra ihop sej till årets julspel  i skolan
hade hans klass ansvaret för det i vår lilla skola.
Många gånger är det ju lite hemligt och hyschpysch för att höja stämningen inför premiären
och hans klass hade nog fått stränga order/ eller blivit mutade med många pepparkakor av
sin lärare för det var stört omöjligt att få ur Brorsan vad hans rollprestation i julspelet skulle
bestå av!Det enda han sade var:
-Det är en MYCKET bärande roll!

Då nu Brorsan hade en stådan stor roll och hans dolda teatertalanger skulle avslöjas blev hela
släkten inbjudna av Morsan, för oh vad kul att ha en son med teatertalanger!
Alla var vi samlade denna premiärkväll, mormor, morfar, farmor, farfar, faster och kusiner och vi
då  och alla var vi väldigt förväntansfulla inför min Brors insats på teaterns tiljor!
Ridån gick upp och spelet började, vi väntande andäktigt, vi väntade mer, vi väntade ännu mer
min Bror och till sist kom han - BÄRANDE på ett moln av papper i bakgrunden strax innan ridån gick ner!

Vet inte vem som skämdes mest  - han för att han hade mest släkt som åskådare eller Morsan
som bjudit in alla och berättat om min Brors oande teatertalanger som denna kväll skulle avslöjas......
Men visst hade han rätt - han hade ju en bärande roll!
Efter den fadäsen tror jag inte att han varit med i något mer teaterföreställningen med någon uppgift
på scen, utan varit ljusanvarig eller så...... Men det är som Morsan säger:
-Han är ju så bra på många andra saker!

Önskar er alla en skön och avkopplande helg och förhoppningsvis lite inslag av pyssel!
Själv ser jag fram emot söndagen, då ett gäng "pysslare" ska träffas i Jönköping  och det ska bli SÅ kul!

Ha det finemang!



Kommentarer
Postat av: Pysselfröken

Underbart! Man är ju som sagt bra på olika saker ;)

2008-11-21 @ 19:31:26
URL: http://mummylade.wordpress.com
Postat av: Cicci

Korten är bara så underbart fina. Kan tro att lyckan var stor då dessa underbara papper hamnade i din ägo.

Fnissar gott åt brors stora teater karriär.

Kramiz

2008-11-21 @ 20:01:56
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: KarinS

Åh vilket fantastiskt kort du har gjort! Håller verkligen med om att det var härliga höstsaker du fått i paketet!

2008-11-21 @ 20:18:37
URL: http://bloggkarin.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Fniss...alltid lika roligt att läsa inne hos dig.

Ser neråt och beundrar era fina förkläden...smart idé!!

2008-11-21 @ 20:27:01
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Tesa

Underbart!! :o)

2008-11-21 @ 21:29:38
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Karin- Essmo

Såå snygga påsalbum! =) måste testa!

Härligt med sådana skådespelartalanger i släkten..*fniss*



Va skoj med pysselträff! Skall bli spännande & se vad du hittar på,

KRAM!

2008-11-21 @ 22:56:40
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Dom där pappren har jag varit på väg att beställa flera ggr. Nu blir jag övertygad om att jag ska ha dem. Ta du med det fina kortet på söndag? Jag blir ju så nyfiken.

Ha det gott tills vi ses. Vad himla kul det ska bli.

Kramis från Anita

2008-11-21 @ 23:37:04
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Camilla millas

Lika underhålland som vanligt att komma hit!

Tack för att du sätter guldkant på vardagen (ehh lördagen).

Gillar kortet massor, var såå fint!



Ha en underbar helg



Kram

2008-11-22 @ 07:47:45
URL: http://millaas.blogspot.com/
Postat av: mia.t

God morgon!

Jättefina påskort du gjort, de pappren och blommorna är så snygga!

Ja du, det där med teatertalanger =) min son brukar helst undvika scenen men om han måste så är han katt, då räcker det med ett mjau här och där ;)



Hoppas du får en fin helg med en rolig pysselträff.

Själv ska jag till Göteborg idag och jaga kändisar med min kamera...nääää, men fina vintermotiv ska jag försöka få korn på. Lite shopping och en tur till Liseberg blir det.

Kram på dig!

Mia

2008-11-22 @ 08:01:41
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Hej hej,

wow alltså, det här var så snyggt. Så samstämmig och härligt.

Majaappren fick jag se irl idag, nädå blev inget sugen alls på dom...



Oj oj, vilken dag. Jag började m min låda kl 11. Vi gick kl 17 då har jag fortfarande inte fått den klar!!! Ska sätta mig ikväll o göra den klart. Det var jättesegt idag att komma igång.



Kram på dig o ha så trevligt på scrapträffen

2008-11-22 @ 17:44:02
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Marie Gustafsson

Hej där!!

Härligt höstkort!! Det är fantastiska papper, eller hur!

Hoppas du får en superkul pysseldag tillsammans med dina vänner idag!!

Stor Kram!

2008-11-23 @ 08:14:09
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Camilla millas

Hej tjejen

Du har något att hämta i min blogg.



kram

2008-11-23 @ 11:38:15
URL: http://millaas.blogspot.com/
Postat av: Mia

Wow, vilket läckert pås-kort! Håller med om att papprena är urläckra! Jag undrar om du inte ljuger lite också...du som är Stämpelkvinnan har säkert MASSOR med teaterblod i dig! =)Söt historia om den "bärande rollen"!



Kram!

2008-11-23 @ 20:11:51
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: ulrika_m

Påskortet är superläckert. Kan ju nämna att Gazellen står högst upp på min önskelista, jag vill VERKLIGEN ha en sån! Nu på en gång helst! Jag tycker att den verkar ha alla fördelar man kan tänka sig med att den tar alla typsnitt, inscannade filer, skär genom chipboard ... det verkar inte vara någon ände på allt läckert den kan göra! Nu när jag skriver det så blir jag ännu mer sugen, det kliar i beställarfingret ...

2008-11-23 @ 20:22:43
URL: http://ulrikascreativecorner.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Helt underbart fint det du skapat. Färgerna är sååå ljuvliga och upplägget himlans läckert. Får nog ta mig en närmare titt på dessa papper. Fast egentligen har jag shoppingförbud. Men viss information sållar jag bort. Har jag lärt mig av mina barn, haha!



Sköt om dig och ta det lugnt när du ger dig ut om ni har lika halt som vi!



Kram kram/Gunilla

2008-11-24 @ 10:12:00
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Malin

Hihi en mycket bärande roll var det ja=) Han talade ju sanning =)

Underbara kort vännen!



Ha en härlig dag i snövädret!

Kram!

2008-11-24 @ 12:09:23
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0