Valentine, H.H DT-kort å bästa trolleriet......



Undertecknad är en som gillar att fira  Alla Hjärtansdag, Valentine och brukar göra
 några kort  den dagen till mina nära och kära. Tilda från Magnolia med hjärtan i för-
klädet är här färglagd med distresser.

 

Motivet har fått lite vita streck och glitterpenna. De små hjärtana som bandet är fäst i är från
en punch från Martha Steward. Blommor Prima, papper Basic G, Bittersweet.
Insidan av kortet har en uppvikt ficka med text från QK Maddie Anne.

 

Tagen och den rosa bakgrunden har fått ett par omgångar med  Glimmer Mist,
ni får tänka er lite skimmer åt rosa och lila....
Hjärtat är från QK rev och texten från en äldre Penny Black stämpel.



Hobbyhuset har laddat rejält inför den stundande våren och Valentine och detta
DT-kort har gulliga papper från Flair Design.
Texten är en stämpel från COM, Cards Of Maria som H.H är ÅF till.
Kortet i den högra hörnet är embossat med hologram embossingpulver för lite
extra effekt, jag brukar ta en hård pensel och dutta på med vattenmärksdyna och
pulver på det. Både hologram pulver och dyna finns i shopen liksom hjärtabrads
i olika färger!!!!
Cia har nyligen startat ett foum för alla sorters husdjur, hundar, katter, ödlor, kaniner,
hamstrar, spindlar - you name it! Kika på Hobbyhusets startsida, så hittar du dit!



Min pysselfröken är ju road av att vara med i stämpelrummet och detta kort har
hon gjort!  Liten gullig hundstämpel färglagd med Promarkers och även hon
använde hjärtastansen från Martha Steward och skrev sin hälsning i dom.
F. gillar att kombinera blommor och kan välja och plocka länge bland dom för
att få rätt och visst lyckas hon bra!




Mimmi ja, vi är ju riktiga Disney freaks här hemma och år 2005 var vi på EuroDisney
och fick träffa määäängder av figurer. Höjdpunkterna var ju ändå Mimmi och Musse!
Mimmi var snäll och skrev autograf och vi fick ta flera bilder ihop med henne.
Hur jag nu hamnade i Disney och Mimmi i mina tankebanor........

Jo, min eneginivå har varit väldigt låg som ungarna säger när de spelar TV-spel och
jag tog en timeout och har läst mycket, dragit filten över huvudet , druckit massor av grönt
the (som jag brukar...)och bara varit ett par dagar, så nu är energidepåerna maxade igen!!
Där i soffan  en dag med filten vid hakan tänkte jag:
-Jösses min minsta tjej är snart 11 år - hon fyllde igår - vart tar tiden vägen? 11 år...wow!
Och så irrade tankarna iväg till den tiden när hon var i den åldern här allt skulle vara tyll,
rosa och prinsessa och när jag lurade henne......

Tösen var utstyrd i värsta tyllklänningen, tiara med bling och trollspö som både gav ljud och
rosa ljus ifrån sej. Själv satt jag denna sommardag på altanen och hjärngympade med ett
korsord och trängdes
på bordet med lite andra utklädningssaker från föregående dag, då
F. lekt Mimmi.
- Mamma, jag är en prinsessfe och kan trolla, vad vill du bli?
-Hrm, sa já med pennan i hand och ville fortsätta med mitt korsord och blicken föll på ett
Mimmidiadem,
ni vet ett sånt där med stora svarta Mimmiöron och en stor prickig rosett!
-  Jag vill bli Mimmi Pigg, så blunda hårt, tänk på Mimmi hela tiden och snurra två varv
och säg din magiska trollformel, sa jag för att vinna lite tid.......
Jodå, hon snurrade så tyllen guppade och raskt tog jag på mej Mimmi-diademet och när tösen
slog upp ögonen efter hennes sista ord:
-Låt mamma bli en Mimmi!!!
Hennes min när jag satt där med diademet och sa " Hi, you are great F." med värsta Mimmirösten
kommer jag aldrig att glömma...........
Men nu vid 11 år, tror jag inte att hon skulle gå på det!!!!

Önskar er alla en trevlig vinterhelg med varm choklad och pyssel!!!

,som ska baka dumlekakor till tösens stundande kalas och gå en REJÄL bloggrunda!


Kommentarer
Postat av: Angelika

Så fina kort och som vanligt något roligt att läsa, hade varit roligt att se hennes min :-)

Härligt att du fyllt på depåerna, här har jag gått och fått halsfluss igen - är bara 30 dagar sedan jag avslutade förra penicillinkuren för just halsfluss, suck!

Menm en man blir väl bättre snart igen.

Hoppas du får en härlig helg!

Och gratta dottern från mig!

Stor Kram

Postat av: sari

Vilka ljuvliga kort du ahr gjort igen! Har du provat nu ifall hon skulle på det igen? S

2009-01-30 @ 14:04:56
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Kanonfina kort du gjort!

2009-01-30 @ 14:31:49
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Pysselfröken

underbart!

2009-01-30 @ 14:38:22
URL: http://mummylade.wordpress.com
Postat av: sannaf

Så himla söta kort du har gjort!!!!!!! Kram å trevlig helg

2009-01-30 @ 17:40:13
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: cicci

Tänk när de var små och livet var så självklart. Ljuva minnen att bevara i hjärtat.

Hon har riktiga talanger din tös. Underbara kort ni gjort båda två.

Kramiz

2009-01-30 @ 21:51:57
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Mia

Sådan mor sådan dotter....härliga kort!! Är det något du INTE kan förvandla dig till? Stämpelkvinnan, Mimmi....Snacka om att dina barn har massor att berätta för sina barn när de blir stora! =)



Kram!

2009-01-30 @ 22:39:08
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Malin

Ljuvliga kort =D

Vad härlig liten fe historia med din dotter =)



Ha en härlig helg!



Kram!

2009-01-30 @ 23:24:02
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Ullis

Hej på er!

Vilka fina kort ni gjort!

Kram U & V

2009-02-01 @ 15:18:47
Postat av: Linda

Såååå fint du har gjort! ♥ Jag gillar också alla hjärtans dag. Många tycker att det är något dumt bara, men jag förstår inte det - det kan aldrig vara något fel med en dag som hyllar kärleken. :)



Kramar

2009-02-01 @ 15:41:59
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Karin- Essmo

Vilka underbara ROSA kort! Såå fina!

& det är ju inte att man blir lite sugen på rosa trollspö & tiara med ljud & ljus..

& tänk att din dotter kunde trolla! =) Härligt!



Kram på dig!

2009-02-03 @ 08:36:57
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Elzie

Vilka söta kort du gjort.

Hoppas du har en bra dag.

Kram Elzie

2009-02-03 @ 14:12:45
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofie Andersson

Snyggbakgrund precis som det fina kortet högst upp som du har skapat.

Satt med ett leende när jag läste om "trolleriet". Min dotter fyller 11 år nu i slutet på Feb, ja du tänk vad tiden går. //Ann-Sofie

2009-02-03 @ 21:08:56
URL: http://annsofies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0