KAOS, DT-HH & Midsommardans....


 

Det ganska trista vädret  under helgen har ju verkligen inbjudit till pyssel och här
är ett av korten som blev gjorda med den mysiga stämplen från Greeting Farm.
Tack Papermaze för en kanonsnabb leverans!
Papper från Imagnisce och Luxe Design, Spellbinder label one monterad med 3D.

 

Flickan är färglagd med Copics och dom är så roliga att färglägga med!
Lite olika band och en stor prickig rosett med nål och jordgubbscharm i kedja.
Några bling i blomman och bitar av lösögonfransar. Visst blev hon söt!
Tänk om man hade såna fransar, mina är väldig raka och korta, men drömma kan man ju!
Som ni kanske minns sedan innan är ju Sindydockan dockan med stort D för mej och ni
kanske minns att hon hade "riktiga" ögonfransar med ytterst.
Man är nog ganska "pyssleskadad" när man är på kosmetikavdelningen på H&M och handlar
lösögonfransar till sina stämpelmotiv, eller vad????



Ett DT-kort till Hobbyhuset i lite större format, ca 13,5 x 19 cm så att en students
tackfoto får rum inuti.
Papper Maja Design som du hittar i shopen, som har sommar-rea på en hel del varor.
Cirklen är utstansad med Spellbinders som du nu till ett mycket bra pris kan för-
beställa i Hobbyhusets shop, liksom Slicemaskinen med olika tillbehör.

Har använt mej av Slicen till att skriva ut TACK -denna lilla makapär är helt otrolig
och ger enorma möjligheter ! Du kan välja storleken på dina motiv från allt från ½inch till 4.
Texten på kortet ovan är i storlek 2½. Tidigare i våras fick jag möjlighet att genom en annons
på ett pysselforum att köpa en Slice och vi håller på att lära känna varandra ännu. 
MIn pysseldotter blev kär direkt i Slicen och använder den mycket och du kan jag väl inte vara
sämre.........Då jag inte har någon "sill" eller annan dylik hjälpreda passar Slicen mej mycket
bra, liten och behändig och lätt att ta fram vid använding.
Kika i shopen under förbeställning, så kan se se vidare vilka möjlighter som finns i de olika
designkorten.



         Nyligen fick jag en så kallad KAOS award där KAOS står för:
                     "Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje"

        TACK, allra gulligaste Petra Paradise för att du tänkte på mej!!!
     Du anar inte vad glad jag blev och dina ord värmde så, tack vännen!



På bilden ovan ser ni de tre som jag ska skicka vidare och så här se de ut vid närmare anblick.
Papper med prickar från Inkido och motiv från Greeting Farm.
 
    

Spets och bling, nål med tyllrosett och blommor och blad med Glimmer mist på,
men det syns nog inte så bra i vanlig ordning.......
Färgläggning även här Copic och lite lösgonfransar.

            
En liten närbild på ögat med de långa fransarna.

Att få en KAOS award innebär:

En levande logga som sänds till någon man uppskattar.
Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare.
Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar.
Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem.
Å på dessa ska ens egen stil, eller spcialiteter finnas med.

Varje KAOS-award innehåller:
  • Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
  • Skaparens eget namn
  • Storlek: 10x15cm

    Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också.
    På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på.
    I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare.
    Kanske skiva en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller bara lämna länk till dem.


Det har varit otroligt  svårt att fundera ut vem jag ska skicka dessa awarder vidare till för
det finns ju så otroligt många duktiga kortmakare och scrappare som alla ger mej inspiration
i mitt skapande på ena eller andra sättet!!
Och här kommer  slutligen de tre som jag valt att skicka mina KAOS-kort till:

JOGGEMIA, http://joggemia.wordpress.com/ - Du är grym tjejen på det gör gör och som jag brukar
säja jag diggar dina alster till max och YOU ROCK!

CICCI, http://ciicciiha.blogg.se/ - du är alltid positiv, fina färger och detaljer och bjuder på många
 varierande och välgjorda alster!

LEAMON,http://leamon.blogg.se/ - färglägger helt otroligt fint och är så dukigt på att göra
dunderfina kort och LO:s och är en ständig källa till inspiration!

Hoppas att ni hänger på och skickar denna award vidare till tre andra!
Skicka mej er adress till [email protected] så kommer era kort snart!






Vår Midsommar var lugn och trevlig trots allt regn,åska och hagel och Morsan dansade med
barnbarnen i vanlig ordning och här syns två av min Brors pojkar i dansens virvlar.
Mellanpojken, kallad Olle snart 5 år var glad och dansade glatt till grodor, raketer och gummar&
gubbar, men mot slutet slet han sej bestämt från Morsan och skulle absolut inte vara med längre!

Han såg mycket arg ut när han med stora kliv kom till oss som fotograferade de dansande.
När vi frågade varför han inte ville vara med mer, fick vi ilskna blickar och när vi hörde vad
som sjungs och som man dansade till var det inte svårt att lägga ihop två och två till fem.....
" så här gör GRINOLLE...så får vi lov, så får vi lov att sjunga GRINOLLES visa".....
Och det var tydligen en öm punkt och unge herrn i värsta trotsåldern tog beslutet att inte dansa mer!
Olles trumpna min försvann snart, han vann både metspö, godis och en stor vattenpistol och nästa
år ska han dansa igen!

Hoppas att ni hade en trevlig Midsommar  - Ha en god fortsättning på veckan!
Pyssla lugnt!



Kommentarer
Postat av: Karin/essmo

Vilka läckra kort! Va snyggt du färglägger,kanonfint! =)

kram kram!

2009-06-22 @ 22:30:41
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Yoli Design

woooooooooooooow vilka kaoser... helt underbara...

jag ääälskar den stämpeln och lösögonfransarna var ju verkligen pricken över i:et... :D

Å korten innan var oxå supernajs!! :P



Kraaaaaaaaaaaam

2009-06-22 @ 22:31:11
URL: http://yolis.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Urfina kort du gjort! Å som vanligt ligger du inte på latsidan! =)

Roligt å se dina KAOSkort också! 3 riktigt bra val!! De är så duktiga alla tre! =D

Stora kramen

2009-06-23 @ 17:28:56
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Vilka superfina kort du har gjort, gillar dem allihop!!!

kram Annika

2009-06-23 @ 20:59:28
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: monica

TACK TACK för utmärkelsen!!!



Så underbara kort du gjort - igen ;-)



kram kram

2009-06-24 @ 08:14:15
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vilka fina kort du hunnit med. Verkar som ni haft en skön midsommar, trots det kalla vädret.

Kram till dig vännen, hoppas vi kan höras av snart.

2009-06-24 @ 09:53:43
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbara kort!!!=) Vad roligt med lösögonframsarna ;P

Själv drog jag ju bort halva min buske när jag böjde dom en gång. Frrrrrrtt lät det...jag räkade peta in fingret i ögat precis när jag hade tagit ett stadigt grepp om tången. Det var ca 1 cm som var helt borta! Flint!! Gissa hur svårt det var att måla dit eyelinern...vet inte hur många gånger jag petade in den i ögat :S Sedan dess har dom inte riktigt velat växa till sig ordentligt på just den fläcken...jäkla otyg!!



Ha en härlig dag!



Kram!

2009-06-24 @ 12:18:29
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Chruss

Ahhh, så snyggt!

Lösögonfransar...dagens garv - tack för den!

2009-06-24 @ 13:00:36
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej Lotta !

det var längesedan...

Vilka härliga stämplar det har dykt upp från Greeting farm VILL HA !!

Ha en skön sommar!

Kramkram från Petra

2009-06-26 @ 08:56:51
URL: http://www.petras-place.blogspot.com/
Postat av: Mia

Tack gulliga söta du för det fina kortet som landade hos mig idag!!! Jag blev grymt imponerad av ögonfransarna! =) Vilka fina kort du gjort...som vanligt! Stackars lille grinolle också. =)



Kram!

2009-06-26 @ 19:51:48
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: monica

tack för kortet som kom igår, sååå rackans snyggt! Gillade ögonfransarna ;-) Nu får man snart hoppas på nån dag med regn så det går att sitta inne o pyssla lite (har pysselrummet på ovanvåningen så det blir aningen varmt när solen står på...)



Ha en riktigt skön helg!

kram!

2009-06-27 @ 08:35:41
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Lösögonfransar?! Ja, det blev ju superfint! Såna har jag dock aldrig ägt... S



Grattis till KAOS-awarderna, både den du fick själv och till de tre som får din! Fin, den också!

2009-06-29 @ 22:01:07
URL: http://www.raggsocka.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0