Doraline, DT-kort med A.I och presentljus





Min pysselkompis U. har fyllt år och då fick hon detta Doralinekort med stämpel från
Motivet färglagt  med Copics. Papper Maja design, stans Fiskars, Prima bling,
olika rosor och blad och text från Stampabilities.
Tyvärr syns det dåligt med det är monterat i olika 3D höjder.



Visst är denna sötnos charmig? Stämpelmotiv på detta DT-kort kommer från
Art Impressions och är färglagt även här med Copics.
Art Impression har många olika roliga motiv i sitt sortiment och en del av dom
går att förbeställa i Hobbyhusets shop liksom ett stämplar från Art Mount.
Papper från Maja Design hittas i shopen, där just nu rea pågår liksom stickles på
QK Maggie texten.
Är ni fler som känner igen sej från stämpelmotiv en tidig morgon? Jag är nog tvungen
att jag nicka med huvudet, för när maken kom förbi när jag gjorde kortet, skrattade han
till och frågade om jag stått modell för motivet..........




Lite presenter är aldrig fel att ha i förrådet och detta DT-ljus med tillhörande
tändsticksask kan ju vara ett alternativ!
Hobbyhuset är ju Återförsäljare för Inkidos sortiment och du finner allt från rosor,
spets och en mängd stämpelmotiv i shopen! Inkidos blogg visade i veckan hur man
gör ett egetdesignat ljus och så här blev min variant!

Tänk att vi redan är vid Midsommar och vi är nog många som letar efter sommar, sol och
värme! Jag har varit frånvarande från det mesta vad det gäller datavärlden, men ibland är
man bara tvungen att dra i "nödbromsen" för att orka med.
Yngsta dottern och jag pysslar en del, så ur den synpunkten ska vi inte klaga på vädret.....men
mina fingrar å jag är inte hela tiden riktigt överens, tyvärr!

Häromdagen satt jag på ett fik och njöt av en caffe latte modell stor och gissa om inte tummen
vek sej och jag tappade hela glaset i min handväska..........vi hann snabbt rädda plånbok och
mobil och sedan kan man ju inte annat än skratta för skadan är ju skedd och vad  hjälper det då
att bli arg eller ledsen!
Igår var det dags igen och en stort sett full glasburk med nescafe åkte i köksgolvet med ett brak
och då  dottern kom och kikade vad jag gjorde var hennes kommentar:
-Kolla, det ser ut som bivärmen i Nalle Puh! Och visst gjorde det det! "Snabeldraken" blev glad
ivarjefall, kaffepulver istället för dammråttor!

Hoppas ni alla får en mycket TREVLIG MIDSOMMARHELG!
Kram på er!

 som ser fram emot att under helgen besöka många bloggar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefina kort du gjort! Haha roligt stämpelmotiv :-D

Å va fint ditt ljus blev, såg på Inkido bloggen och blev sugen på att prova men det har inte blivit av ännu...

Tänkte bara kika in och önska dig och de dina en riktigt Trevlig Midsommar!

Kram A

2009-06-18 @ 21:09:00
URL: http://www.angelikasscrapblogg.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

En riktigt skön midsommar önskar jag dig!

kram Annika

2009-06-18 @ 21:21:36
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vilka underbart söta och roliga kort. Så fina färger och härliga detaljer. Färgläggningingen är PERFEKT.



Hoppas att du får en mysig midsommar.

Stor kram till dig från mig/Gunilla

2009-06-19 @ 01:20:46
Postat av: monica

Kanonfint kort och ljuset är jag också sugen att testa på!

Ha en riktigt skön midsommar!

kram!

2009-06-19 @ 09:45:27
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilket urgulligt kort till din pysselkompis!! Och den mindre glada tanten på andra kortet kan inte var du...det måste vara jag. Fråga MIN make. =) Ljuset och tändsticksasken är bara så underbara! Mottagaren till dem måste bli lyckliga! Jag gillar också din positiva syn på eländet...inget blir ju bättre av att man surar.



Kram!

2009-06-19 @ 21:37:16
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: cicci

Ha, ha, ha! Har du stått modell? Min man tror att det är jag. =0P

Attans vad som kan hända. jobbigt att inte riktigt kunna styra över det.

Trevlig midsommar!

Kramiz

2009-06-19 @ 21:44:18
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Linda

Ingen fara vännen. Jag vet precis hur det är att vara lite frånvarande och att livet ibland blir för mycket. Jättefina saker du gör, som vanligt! :)

Trevlig midsommar, det som är kvar av den.

Kramar

2009-06-19 @ 22:08:29
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Samara

Kaffe i väskan,och sen kaffewpulver på golvet,det får mig att tänka på när min son var ca 5 år,och jag råkade tappa ägg på golvet 2 ggr på en vecka så det blev kladdigt, då sa pojken : vet du, jag tycker att du inte borde köpa ägg,för du klarar inte av dem så bra.



hihi.

2009-06-19 @ 22:58:31
URL: http://sasha-samara.blogspot.com
Postat av: Ullis

Hej på dig!

Jag kan garantera att kortet är MYCKET fint i verkligheten (även ljuset)!

Hoppas ni inte hittat några spår från mig på fatet...

Är hemma i stan och städar lite... (smygsurfar).

Vad mycket fint du har gjort i bloggen på sista tiden!

Kram Ullis

2009-06-20 @ 11:20:00
Postat av: Marie Gustafsson

En skön fortsätting på Midsommarhelgen till dig o din familj!

Kram!

2009-06-20 @ 12:56:17
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: mia.t

Så mycket fint du har knåpat ihop! De där ekorrarna från Motivet är ju så söta och Marge(har jag för mig hon heter...) med kaffekoppen i högsta hugg får väl de flesta av oss att fnissa lite igenkännande.

Ljuset blev verkligen jätteläckert Lotta och jag har varit sugen på att prova det där länge, nu blev jag ännu mer frestad.

Hoppas din midsommarhelg varit härlig och att söndagen också blir fin!

Kram Mia

2009-06-20 @ 23:37:12
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: sara s

Vad tur att du kan skratta åt eländet! Jag älskar att gå in på denna sida, jag blir alltid på så gott humör efter att ha sett på dina fina alster & läst om dina tokigheter...

2009-06-21 @ 15:02:42
URL: http://enuffes.blogg.se/
Postat av: Tesa/Therese

Hoppas du haft en härlig midsommar! Massa fina saker du har uppdaterat med :o)Många kramar

2009-06-21 @ 19:34:47
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: sari

åååh, så många vackra & olika alster du ahr hunnit göra! Men min favorit blev god morgon kortet...S Ha det gott!! Kram

2009-06-22 @ 09:56:58
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Elzie

Du milde vilka härliga kort. Att få det översta hade varit största lyckan. Det andra ser precis ut som jag på morronen. Fel färg på morronrocken bara, hihi!

Hoppas du haft en skön helg.

Kram Elzie

2009-06-22 @ 19:33:35
URL: http://essemia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0