Vårkort med groda, tävling hos HH och "smart" cardstock.



Grodan som är lite "glad i hatten" är ett stämpelmotiv från Penny Black, "bonnet" och
är färglagd med Copics. Kortet är gjort till Annas scrapbookings tävling med Vår som
tema.

 

En närbild på alla söta små blommorna jag har fått av U. en gång i present, tack vännen!
Text QK Daisy och Snow Day, som fått lite vita prickar på sej.
Små QK blad och jacks med lite bling. "Jacksen" är mitt första dies och jag är ännu väldigt
förjtust i det!


 

Kortet ser ut så här stående och från baksidan. papper Basic G, Kasiercraft och från
3ndy Papir.



Ett DT-kort till Hobbyhuset med den fina texten från Inkido stämplad med grå Mementodyna
och snabbt som katten på med lite hologramembossing!
Grått är en favvofärg och jag gillar denna "london fog"-färgen mycket, annars finns det fler färger
att välja på i shopen!

Pappret är från Maja Design och finns i Hobbhusets shop, liksom de nya superba rosorna från
Inkdio i olika färger och storlekar och strass och pärlor.
Hobbyhuset har fått in mycket nytt och bland annat "smart "cardstock, som är förklistrad och det
var mycket smidigt! 
Stansade ut med Bosskut dies till kortet ovan och det var toppenbra!. För att kunna köpa och prova
flera färger av den  "smarta" cardstocken finns det möjlighet att kunna köpa i 6x6 storlek!
Allt material finns hos Hobbyhuset
och fler bilder på kortet  finns i HH´s Inspirationsblogg.



Du missar väl inte tävlingen i HH´s Inspirationsblogg som pågår till 31 maj!
Temat är bröllop och högtider och
du utgår från skissen på mitt kort ovan - allt
material från shopen - och både LO:s och kort är välkomna med bidrag!
Se för mer information i HH´s Inspirationsblogg i tidigare inlägg där!





Dagen har försvunnit väldigt raskt här - yngsta dottern och maken var ute i stallet en sväng
i går eftermiddag. Shetlandsponnyn, drygt 1 meter hög, är ett härligt sto på 20 år, som är väldigt
förtjust att bli lite pysslad med bjussar gärna på en ridtur.

Maken hade oturligt inte sett extrahålen i sadelgjorden, så mitt i sista svängen gled sadlen
och tösen for av. Ja, det är inte precis första gången hon åker av, men första gången det  gjorde
rejält ont.

Trots en snäll ponny, som alltid stannar när ryttaren faller av, hjälm och säkerhetsväst fick höger-
handens ytterdel och lillfingret sej en törn och vi fick ta en tur till sjukhuset idag. Under lillfingret var
det ganska svullet och en fin blålila nyans gick att se, så det kändes som en läkarkontroll behövdes!

Röntgenbilderna uteslöt en spricka eller fraktur och det var ju skönt att det endast, ( men ack så ont)
var en rejäl stukning och blodutgjutelse!
När vi var runt på sjukhuset var alla så gulliga och frågade om det var hon som ramlat av shetlands-
ponnyn och jag tyckte det var lite konstigt för annars brukar ju alla säja häst, liksom häst som häst....
Vi fick förklaringen senare, läkaren som skrev remissen tillbringade själv tid i ett stall och visste var
1 meter hög häst var och hade skrivit att dottern ramlat av från en shetlandsponny i remissen.

Avslutningsvis sa dottern
-Det här måste jag snart åka ut och berätta för Mina, som shetlandsponnyn heter ,för det var väl gulligt
att det stod shetlandsponny, kvittrade hon...........Så trots ond högerhand  med bandage är tösen inte
avskräckt, tvärtom!!

Ha en bra start på veckan och glöm inte checka sadelgjorden..........




Kommentarer
Postat av: sari

hoppas tösen mår bättre nu!! Helt underbara kort du har gjort!!! Ha det gott!

2009-05-19 @ 06:52:20
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Mia

Jättefina kort! Gillar särskilt det översta....helt galet roligt och färgglatt! Tur att det inte blev något brutet!



Kram!

2009-05-19 @ 20:12:53
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Aby

Jag kollade lite efter sidor om Barkeryd på nätet, och hamnade på "Being Barkeryd" bland en massa scrapbooks. Så såg jag bland länkarna nån "LottaFruH". :)

Undrade just om det var en slump, eller om det verkligen kunde vara Lotta från N.Skattegården. Så såg jag från förra året att du fyllde den 20:e... och det kom jag ju ihåg! :)

Grattis på F-dagen!

Himla snygga kort du gör förresten!

2009-05-19 @ 23:01:17
Postat av: Gunilla

STORT GRATTIS till dig på din födelsedag! Hoppas att solen lyser på dig och att du blir uppvaktad i massor♥!



Så underbara kort du har skapat. Det översta blir man sååå glad av. Härligt stämpel och ljuvlig detalj med alla dom små blommorna.



Nu ska jag ta och mata småfåglarna i trädgården och sedan blir det nog en tur till trädgårdsmästaren, njuter!



Ha en underbar dag och stor kram till dig från mig.

/Gunilla

2009-05-20 @ 10:50:45
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Chruss

Våra döttrar har lite otur - min snubblade när hon o en kompis skulle springa undan för regnet = massor av skrapmärken, förstörd tröja och sko samt tyvärr mobilen som hon knappt haft en månad. Men det jag var mest glad för var att hon klarade ansikte och tänder!

Di barna...

Ha det bäst!

2009-05-20 @ 15:44:52
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Vilken tur att det ändå gick bra...men ont gör det fast inget är brutet förstås.

Hoppas ni får en skön helg!

Kram

2009-05-20 @ 21:37:12
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Junitjej

En sådan duktig kortmakare du är!! Din blogg är underbar!

2009-05-21 @ 09:09:12
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Cicci

Lilla gumman då. Så ont det måste göra. Hoppas hon mår bättre nu.

Härliga kort att inspireras av. Grodkortet var ju bara för läckert.

Kramiz

2009-05-21 @ 22:34:48
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

ajaj, stackars F. Hoppas det är bättre med fingrar och handleder nu..du måste hälsa till henne och ge henne en ordentlig kram!

Korten du gjort är sagolika!

Vårkortet är så härligt sött! Man blir glad av den lilla hoppande grodan som är glad i hatten ;)

Å jag gillar också grått! Det kortet är jättefint med en fin text =)

Bröllopskortet var ju för gulligt! Gillar kronan! =)

Trevlig helg på dej stumpan!

Hoppas allt är bra där i Nässjöbyn!

kramisar

2009-05-22 @ 14:32:03
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0