Trevlig Midsommar och trädgårdskort!



Det fina motivet med sina trädgårdstillbehör är tillverkat av Inkadinkado,
Tin Can Mail  och uppstämplat med Making Memories svarta dyna, som ger
 en känsla av tidningssvärta. Jag hade en datamusmata under för att få ett bra tryck.
Fingertrycken satte jag dit sist, då jag tänkte att någon kanske under den långa
trista vintern tittat och drömmande tummat på bilden och längtat till att åter tillbringa
 tid i trädgården. Färglagt svagt med akvarellpennor. Papper Maja Design, den fina
bladrankan är en dies från Bosskut. Primablad och nya underbara Primablommor
från Storyhouse. det finns många ljuvliga sorter att välja på liksom läckra blad med
text på.

Här har ju just sommarlovet börjat och minsting njuter av sovmorgon, medan äldsta
tjejen sommarjobbar med start klockan sju varje dag.
Lilltjejen 10 ½ år,  är en riktig filur och har ofta hyss för sej i varierande storlek, när vi
 bäddade om häromdagen  fann maken en stor stenkula under sin madrass med place-
ring rakt under ryggen och något  konfunderad frågade han om hon visste något om det......
- Tja, mamma pratar ju om att du är en prins, så jag testade lite som de gör i Prinsessan
 på ärten, men någon prins kan du inte vara för den har legat där rätt länge......

Imorgon är det ju Midsommar och den firar vi enligt vår tradition tillsammans med min
bror och hans familj . Efter mat hos oss och rejält med jorgubbar til efterrätt styr vi kosan
mot byn utanför stan där vi är uppvuxna och firar Midsommar som scouterna där anordnar
med lotter, chokladhjul, ostkaka, tipsrunda, bollkastning och dans med dragspel runt den
klädda stången.
Jag övade med brorsans tre grabbar sist vi sågs på "små kossorna", då jag är så förtjust
i kor, men de var väldigt skeptiska till både sång och rörelser, så det krävdes flera omgångar
av den riktiga "små grodorna" innan de var nöjda och kunde krama Faster igen.......

En riktigt skön och trevlig MIDSOMMARHELG önskar jag er alla och TACK snälla ni för alla
gulliga kommentarer!


Kommentarer
Postat av: SusanneSj

En riktigt Trevlig Midsommar till dig också : D



Supergulligt kort.



Kram o ha gott!

2008-06-19 @ 20:23:42
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Linda

Sött kort! Hoppas du får en riktigt trevlig midsommar i morgon! :) Kramar

2008-06-19 @ 21:17:23
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: MarieG"

Kortet är verkligen superfint Lotta!!!

Ha nu en skön midsommarhelg!!

Kram Marie

2008-06-19 @ 21:54:01
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

Jättefint kort med en härlig stämpel! Härliga färger du arbetat med =)

hihi sötaste Frida, vilken filur hon är! Full av idéer! ;D

Trevlig midsommar önskar min familj din familj!

Må gott så hoppas jag vi ses snart! kramisar

2008-06-19 @ 22:53:57
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: VeronikaP

Ha, ha, ha..... hoppas att dottern finner sin prins någongång!!

2008-06-19 @ 23:12:28
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: monica

Vilket skönt kort!!!

Önskar dig en riktigt härlig midsommar!

*kram*

2008-06-20 @ 08:05:54
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Malin

Underbart kort!



Glad midsommar!!

KRam!

2008-06-20 @ 10:34:59
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: mia.t

Ett alldeles underbart kort, kul idé med fingeravtrycken. Ha, ha, det där med ärtor kanske bara fungerar på prinsessor, pussar är väl rätta sättet att finna en prins ;)



En fin midsommar på er!



kram mia

2008-06-20 @ 17:17:12
Postat av: Angelika

Gillar verkligen kortet, underbart fint!

Haha! Roligtmed kulan, vilak idéer barn får.

Det fivkmin 6 och 4 åring också häromdagen...när jag skulleöppna bakluckan på bilen stod det Ebba är kär inristat i lacken...till min ich storasysters förfäran men de andra två bara skrattade och förstod inte alls allvaret med att ha repat vår bil...

Hoppas att ni får en underbart skön fortsättning på midsommarhelgen!

Kram Angelica

Postat av: Anonym

2008-06-22 @ 20:13:01
Postat av: Mill@n

Jättefint kort med mycket små detaljer! Det är ju för kul med påhittiga barn! =o)

2008-06-22 @ 20:14:30
URL: http://millanspyssel.wordpress.com
Postat av: Petra S

Hej !

Fint kortet blev !

På tal om kor så gillar Erik dem också. Alla djur, jag menar då ALLA djur är kor ! Han gör tecknet för kor ( gör två horn med fingrarna på pannan typ ), när han ser alla djur...det kan vara hästar, grisar, katter och getter. BRA !!?? JAPP ! han förstår att det är djur iallafall....

NU måste jag gå och lägga mig, har pysslat alldeles föööör länge. Är ledig imorgon och hinner kanske uppdatera min blogg med de nya korten då. De håller på och torkar nu.

Sköt om dig vännen....

Kramis Petra

Ps. PENNAN !!! åhhhhhhh, vad BRA den är, använder den på allt, nästan. inte på kor dock...

2008-06-22 @ 23:39:49
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Petra S

Vad FINT du gjort på din sida!

Ha en bra dag !

Kramis Petra

2008-06-23 @ 09:27:36
URL: http://petras-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0