Roskort, DT-kort och dagsljuslampa



Grön och rosa färgkombination känns lite vårigt och om ett tag hoppas jag att
våren nalkas! Stämpelmotiv från Penny Black, "words sweet" stämplad på ett
rosa papper och därefter rosa Glimmer mist. Det grönprickiga bakgrundspappret
är ett Kaisercraft. Kärlekstexten i högra hörnet är ett stämpelmotiv från Hobby och Hantverk.

 

Kvisten är en dies från QK och även här har jag varit framme med lite Glimmer mist. Rosorna
passade ju bra på rankorna, eller hur!
Bandet i starkare rosa färg är trätt i Fiskars kantstans, som du hittar hos Hobbyhuset och wow
vilken bra stans till mej och alla andra som gillar band! Rekommenderar den verkligen!
Berlockhjärtat fanns i "braiga lådan".



Detta kort med det kramande paret från Tingtura är ett DT-kort till Hobbyhuset.
Allt material finns i shopen - papper Quick Quotes, blomma Prima, swirlarna är
 "innanmätet" från Bosskut ena hjärtadies.
Hjärtat som du ser kram-paret är utskuret med Fiskars skärmallar och shape-
cuttern
, som också finns i shopen.




Så här ser kortets insida ut med paret färglagt med Promarkers. Har även här
använt Fiskars shapcutter och mallar.



Lilla söta kärleksfen är med ett DT-kort för Hobbyhuset och motivet är tillverkat
av Tingtura. Fen är färglagd med Promarkers.
Pappret ingår i ett block från Prima, "make me happy kit" i 6x6 storlek med 48 papper
i 12 olika mönster. Bandet ingår i ett set från Memory keepers och hittas med i shopen!




Stockholmsresan var kort och intensiv, vi hann med en biofilm på torsdagskvällen
och på fredagförmiddagen hade jag tid att göra vad jag ville, då maken hade
sitt möte, så då blev det city och besök i några affärer.
Denna lampa ovan, en sk dagsljuslampa blev dagens inköp utöver några papper
och turkosa band.......
Jag har länge varit nyfiken på en dagsljuslampa att ha på skrivbordet nere i stämpelrummet.
Har sett dom i USA, men efter incidenten med mitt ministrykjärn och elomvandlare enligt
konstens alla regler och det sa poff och halva huset blev svart osv är jag mycket försiktig
med elmojänger från USA........
Jag blev så glad när jag hittade denna lampa och när jag testade den i affären kändes den
precis som jag tänkt det! Jag är sån att jag gärna vill ha ljus när jag fixar med något och har inte
fått till det vid skrivbordet riktigt,  men nu har jag det!!!
Pysseldottern blev oxå mycket förtjust och hoppar nu över till min stol, så fort jag inte sitter på den
och det är väl med ett gott betyg!
På bilden ovan är alltså lampan på min del av skrivbordet och det syns väl vilket bra ljus det blir!
Ett extraplus med denna modell är att den är mycket smidigt att flytta, man stänger av lampan
genom att vika ner den ställbara ljusrampen och upptill finns ett bärhandtag.
Hurdana är ni med belysning vid er pysselplats?

Maken kom in till stan och vi avslutade vår Stockholmsbesök med fika på Vetekatten och
en visit på Kungliga Operan, som just nu har en utställning med, "La Divina", Maria Callas
otroliga scensmycken. Alla smycken var så tjusiga och Operahuset överdådigt vackert med sina
ornament och takmålningar!

Väl hemma, med inköpt plastfiol  till fioläraren som utlovat möttes vi av massor av snö,
Stockhom hade ju inte särskilt mycket av den varan precis och  "pysselfröken" med påbörjad
megaförkylning, feber, hosta och igentäppt näsa! Så nu gäller kurering och vad jag förstår är hon
inte den enda, var och varannan människa är ju sjuka i dessa tider!

Ha det gott allesammans och hoppas ni får en bra start på veckan!!




Kommentarer
Postat av: cicci

Det rosa kortet är helt underbart fint. Gillar de andra också.

Dagsljuslampa har jag tummat på nu i månader. Hoppas få en nu när min lampa vid scrapbordet tröttnade på sista träffen.

2009-02-16 @ 12:01:31
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: mariem

superfina kort, och vilken toppenlampa!

2009-02-16 @ 15:37:10
URL: http://mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Karin/essmo

Åh vilka härliga kort! Rosorna är ju helt underbara! & den där bandstansen verkar ju himla bra ! =)

En sådan lampa vill jag oxå ha! Just nu har jag bara en rosa lampa i taket & en läslampa som gör att det blir skuggor hur jag än vrider & vänder på den.. Hmmm.. Ja, himla fiffigt! =)



Ha en härlig vecka !



Kram kram!

2009-02-16 @ 17:49:10
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Birgitta

Hej!

Tack för kommentaren! Visst är den gullig med blomman i punchinellan?!?!? Jag såg det någonstans och tänkte att det ska jag försöka med!

Det blir så läckert!

Sen är halva nöjet att träffa andra människor och få inspiration och mötas! Ha en bra vecka!

KRAM KRAM Birgitta

2009-02-16 @ 19:57:08
URL: http://bigganpiggan.bloogspot.com
Postat av: sari

låter som om ni hade en trevlig resa hit till Stockholm! underbara kort du ahr gjort igen! Gillade speciellt den första, roskortet...=)

2009-02-16 @ 20:08:26
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Mia

Åh, vad jag gillar kortet med hjärtat och den söta Tingtura-stämpeln...och så är ju pappret prickigt också! =) Häftig lampa...så smidig att flytta. Det är inte min. Jag har ett helt lysrör över mitt pysselbord, sketabra ljus men inte så smidigt att flytta. För att inte tala om ifall vi ska möblera om i vardagsrummet. =) Hoppas pysselfröken kryar på sig snart. Ja, många är sjuka, fråga en som vet! =)



Kram!

2009-02-16 @ 20:25:08
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Petra/Paradise

ojoj! du har legat i på kortfronten! Superfina kort och vilken bra kantstans!! =D

Läste om en sådan lampa på stampARTic!! Jag är supernyfiken på en sådan å skulle mer än gärna vilja ha en sån.

Kanske bra att fota i också?? när man fotar ens kort menar jag ;)

stora kramen Petra

2009-02-16 @ 22:13:03
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Fina kort, som vanligt!

Gillar framför allt kortet m Tingturastämplarna, idén m hjärtat o motivet under!

Dagljuslampa är ngt jag trånar efter oxå... Synd bara att de är så hiiiskeligt dyra... :-(

2009-02-16 @ 22:59:14
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: NetteR

Så fina kort! Lampan verkar ju himla bra. Har flera lampor över mitt pysselbord men tycker det är för mörkt för det mesta i alla fall. Vad kostar en sån lampa?

2009-02-17 @ 00:56:36
URL: http://netter.bloggagratis.se
Postat av: chruss

Oh, vilket läckert kort! Rosa-grönt bara är ju VÅR!

Köpte mej en sådan lampa också, fast svart när jag sprang på den i den lilla lokala symaskinsaffären. Precis lagom att ha på pysselbordet!

Kram

2009-02-17 @ 10:25:53
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Maria O

De där små härliga rosorna ser man ju lite här och var i bloggarna. de är verkligen sööta. Villken braig lampa du har skaffat dej till din pysselhörna. Jag behöver verkligen entt bättre ljus. Maken har köpt lampa men den har ännu inte hittat upp till taket där den ska vara.



MAria

2009-02-17 @ 14:18:51
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Oj, så många fina kort, men jag tycker det översta var mest wow. Kanske för att jag är kär i swirls och minirosor ;-)

Ha en skön kväll!

Elisabeth

2009-02-17 @ 17:51:18
URL: http://bettanspysselblogg.blogspot.com
Postat av: zizzi

Halloj

Vilken bra lampa. Var köpte du den??? Fina kort gör du under den oxå!!!!!!

Så du säger att det kan dröja upp till 14 mån innan lillan sover hela natten..?!!!!! Då strejkar jag!!!!!!Ha ha ha Kram kram

2009-02-18 @ 07:07:44
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Vilka underbara kort och en dagsljus lampa ååå avis en sådan skulle jag behöva varje morgon fnissar

2009-02-18 @ 12:41:46
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: jenny/e.j.m

Hej Lotta!

Det var länge sedan.

Oj vad mycket fiiint du har gjort. Roserna var helt underbara. Var har du köpt dem?

En undran ang. lampan. Har du testat att fota under den? Hur blir fotona i så fall och var i Stockholm har du köpt den. Det lät förresten som ett trevligt kort besök i storstan=)

Må då gott!

Kram

Jenny

2009-02-18 @ 22:18:27
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Ann

Var hittade du din dagsljuslampa och vad kostade den?

2009-04-25 @ 19:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0