DT-alster åt Hobbyhuset mer Valentine och odör.......



Lite annorlunda färger på ett Valentinekort kanske, men jag hade lust att göra något annat
än rosa och rött.....Stämpelmotiv från Crafty Indviduals uppstämplat på craft cardstock
med en brun dyna från Memories. Papper från Melissa Frances, Valentinetext stämpel
från Penny Black.



På ena kanten av pappret smälte jag lite UTEE och det finns i läcker kopparfärg hos
Hobbyhuset.
Primarosor, nål Maya Road och ett hjärtacharms från "låddan" med
bra-att-ha saker.
Om någon undrar över hjärtastansen, så kommer den från Martha Stewart och är en
specialare till Valentine och den har nästa bara ställt till besvär.....
Tydligen har jag visst haft tur med min andra kantstans därifrån, Doilyn, som fungerar bra,
men denna arma stans ^*¤%&@£4 , ja ni förstår!!!! Om jag har ett jättetunt papper kan
den fungera sådär, men ett cardstock eller vanligt mönstrat kan man glömma!
När jag tog kontakt med kvinnan i USA, som jag köpt den från fick jag veta att hon fått byta
sin Doilystans fyra gånger!
Givetvis är min stans mycket svår att få tag på, så jag får vara
nöjd med den som den är. Det kändes inte som så stor idé att hålla på att returnera och
få hem någon annan modell, som kanske inte fungerar heller.
Om någon har planer på att köpa kantstans, be om att få se foto på provstansning, för man
blir ju lite besviken när man får hem en defekt vara, eller hur!




Min dotter F. på 11år är ju som ni vet en hängiven pysslare, så ni kan ju gissa svaret när
Cia på Hobbyhuset frågade om hon ville ha pysselmaterial till Valentine!!
Lyckan var stor när paketet anlände med fina hjärtapapper, brads och stämplar och här
ovan är hennes första alster! Filuren är färglagd med Promarkers och hjärtat bredvid
har hon stansat ut, tagit på glaze och små genomskinliga beads.





Själv gjorde jag detta bokmärke i DT-jobb åt Hobbyhuset när vi var i pysslartagen.
Det ljuvliga pappret är från Melissa Frances och det finns i shopen liksom nya dies
från Bosskut. Här har jag använt en flourish dies, som är så användbar!
Cia har laddat rejält till Valentine och stämpelmotivet från Forma Hantverk är också en
nyhet, liksom stämpeldynan Memories
artprint i brunt ,som jag stämplat med på vanlig
cardstock. Tofsen är min egen och den med från "braiga" lådan.
Kika in hos Hobbyhuset med jämna mellanrum, Cia har ofta bra erbjudanden i shopen!


Detdär med att skoja med barn har min bror och jag gemensamt och i och med att han skaffade
familj ganska sent har min äldsta dotter och han haft mycket bus för sej.
Denna Morbror T. är en stor idol för dottern och hon brukade följa varje steg när hon var liten och hon
insöp allt han sa och gjorde andäktigt. Då vi bott i samma stad har vi träffats ofta hos min föräldrar eller
hos varandra.
Brorsan och  min dotter J. har alltid haft speciella band och han har haft ett mycket stort tålamod med
denna frågvisa tös och lärt henne mycket om natur bla och de hade egna utflykter  och upptäcktsfärder.
Han är väl som mej och "lurade" henne ibland med tex att ekorren bara bor i ekträd och så där.....och det
var inte lönt att få henne att förstå att Morbror T skojat lite. Det var klart att idolen talat sanning!

En solig dag var vi allihop vid stranden och J. var väl 4-5 år och brorsan fick ha "jouren" en stund, så vi kunde
dricka lite kaffe utan att få allt på oss ( hon var sjövild som liten) och de traskade iväg med hink och spade
längs med strandkanten och "upptäckte" lite.
Det gick ett par dagar och det började lukta märkligt från vårat badrum och vi letade var från odören kom
utan resultat. När det gått en vecka luktade det väldigt illa och vi letade och letade varifrån denna äckliga
doft kom ifrån.......vi hittade inget nu heller!

Efter en och en halv vecka höll vi på att förgås, örk, vilken STANK, ve och fasa! Men varifrån kom denna
äckeldoft????? På kvällen skulle tösen bada badkar och maken skulle fylla på vatten i karet och tänkte
sådär i förbifarten:
-Vad gör J:s röda hink där i hörnet och vad är det för lock på? När han lyfte på locket höll han på att
kräkas rakt ut - det var från hinken odören kom!!! Efter urhällning och skrubbande kom tösen i i badrummet,
styrde stegen till badkarshörnet där hinken stått, hon tvärstannande och började yla av ilska:
-Ni har dödat den, ni har dödat den!!!
När vi slutligen fått tösen lugn fick vi fram att Brorsan hittat en slemmig mussla när de gått vid standen och
sagt att hon kunde ta hem dem och ta hand om den och se om det blev musselbarn.....
Jodå, hon hade tagit hand om musslan ordentligt och det var alltså den som luktat så illa!

När jag sen frågade honom om musselbarnen var han helt oförstående och i sin enfald hade "idolen"
trott att J. begrep att han skojade med henne......
Nu är J.  både lugnare och äldre och istället är det hans grabbar som säjer:
-Men det sa Faster Lotta..........

Ha det så gott och pyssla lugnt!
SKUTT OCH KRAM!



Kommentarer
Postat av: Malin

Underbara koer ni båda har gjort =D

Haha musselbarn!! Det var roligt=) Kan nästan tänka mig hur det luktade ;P



Ha en härlig onsdag vännen!



Kram!

2009-02-03 @ 23:55:19
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: cicci

Hehe, det är en fasters/ morbrors rätt, eller hur!

Härliga kort ni gjort. Så irriterande med stansen.

Kramiz

2009-02-04 @ 10:11:54
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Blev väldigt förtjust i ditt Valentine kort! Jättekul med annorlunda färg!

2009-02-05 @ 01:30:03
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: sari

Underbara kort!! Du har en award i min blogg

2009-02-05 @ 08:33:42
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: sannaf

Underbara kort!!!!!!!

2009-02-05 @ 19:03:36
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Carro

Här finns det mycket inspiration! =)

Du har fått en award av mig!

2009-02-05 @ 23:36:23
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Kamilla

ÅÅå så fina alster ni båda gjort, vilken lycka för dottern ;)

ja, ibland så blir det surt med grejor som man beställt, jag vet att en del stansar inte stansar igenom CS, synd, det är ju ofta där man vill ha effekten!

Kram kram och ha en trevlig helg :D

2009-02-06 @ 13:48:45
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Mia

Härliga kort. Och dottern är så duktig också! Förstår att hon blev glad över paketet! =) Kan tänka mig att det inte luktade hallonkräm i den där hinken precis...



Kram!

2009-02-06 @ 19:09:16
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Linda

Så himla fint, som vanligt!!! ♥

2009-02-07 @ 17:16:55
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Karin- Essmo

Såå fina kort! =) Trist med stansen.. Jag har precis härom dagen beställt kantstansar fr usa.. Hoppas dom funkar..



Läskigt med musslan.. Känner dock igen det, min brorson samlade på musslor/ostron-liknande saker & ställde i garaget i somras.. OJ oj oj det lukta inte så gott efter ett tag.. *skrattar*



Kram !!! =)

2009-02-08 @ 08:19:06
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Eva F

Vilka fin kort du gjort Lotta.

Gillar det första alldeles speciellt, väldigt snyggt kort.

Eva

2009-02-08 @ 17:04:48
URL: http://evafre.blogg.se/
Postat av: Marja

Underbara kort!!!! Allesamman!

Huaa vad det måste ha luktat!!



Kram

2009-02-09 @ 10:15:49
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com
Postat av: chruss

Psst! Du har nått att hämta i min blogg!



F'resten, tycker du de där Martha S-stansarna är bra? Jag har 2 st och ingen av dem funkar i bazzillerna- det går åt pipsvängen direkt... :-(

2009-02-09 @ 14:09:00
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0