Valentinealbum, döskalle å pråm i Stockholms ström......



Framsidan av hjärtalbumet som är ett DT-aslter till Hobbyhuset med Cias

bägge hundar Ella och Nova i centrum.

Använde min kära BIA, åh vad det är roligt att göra album och kunna utforma
personligt och med egna wirar, här är det i vitt modell mindre.

BIA:n med tillbehör hittas i Hobbyhusets shop, liksom allt övrigt material!




Här är Cias äldsta hund, Ella, som ligger hopkurad. Allt papper förutom sista
sidan är från tillverkaren Flair design. Ovalerna är utskurna med Fiskars skär-
mallar och den suveräna shapecuttern, som finns i shopen liksom många nya
fina dies från Bosskut. Här syns vingdies under bilden på Ella.




Fröken Nova är ungefär fyra månader och hon & Ella kommer mycket bra överens
som synes! Alla blommor i detta album kommer från Petaloo och blingblommorna
tillhör även blomförpackningen. Kika in i shopen och  se vilken som är din favoritmix
bland blommorna!




Ja, Nova är riktig liten busfröken har jag förstått och vilken valp är inte det......

Kanten här såsom albumets framsida har fått lite extra bling med hjälp av vatten-
märksdynan och hologrampulver och det hittas med i shopen
.

Denna Bosskut dies är en klar favorit och har varit sedan den stund jag fick den av
min vän U. härom året! Jag kör mina Bosskut smidigt genom min "padda", Cuttlebugen
och tycker det är roligt att Cia nu har Bosskut dies i Hobbyhusets sortiment!




Ännu en bild på vovvarna tillsammans, de är så söta ihop! Det stora hjärtat är också
en Bosskutdies och det är så fint med en swirl i hjärtat. Satte lite stickles på blommorna
för mer bling!




Sista sidan i albumet med papper från Melissa Frances och även här ett hjärta
med söt spetskant från Bosskut
! Happy Valentine Cia!





Efter allt rosa och sött var jag bara tvungen att bryta av lite......

Chokladhjärtan i en påse med lite fräckare Valentinestuk som DT-alster till
Hobbyhuset.
Papper, Rusty Pickle och jag har använt baksidan av pappret med
döskallar på framsidan.  Döskallen med benen är en dies från Bosskut och den
 röda swirlen är det som blev över från hjärtat i hundalbumet.

Valentinetext min egen, Hero Arts och tyll och band hittade jag i "braiga lådan".

Ni som har glittersyn, ser att tagen skimrar av olika Glimmer mist......


Ta nu fram almenackan och skriv in att Hobbyhuset har CC den 14-15 mars! Håll även utkik
i shopen där det snart finns ett tävlingskit  för både kort och scrap till ett mycket bra pris!
I samband med detta CC lanseras Hobbyhusets tävlingsforum: http://hobbyhuset.forum24.se/




Som jag har sagt innan  tycker jag det är kul med Valentine och som  Linda/Knorrigt
skrev i en kommentar " det kan aldrig vara något fel med en dag  som hyllar kärleken!"
Så här är några småkort i 4x4 med  samma budskap, LOVE!


 

Mysiga papper i fina vårfärger från Kaisercraft. Bosskuthjärta med rosett och
charm på kortet till höger. Det vänsta hjärtachipboard med lite bling, text
från Hänglar.

 

Bakelsepappret är från Branda Walton, "glimmermistade "blommor och charm.
Knapp, spets, biljett från MM,litet gem och turkos nål.


Nu ska jag inte trötta ut med mer......längre fram idag åker jag och maken till Stockholm och
det ska bli roligt! Han ska på ett arbetsmöte och ville ha lite bilsällskap (vet inte om jag är särskilt
kul som det för jag brukar sova till Mjölby och lagom vakna när vi svänger ut på motorvägen.....  vet
inte hur jag är funtad där, men det brukar inte slå fel........) Väl på motorvägen kan jag plocka fram

virkningen och börja vara  sällskap. .......

Töserna stannar hemma, den mindre hos mormor och den äldre har frivilligt anmält  sej som kaninvakt.
Jag har inga planer i storstaden utan tar fredagen som den kommer, jag tycker Stockholm är en mycket
vacker stad både i sommar och vinterskrud!

Härom sommaren var hela familjen med när maken var på jobb där och det var olidligt varmt och när vi
passerade Riksdagshuset  på Drottninggatan var jag bara tvungen att vila och få i oss lite vatten och jag

drog ner barnen i skuggan bland brädor, cement och reglar ( det renoverades tydligen i riksdagshuset)
och när vi satt där och tog igen oss kom en snickare fram och visade oss en bättre plats att vila oss på.......

Maken ringde kort därefter och undrade vad vi hade för oss.

   -Vi sitter på en pråm i Stockholmsström vid riksdagshuset hotjade vi glatt,  då snickarna låtit oss sitta
deras pråm med fikamöbler mitt i strömmen. Vi hade tagit oss dit via en mindre bro och trappa, som 
fanns bakom höga stängsel och grindar. 
Det fläktade skönt på pråmen och guppade så trevligt och vi vinkade tillbaka till de pekande och vinkande
turisterna som passerade på turiststråket ovanför oss.
-Jaha, du svarade maken och trodde inte på mej ett skvatt.....

Töserna pratade om vårat pråmäventyr på kvällen och maken bara suckade lite och tyckte vi kunde sluta
skämta med honom som suttit på ett varmt kontor....... 
Dagen därpå var maken med på  våra äventyr  i Stockholm och vi passerade bron och pekade på pråmen
 i strömmen där vi suttit dagen innan och nu visst han inte vad han skulle tro....Inte blev det bättre när en av
snickarna frågade om vi ville låna pråmen idag med?

Så vi får väl se vad det blir för upplevelse denna  gången......


Tack snälla för att goa kommentarer, de glädjer mej så!
Hoppas att ni alla har det bra och ta hand om er!


Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Visst är det härligt med alla hjärtans dag! Jag gillar att ge bort små saker för att visa mina nära och kära att jag tycker om dem.

Hoppas du får en härlig dag i stora staden.

kram Annika

2009-02-12 @ 10:12:13
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: sari

så många underbara alster! kreativiteten flödar hos dig! Hoppas ni får en trevlig resa till Stockholm!

2009-02-12 @ 10:32:26
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Johanna

Alla dessa hjärtan! Det är så mysigt nu till alla hjärtans dag!

2009-02-12 @ 10:34:31
Postat av: Anonym

Önskar att jag hade ork med Alla Hjärtansdag, men njuter av alla dina fina kort.

2009-02-12 @ 10:38:29
Postat av: Lise-Lott G

Vilka underbara saker du gjort, gillar dom alla på olika sätt.

2009-02-12 @ 11:27:30
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj vad mycket fint du har hunnit med! Älskar husdjursalbumet =) Hjärtan och rosa kan man inte få för mycket av =D



Ha en härlig tripp till stockholm vännen!

Kram

2009-02-12 @ 19:58:36
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Pillan

Åh vilket fint album med hundarna! det hade varit roligt att testa till min lilla vovve...

2009-02-12 @ 20:26:16
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Linda

Åh så gulligt med vovvarna!! ♥

2009-02-13 @ 11:26:49
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Karin- Essmo

Vilket härligt album! Kul idé med hjärtformen.. (skriver upp i komma-ihåg-boken)

Himla fräck påse, & korten är ju bara sååå söta! Rosa kan ju inte bli fel lixom ;)



Coolt att ha åkt pråm i Stockholm, skall bli kul & få höra om era äventyr när ni kommer hem .. =)



Ha en härlig helg!

Stor kram!

2009-02-13 @ 18:43:10
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Maria Ammar (mammaria79)

Gissar att Cia blev glad över ett så fint album! Väskkorten under är supersöta!



Hoppas du får en trevlig helg!



Kram Maria

2009-02-13 @ 21:37:36
URL: http://mariaammar.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Så många fina saker du har gjort! Alla lika läckra var och ett på sitt sätt. Fina upplägg med mysiga detaljer. Man blir alltid så glad när man kikar in hos dig.



Ha en mysig Alla Hjärtansdag!



Kramen till dig♥♥ från mig/Gunilla

2009-02-14 @ 10:02:03
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, här var mycket ögongodis vill jag lova! Supersött album och fina kort men den tuffa choklaspåsen är ju hur läcker som helst! Jag har antecknat den 14-15 mars! =)



Kram!

2009-02-14 @ 18:55:49
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: monica

Vad mycket snyggt du gjort sen jag hälsade på här sist!!! Väskorna i förra inlägget var ju bara sååå snygga! Liftvarning utfärdas ;-)



Ha det riktigt bra!

Kram!

2009-02-15 @ 13:55:46
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: Tiggy

Vilket UNDERBART hjärtalbum! :-D

2009-02-16 @ 17:32:04
URL: http://www.tiggys.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0