Lite ansiktslyft med vårkänsla

image192

Hur sött är inte detta motiv till Valetine Day? Penny Black är mästare på att
gör ursöta motiv och denna stämpel heter lämpligt nog "long kiss".
Kottarna är målade med MCP-teknik. Bakgrundspapper Daisy D. Hjärtat QK
rev nya dies, fast jag uteslöt spetskanten. QK jacks, Primablommor och text
Poppes egen.

image193

Ett lite mindre kort kan väl vara väl så bra och här har jag tagit en lång
remsa och vikt till och limmat ihop och sedan fäst på cardstocken.
Hjärtamotivet har jag köpt på Forma Hantverk, men jag kan inte säga om det är
deras egen eller ej.
En crystal brads och QK Maddie Anne text.

image194

En annan stil på Valentine kort med detta Penny Black motiv, "word sweet", som jag
har stämplat på väldigt vitt bankt Stampin Up papper med svart dyna från Making Memories.
Här har jag använt spetsdelen från QK rev hjärtat. Prickigt papper C-box ochlite bling i hörnet.


Fick ett anfall av vårkänslor häromdagen (fast det känns avlägset med tanke på snön som
 kommit här nu och råkyla genom ben och märg )och stylade till lite nytt här i min blogg.
En äldre Penny B stämpel blev ju lämpligt motiv med alla kaniner, som fick hamna bland
alla glimmermistade från Magnolia. Jag vann faktiskt dessa blommor och många fler i
en av adventsluckorna och de passade ju bra till kaninerna tycker jag.

Min bror har varit på SPA och jag trodde min haka ramlade ner i knävecken när jag fick höra detta....
Han är en macho snickare och sån´t där dravel som SPA är väl inget för honom, eller?Hahaha....
Å jobbets vägar skulle han lite snabbt utföra ett jobb på stadens hotell  i deras SPA-avdelning
och väl där skulle han bila upp ett hål i väggen och gissa vad - vattnet sprutade över honom!
Han hade lyckats bila sönder det stora vattenröret liksom, och ingen visste var man stängde av
vattnet!!
Nu har goda råd dyra i och med att vattnet forsade ( det blev tydligen totalt 6-7 kubikmeter
vatten) och rummet saknade avloppsbrunn. Blöt som han var rusade han till jobbarbilen och hämtade
kofot -slägga och då kom hotellets chef och undrade vad som hände " det lät så konstigt på SPA-avdelningen"...
- Håll dej ur vägen hojtade brorsan, blöt som han var och kofot  i högsta hugg och rusade förbi chefen
 som förvånad undrade vad som var på G.
Brorsan rusade till det numera väldigt blöta rummet och slog fort och hårt bort toastolen som stod
där och vattnet kunde rinna undan och räddade på så vis situationen......
Så gick det när min bror var på SPA och det lär väl vara det närmaste han kommer ivarjefall
på frivillig basis,  å jobbets vägnar - det vete i 17!
Summasummarum: som han sa, det blir lite fel ibland.......Skämt å sido det tog 45 minuter innan
ens de som jobbar på hotellet lyckades stänga av vattnet ( = veta var huvudkranen är)och helt portad
är han inte, för han har fått slutföra jobbet där......

Önskar er alla en underbar fortsättning på  veckan och på fredag kommer bilder på mitt
stämpelrum/studio för den som vill se!

Kommentarer
Postat av: KarinS

Åh vad fint det blev! Måste försöka hitta hur man ändrar utseendet på bloggen.. har inte orkat ta tag i det än, men nån gång! =)

Korten är underbara!! Det vikta pappret blev ju så läckert! Måste ta å testa det jag med...

2008-01-22 @ 19:13:57
URL: http://bloggkarin.blogg.se
Postat av: Jenny Åhlund

Vad fin vårstylade "blogg rubrik" blev.
Gillar ditt kort med de pussande igelkottarna.
Penny Black stämplarna är så söta. Jag tror att jag måste köpa mig några sedan.
Vilken syn för ögat det måste ha varit att se din bror på Spa med kofoten i högsta hugg! Fniss!
Det verkar hända mycket roligt hos dig...kalsonger och SPA..Många goda skratt!
Jag har mailat vår gemensamma Vän i Nässjö...världen är lite som sagt! Hon skall upp till Stockholm i helgen..vi skall träffas och gå på teater "Rivierans guldgossar". Det skall bli kul.
Må så gott!
KRAM Jenny

2008-01-22 @ 19:18:54
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Elin (Asksvart)

Jätte fint =)

Och ja se hur de kan gå ibland... =) Men nu har han ju varit på spa iaf =)

2008-01-22 @ 19:40:49
URL: http://blueeye.blogg.se/
Postat av: Linda

Underbara kort! Så kul det ska bli att få se ditt pysselrum, det ser jag fram emot.

2008-01-22 @ 20:45:20
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Theresia

Men så fint du har gjort det på din blogg, varför kan inte jag göra så fint??? Jag inget vidare på datorer..
Härliga kort lite anurlunda men det är ju så kul när man kan ändra stilar så lätt!
Kram och ha en trevlig kväll!

2008-01-22 @ 20:46:03
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Cathrin

Wops! Bror din hammnade visst i SPA:t ordentligt.Du tror inte det var en basäng han skulle anlägga!????
Men du vad fin din blogg blev,hur bär du dej åt människa??? Jag är glad att jag överhuvudtaget(hm,det där är nog inte ett ord va?)kan lägga in ett nytt inlägg på min blogg.Fin fina kort men min favvo blev nog det översta. Kanske kan hyra dej en dag som blogg stylare?? Kramar i massor från Cathrin

2008-01-22 @ 20:54:40
Postat av: Cathrin

Wops! Bror din hammnade visst i SPA:t ordentligt.Du tror inte det var en basäng han skulle anlägga!????
Men du vad fin din blogg blev,hur bär du dej åt människa??? Jag är glad att jag överhuvudtaget(hm,det där är nog inte ett ord va?)kan lägga in ett nytt inlägg på min blogg.Fin fina kort men min favvo blev nog det översta. Kanske kan hyra dej en dag som blogg stylare?? Kramar i massor från Cathrin

2008-01-22 @ 20:55:43
Postat av: Cathrin

Ja du ser jag klarar inte ens att skriva EN kommentar,hi,hi.

2008-01-22 @ 20:56:57
Postat av: sari

Helt underbartd et blev!!! O vilken söt kort!!!

2008-01-22 @ 22:08:40
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Ullis

Hej!
Tänkte väl att det fanns nån orsak till hans
SPA-besök. Inte ens några "Ogglor" i närheten.
Ha det bra!
Ullis

2008-01-23 @ 07:17:01
Postat av: Petra/Paradise

Vilken fin header du gjort vännen!! vårig å fin! =D
Vilken story om din bror! jahdu, ibland händer galenskaper! men det var ju skönt att verkade lösa sej tillslut! ;)
fina kort du gjort gumman! Älskar stämpeln på det översta kortet!! Så dundrans sött när de små kottarna pussas!! =D
Tack för att jag fick erbjudandet om att hänga med imorgon..så synd att jag jobbar bara =(
MÅnga kramar Petra

2008-01-23 @ 14:46:43
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Tina

Underbara kort! Tänk man tröttnar aldrig på PB- lika underbart vackre stämpelmotiv varje gång!

2008-01-23 @ 16:00:24
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Ljuvliga kort. Håller med om stämpeln, ursöt!
Ditt nya head var ursnyggt.
Oj oj oj, stackars din bror. Tur ändå att han fanns sig så snabbt.
Ha det gott o tack tack för gullig kommentar
Kram

2008-01-23 @ 21:05:18
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Charlotte (Ann-Charlotte)

Vilka mysiga färger i din blogg och massor av fina kort. Jag skrattar högt här åt din brors spavistelse... ja jösses så det kan gå.

2008-01-24 @ 09:06:36
URL: http://charlottas.bloggagratis.se
Postat av: Mia

Vilken färgstark släkt ni verkar vara....fråga en vaxdocka hur mycket klockan är, ställa in mjölk i toaskåpet, kalsonger i jackan, översvämning på spa... =)

Underbara kort! Det mitterska Love-kortet blev jag totalt förälskad i. Snygg ansiktslyftning också!

Kram!

2008-01-24 @ 13:29:30
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Anita

Hej vännen!
Tack för ditt besök. Snön är borta här, nu är det grönt och ... blött.
Sicket sött kort med hjärtan du har gjort. Du är så duktig.
Brorsan din vill nog aldrig mer se ett spa, eller?
Käre tid så det kan gå.
Ha det gott.
Stor kram från Anita

2008-01-24 @ 18:09:01
URL: http://anita.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0