Snobben, möss och glad kanin!

image182

Snobben är en skön juvel och detta motiv från Stampabilities,
"Be my Valentine" är inget undantag till mysigt motiv nu när
Valentine närmar sej.
Papper från Scenic Route och färgläggning är Promarkers och
Snobben är 3D monterad för att få lite höjd.
Och bandet, ja, det var verkligen bra och det finner du hos Poppes.
Det finurliga med bandet är att det är förklistrat och mycket stadigt
att jobba med och i förpackningen från DCWV finns flera olika matchande
band!

image183

Ett DT-kort  år Poppes med House Mouses, "Lovely Confetti", Stampabilities.
Motivet är målat med akvarell och hjärtanen har fått glaze på sej.
Text Poppes egen. Den röda bakgrunden är embossad med QK nya
goosebumpz, för den kunde jag inte motstå......
Blandad kompott på blommorna och lite tassar förståss!

image184

Avslutningsvis ett DT-kort åt Poppes med den söta och glada
kaninen från Penny Black, "embraceable". Papper Basic G, text
Poppes egen.
Kaninen är förglagd med Promarkers och har fått  rosa stickles,
cotton candy i öronen. Prima blommor från den avändbara "bitty bag".

Här är det grått och regnigt och minstingen, hrm det skulle hon inte gilla
att jag skrev - hon som om ett par veckor fyller 10 år.....
Ja, ivarjefall, hon gillar att vara ute och termos och vantar är ständigt grusiga
och det stör inte mej, jag tvättar! Spring, hoppa, lek och ha kul och blir du smutsig
tvättar jag, säger jag, som är den som spiller mest....
Nåväl, härom morgonen hämtade jag nytvättade svarta ytterkäder år Fröken från
tvättstugan och när vi kommit en bit ( hon är hemskt morgontrött) undrade jag vad
som hängde i kardborren på jackan och vid bilen ser jag att det är ett par av makens
svarta kalsonger som tvättats vid samma tillfälle.....
Fröken vaknade mycket snabbt och skrek " ta bort" och pustade sen ut i bilen
att det var tur att jag sett dom för  hon hade dött annars, tänk att komma med kalsonger
i jackan till skolan....fatta vad pinsamt!
Får väl ser vad det blir imorgon, då tvättmaskinen snurrar igen med väldigt leriga
ytterkläder, kanske hänger min svart BH i kardborren.......

Önskar er alla en trevlig start på helgen och TACK alla goá vänner för era kommentarer!
Ha det Finemang och pyssla lugnt!

Kommentarer
Postat av: marieg

Blev helt kär i din goosebumpz.. ska köpa några sådana jag åxå. Kommer du nästa vecka? Jag tittar upp en stund o säger hej iallafall!
Kunde inte låta bli o skratta... kalsonger i kardborren.......det kunde blivit riktigt pinsamt!!
Ha det bra!

2008-01-17 @ 19:43:30
Postat av: Linda

Jättesöta kort! :) Fick mina första stämplar idag och har pysselkväll ikväll (har varit på bb först och hälsat på). Fota får jag nog göra i morgon dock, med tanke på ljuset vid den här tiden.

Trevlig kväll!
Kram

2008-01-17 @ 20:33:19
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Cathrin

Ha,ha,ha.......synd att det inte var du som gick och släpa på kallingarna,hade nog blivit en och annan go kommentar av det ,fniss.Väldans charmiga kort du gjort. Ha det gött Cathrin

2008-01-17 @ 21:39:54
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

*haha* du är ju för rolig!! ;)
Kalsonger i jackan! *haha*
stackars Frida! ;)
3 underbart söta kort!! såg dem alla 3 på scrappiz, å har ju även kommenterat där =)
Älskar alla hjärtans dag kort!! =D
Synd att man oftast bara får av sin arma moder..men bättre det än inget kort alls ;)
En resa till magnolia hänger jag gärna med på även att jag precis var där!! =)
Stor kram Petra

2008-01-17 @ 21:53:13
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Stackars lilla/stora tjej. Vilken tur att det blev upptäckt i tid. Hemska tanke att komma dragandes med dessa till skolan. Men det var en kul historia som hon förmodligen kommer att skratta åt när hon blir lite äldre. Förmodligen köper hon en jacka utan kardborre nästa gång, hihi.
Måste också sätta mig och göra ngr alla hjärtans. Blir så pigg av dina kort, kanonmysiga.
Sköt om dig och ha en mysig helg
stor kram till di♥
kram/Gunilla

2008-01-18 @ 12:45:53
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Mia

Hahahahahahaha....stackars tös som får gå med kalsingar på jackan! Hoppas verkligen att hon slipper din BH också! =)

Skitläckra kort! Favvisen blev det goosebumpzade....*vill ha*......

Trevlig helg! Och glöm nu inte att kolla tvätten noga!

Kram!

2008-01-18 @ 13:13:30
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Malin

Underbara kort....

2008-01-18 @ 20:14:14
URL: http://morgonpiggmammamalin.blogspot.com/
Postat av: SusanneSj

Jösses så du inspirerar mig att göra kort till Alla Hjärtans Dag, de här var helt ljuvliga att vila ögonen på.
Kortet i
mitten blev min klara favorit.
Förstår att du inte kunde vara utan den "gosebumpen", en sådan skulle jag oxå vilja ha...
Kram

2008-01-19 @ 10:12:56
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

*ha ha ha* glömde skriva om fadäsen. Jag ser din tjej framför mig, Gud sååååå pinsamt om det inte hade upptäckts i tid.

2008-01-19 @ 10:14:41
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: SannaF

Underbara kort som alltid!!!!

2008-01-19 @ 10:51:14
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: KarinS

Jättefina kort!! Speciellt det med kaninen var superhärligt! Jag länkade tillbaka också och hoppas det var okej! =)

Förstår din dotters chock! Hemska tanke att komma till skolan och skämma ut sig... Tur du såg dom!

2008-01-19 @ 13:47:15
URL: http://bloggkarin.blogg.se
Postat av: Theresia

Satt här på din blogg i går kväll och skrev en lång lång komentar och när jag var klar så hängde sig datorn, jag startade om och skrev om komentaren och dator... hängde sig igen.
Jallefall är koten underbara, snobben stämplarna blir ju bara bättre och bättre tycker jag.
Kram Theresia

2008-01-19 @ 17:06:52
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Jenny Åhlund

Hej svejs!
Oj vad jag skrattade gott när jag läste om din tös...så det kan gå! Jag förstår att hon suckade tacksamt åt att ni upptäckte "bihanget" på jackan!
Fniss=)
Vilket gulligt alla hjärtans dag kort! Gillar ditt DT-kort jätte mycket! Vad fint det blev med det stora hjärtat kontra de små som haren håller i.
Gillar färgerna på layouten!

Du frågade mig om min scrapade damsko. Om du vill kan jag skicka mönstret till dig. Maila mig din adress. Min mail finns på min blogg.
KRAM//Jenny

2008-01-19 @ 17:57:37
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0