Danskort, fritidskort å mer takt.....

image369

Yngsta tösen har just haft avslutning på sin dansgrupp, som två yngre tonårstjejer
sköter helt idellt och det med all heder! Vi föräldrar brukar till terminsluten göra en
insamling och fixa kort är på min lott och här ovan är denna säsongs modell!
En av de kära Magnolia motiven är färglagd med MCP-teknik,  papper C-box och en
bred spets med iträtt band. Olika primablommor, såväl nya som gamla, med blingbrads
för att passa blinget på kjolen. Text QK Maddie Anne i ljust blinpapper, men det syns
inte så väl här. Glitterpenna  på vingar och i blommor för lite extra effekt.

image370

Epoken med Fritids tog nu slut i veckan då "minsting" slutade där och detta kort med
en liten present ville tösen förära sina fröknar. Motivet från Magnolia har hon själv valt och
även detta är färglagt med MCP-teknik och mina Faber-Castellpennor. Gräset är maskat
med en äldre grässtämpel. Detta ljuvliga papper är från Majadesign och de är bara så
fina! Dotterns har även valt alfabet till texten och en av hennes favoriter är QK Khaki.
Swirlen är från en dies till Bosskut och den är mycket användbar - TACK Ulle för den!
Olika primablommor och blad.

Solen och det vackra vädret nådde vårt avlånga land här uppe i Norden och jag gick under
jorden.....Jag och mitt måndagsexemplar till kropp behövde semster och jag har tillbringat
många av veckans dagar ute i stugan sovande i en baden-baden stol och det har inte
varit helt fel! Så om ni har undrat är jag åter tillbaka och ska gå en rejäl bloggrunda sedan!

Jönköping brukar ha en marknadsdag, då affärer flyttar ut på gatan osv och i samband med
detta inträffar Nordens största blåsmusikfestival, som paraderar på stan och även uppträder
på scen med mera. Trots min avsaknad av takt, som jag skrev om sist är jag mycket förtjust i
armémusik i alla former och då Arméns trumkår framträdde på scen i Rådhusparken fanns
Morsan och  jag på plats! Vilket drag det var, då de uppträdde med sitt underhållningsprogram
innehållande sång, dans, blås, elgitarrer, dragspel och väldigt mycket humor och glädje!!!!
Det var tom med allsång och klappa händer på många ställen och då var det där med takten igen.....
Jag håller min egen takt så att säga, så det var bättre att stampa med foten mina bänkgrannar så såg
förvillade ut....Min pappas taktkänsla var ju lika hemsk, så när han låg i det militära fick han gå sist med amunitationslådan för han kunde inte gå i takt heller!
Trumkåren var under lördagen i Eksjö och gick i parad och gissa vem som var där då? Programmet
då var mer allvarligt och stramt, som sig bör under parad och när vi pratade med deras militära
ledare fick vi reda på att detta var bland de sista framträdena då de muckar 19 juni och  gänget är i sitt
absoluta toppform!. Tänk vilken chans om man är musikintresserad att få göra sin militärtjänstgöring så här!
Jag beundrar alla som sysslar med musikkårer, tänk att både spela och samtidigt gå rakt och även i inveck-
lade turer, ja helt suveränt! Tror knappt att jag hade kunnat kvala in på triangel, eller vad tror ni?

Tillönskar er alla en kanonstart på veckan och var rädda om varandra!

image371




Kommentarer
Postat av: Johanna M

Åter igen, helt underbara kort!

2008-06-01 @ 20:19:30
Postat av: Kamilla

Åh så underbara kort du gör,man blir ju alldeles avis!!
Måste ge mig på det där MCP:andet ;)
Kram

2008-06-01 @ 22:24:00
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Petra S

Hej vännen !
Alltid lika kul att läsa vad du skriver ! Vi var inte inne på marknaden. Skulle det egentligen, men Erik hade tid på öron och fick mer salva....Det verkar inte gå över, det kan ev vara så att röret gör så att han får infektioner-får kanske ta bort det...
Vilka fina kort ! Underbara motiv och sammansättningar av papper och dekorationer ! Har börjat använda mer band själv, så nu måste jag nog leta i mina gömmor efter lite spets !!
Ha det så bra.
kramis Petra

2008-06-02 @ 11:09:36
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Din blogg är en så underbar inspirationskälla! Jätte fina kort, igen... Så måste jag ju hålla med din dotter om att khaki är ett av de bästa alfabetena (även om jag inte har det själv...)!
Kram

2008-06-02 @ 15:04:35
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com
Postat av: Malin

Underbara kort! Skrattade åt din pappas taktkänsla måste jag säga =D Du skriver så roligt!

Ha en härlig kväll!

Kram

2008-06-02 @ 16:56:03
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Mill@n

Du har gjort det igen, super fint!! Jag gillar också Khaki, råkade viss ropa in ett alfabet till på ebay... Hoppas att det kommer snart. Gillar det understa kortet allra mest, urfina papper, detaljer och färger!!

2008-06-02 @ 23:14:18
URL: http://millanspyssel.wordpress.com
Postat av: Chruss

Haha - ja, vi startar ett eget taktband - det har du rätt i!Folk får bli förvirrade - det som är huvudsaken, det är att VI har roligt!

Snygga kort as ususal!

2008-06-03 @ 08:36:44
URL: http://chruss.blogg.se
Postat av: Jennie

Men åh, vad det du som gjort dessa fina kort jag precis såg på Scrappiz.
Kanon snygga.

2008-06-03 @ 10:49:12
URL: http://http://deleelsias.blogspot.com/
Postat av: Camilla

Lika roligt att komma in här och läsa diverse bravader och se dina fin fina kort.

Ha det så gott

Kramar

2008-06-03 @ 12:25:21
Postat av: Angelika

Å vilka fina kort du gjort! Kanonsöta!
Vilket underbart väder vi har, hos mig blir det inte mycket pysslat tyvärr - men sugen är jag så det kanske kan bli nåt gjort ikväll.
Träff igen den 15:e, hopaps vi ses!
stor kram Angelica

Postat av: Mia

Shit så snygga kort! Så olika i färgval och detaljer men ack så fina! Nej, vinet hade absolut ingenting med gasolgrill-eldningen att göra....det hade hänt ändå. Fast jag förstår att det verkar lite misstänktsamt! =) Och jag tycker absolut att du ska testa triangeln....kanske du där har oanade talanger med den? =D

Kram!

2008-06-03 @ 18:55:33
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: SusanneSj

Du bjuder på underbar inspiration, helljuvliga kort.
Spets, rosa o turkos, jösses så fulländat ; D
Kram på dig

2008-06-03 @ 19:25:47
URL: http://susannesj.blogg.se
Postat av: zizzi

Halloj i värmen.....

Vilka fantastiska kort du gör vännen! jag häpnar varje gång du uppdaterar!!! Underbara färger som jag inte kommit att tänka på själv. Och så dessa roliga anekdoter du delar med dig av! Jag ler när jag läser!
Kram till dig

2008-06-03 @ 20:46:49
Postat av: Lise-Lott G

läckra kort, speciellt det 1:a!!

ha en bra vecka.

kram Lise-Lott

2008-06-03 @ 23:30:03
URL: http://liselottg.blogg.se
Postat av: Elisabet

Hej Två jättefina kort

2008-06-04 @ 07:54:59
URL: http://www.gobiten.blogg.se
Postat av: Malin

Jag trodde verkligen att jag gillade värmen och solen igen, men efter igår är jag tillbaka på ruta ett...fina bilder på min solbränna i bloggen kan jag lova. TokMaja ligger ute på rygg och solar...kan man smörja in hemme oxå tro? ;D

Ha en härlig dag!
Kram

2008-06-04 @ 11:03:39
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Gunilla/Nilla

Om du inte gör ett försök och kvalar in med triangel så får du/vi aldrig veta. Kanske klarar du detta så galant att du kan ställa upp i Idol. Då ska jag rösta på dig;=)!!
Superläckra kort precis som vanligt. Din färgläggning är såååå fin.
Ha en underbar kväll
Kram/Gunilla

2008-06-04 @ 21:20:39
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Max

Åh vad du är söt som uppvaktar mig på min födelsedag!!! :) Jag har redan öppnat paketet, jag kunde inte hålla mig till på lördag. Är man mops så är man... Fast jag har inte öppnat själva påsen i alla fall, det får jag inte för mamma förrän ikväll när jag ätit min mat. Dumma mamma! Tack snälla Lotta! Och vilket sött kort! :) Uff och kram

2008-06-05 @ 12:38:19
Postat av: KB

Härliga kort min vän. Färgglada samt detaljrika.

Hälsa Gubben



MVH KB

2008-06-06 @ 18:41:08
URL: http://kortbakeriet.worldpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0