Frida Kahlo-kort å när maken tappade hakan.......



Konstnärinnan Frida Kahlo från Mexico har sedan jag bara var 13-14 år,
då jag upptäckte henne av en slump haft en särskild plats i mitt hjärta!
Denna färgstarka människa levde mellan 1907 till 1954 och är känd för bla
sina självporträtt och sitt händelserika liv. Härom året blev hennes liv och
därmed skapande en film med Selma Hayek i huvudrollen och den finns givet
bland filmerna härhemma liksom flertalet böcker om henne och hennes verk.
I mitt stämpelrum har jag ett inramat självporträtt av henne  i större vykortsformat
som jag köpte  när det var en utställning med Frida Kahlo på Millesgården i Stock-
holm för ett  antal år sedan.
På kortet ovan är Frida själv på en fotostämpel, är osäker på tillverkare med gissar
Stampsmith uppstämplad med Stazon på glossy papper. Har färglagt genom att
stämpla upp bäck på ett CD-fodral och med en svamp plockat upp färg och "duttat"
på motivet. Bakgrunden är infärgad med, men syns tyvärr inte så bra.
Papper Dream Street Papers, hjärta CB  rivet för all sorg i hennes liv, bokstaven F
QK Fiesta och jag har två, då hon var bär så många sidor.
Har ni någon konstnär som betyder mycket för er?



Som ni kanske gissar är detta ett enkelt kort  med vit cardstock.... Text QK Snow Day.
Papper Wild Asparagus med krakeleringsglossy på. Gjort ett oval hål med
Fiskars skärmallar och motivet med nallen från en PSX-stämpel sitter på insidan.

Så var Midsommar avklarad med regn i vanlig ordning, men vi hade en mycket trevlig
dag med Brorsan och hans familj trots regnandet!
Jag kom att tänka på när vi för två år sedan sålde vår mattpisk-ställ, ett vidunder i
äldre opålitlig modell som var min fasa när barnen var ute i trädgården. Trots tillsägningar
drogs de till den och jag var livrädd när Brorsans grabbar var här. För två år sedan
flyttade våra hyresgäster och då kunde vi äntligen bli av med detta monster!

Det dröjde inte många dagar efter vi satt upp en lapp om försäljning innan en äldre
farbror ringde och bara skulle ha piskstället. I och med att jag svarade och avtalade
tid om hämtning glömde jag mitt i all vårstress och avslutningar hit och dit säja till
maken att vi sålt ställningen.
Farbror kom ihop med sin son och hämtade "monstret" punktligt och vi var båda mycket
nöjda.!Jag för att äntligen bli av med eländet och han i sin tur, då hans hustru alltid
velat ha en piskställning. Farbror´n mös över sitt köp,som han skulle överraska och
glädja sin fru med. Det var  faktiskt rörande att se.
 Eländet, som jag säger var i helt OK skick, galvniserat rör och det är inte fy skam om man
så säger. Min make är ibland väldigt disträ och har tankarna på annat håll, så jag kokade i hop
en plan tillsammans med yngsta tösen........

Maken kom hem, parkerade bilen och helt enligt våra planer märkte han inte att pisk-
ställningen tre meter från där han ställer bilen var borta!
Jag mötte honom i trappan med en tvättkorg, då jag skulle ladda tvättmaskinen och då
han kommit upp på övervåningen ropade jag:
-Äh, jag glömde F.´s smutsiga jeans, kan du langa hit dom men kolla fickorna först för
hon brukar ha både hårspännen och sten i dom!
Vi hörde hur han hämtade jeansen, sedan hörde vi ingenting och ingenting och sen:
-Men vad är det här, det ligger 500 kronor i F.´s ficka??????Vad sysslar du med F???
Gissa vem som låg dubbla  av skratt i trapphuset.......sedan blev det pizza till kvällsmat
för piskställspengarna! Håller ni inte med om att lite galenskap kryddar livet!?

Ha en fin start på veckan och Happy Stamping!


Kommentarer
Postat av: Mia

Hi hi den va bra!!!! Tack för brevet jag fick på posten idag! Jag funderar på att ta med mig mina stora flickor till Tenhult på söndag. Just nu är jag inne i en riktig down så Putte ficka stanna hemma från jobbet i natt:( Men vi får la kämpa framåt....Ha det gott o tack ännu en gång.

kraaaam

2008-06-23 @ 19:07:44
URL: http://golvmopp.se
Postat av: SusanneSj

Vilket tufft och färgstarkt kort, superhäftigt.



Nää, har ingen konstnär som jag känner är "wow". Om intresset fanns o man skulle kika runt skulle jag absolut hitta någon.



Kul kul m piskställningen : D



Kram kram och ha en Happy week

2008-06-23 @ 19:18:43
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: MarieG"

Underbara historier du bjuder på!!! Nej, det blir inget Tenhult på söndag, vi åker till Öland över helgen. Synd, för det var så trevligt sist!

Ha det bra!

//Marie

2008-06-23 @ 20:18:29
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Ullis

Halloj! Vilket fint kort! Kul för det var lite "annorlunda".. God kväll!

/Ullis

2008-06-23 @ 21:08:01
Postat av: sari

vilka härliga kort igen! Diggar din nya bannaer oxå!!!

2008-06-23 @ 21:12:38
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Petra S

Tjipp.

Vilka tokiga historier du har på lager....

KLART vi ses på söndag ! Gjorde klart för sambon att SÅ BLIR DET bara, jag måste iväg !!

Vi ses.

Kramis Petra

2008-06-23 @ 21:53:15
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Angelika

Härliga kort!!

Och som vanligt en helt underbar historia :-D Måste varit så roligt!

Ja det blev lite chockartat med repan men det har ordnat sig nu som väl är.

Hoppas vi ses på söndag!

Stor Kram

Postat av: Angelika

Å glömde ju säga...va fint du fått det i bloggen, kanon!!!

Kram igen!

Postat av: Linda

Så fint du har gjort det här! Korten är jättefina, som vanligt. :) Lite galen måste man vara, det är bara hälsosamt tror jag.



Kramar

2008-06-23 @ 22:53:44
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Mia

Färgstarkt och urläckert kort det översta!! Spännande med konstnären också. Kul historia om piskstället. Du har jämt något skojsigt att berätta. =)



Kram!

2008-06-23 @ 22:54:49
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: VeronikaP

Hi, hi vilken härlig piskställshistoria!! :-)



Kul att ha beundran för någon konstnär på det viset, jag har ingen som jag tycker särskilt mycket om, tyvärr.

2008-06-23 @ 23:55:56
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: SannaF

Jätte fint kort med Frida! Jag har också varit väldigt fashinerad av henne sedan ca 15 år... läst mycket om hennes liv och tavlor....



KRAM

2008-06-24 @ 18:36:23
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Anita

Hej vnnnen!

Här har jag lyst med min frånvaro. Förlåt. Det har varit mycket nu. :o)

Ingen konstnär som jag gillar särskilt mycket. Inte vad jag kan komma på i alla fall. Ditt kort är läckert.

Och berättelsen om ställningen väldans kul. Visst ska man krydda till livet med lite galet ibland.

Åh, jag skulle vilja vara med och pyssla på söndag. Ska se om jag kan slita mej loss från MoA och gubbe.

Hälsa Mor.

Må så gott.

Stor kram från Anita

2008-06-24 @ 19:19:54
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Tina

Är dålig på det där med konstnärer....blir dock fängslad av många men glömmer namnen.

2008-06-25 @ 10:22:39
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: Malin

Jättefint kort!! Jag gillar oxå Frida! Älskar ett porträtt där man ser hennes insida typ...det är ihopspikat och uppbyggt av pelare=)



Ha en härlig dag!

Kram!

2008-06-25 @ 18:20:29
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: myy ja vilijonkka

du har jätte fina korthär i bloggen!

2008-06-26 @ 07:48:15
URL: http://tessa78.vuodatus.net
Postat av: Chruss

Härligt kort på Frida! Hon var färgstark som du säger och det tar du verkligen upp på kortet!

Har ingen favorit - jag går efter vad jag har som fångar mitt intresse så jag ligger i lä där.

Ha det gott!

2008-06-26 @ 16:18:55
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0