HJÄRNSLÄPP, Kolmården och tant-trosor......



Ja, säger då det - åldern börjar raskt göra sej påmind......mina utlovade bilder på
det nya junikortpaketet till Storyhouse har jag tyvärr ingen möjlighet att visa idag,
då jag fick ett större "hjärnsläpp" och postade dom till Storyhouse innan jag
scannat dom..... Hoppas att ni förlåter mej, men ibland är handligen snabbare
än tanken! Titta in på www.Storyhouse.se så finns de förhoppningsvis till visning där
 under morgondagen! Ägaren  av Storyhouse, Jessica har denna gång plockat ihop ett
alldeles förtjusande kortpaket, som har varit skoj att jobba med, tack Jessica!
Jag hoppas att familjens årliga sommarresa til Skåne kan innebära en tur till Ängelholm,
så man kan titta in i butiken och träffa Jessica, samt Hella som är anställd där.

Troligen undrar ni varför jag sitter och limmar på  fotot ovan, men jag är så KÄR
i detta Tombow-lim, som nu finns i Storyhouse shop, men jag vill bara visa hur finurligt
 limmet är med sin silikontipp! Uteslutande använder jag detta lim till papper och gillar den
vinklade tippen när man stryker på ett tunt lager på pappret och det fastnar bums
och sitter där det sitter! I den andra änden finns en liten precionstipp om man så önskar.
Jag har använt det i flera år efter att ha letat efter som ett lim som passar mej och
nu är jag i ständigt behov av det!






Här är ett för dagen helt nygjort kort som jag pysslat ihop på träffen på Hildas Rum
i Tenhult innan idag. Stämpeltillverkare PSX F-1145, uppstämplad på Stampin Up
papper och målat med Primapennor och MCP-teknik. Papper Daisy D, stora öljetter
och råbandsknop med rep.




 Nu när Ulle fått sin punchinella kan jag ju börja använda  mitt och här är det i
turkos tappning. Motiv Penny Black  "Greetings" färglagd med MCP-teknik.
Papper Daisy D, Primablommor med aningens Glimmer Mist. Tårtpapper i form
 av hjärta, olika band och glitterbokstäver.
Tack snälla Angelika för att du så frikostigt lånar ut din hem till oss pysslare, det är
så roligt att ses hos dej och pyssla tillsammans!


 

Tro det eller ej, men pysseltjejen här hemma vann en teckningstävling som MacDonalds
har haft i våras och hennes pris var fyra biljetter till Kolmården med inträde till
parken, safari, linbana, delfinshow och artistupptäden!!!
Hon blev förståss överlycklig och igår var vi och alla andra pristagare där. Vi gick upp
tidigt, tonårsdottern brukar mestadels vara mycket pigg på morgonen fast igår behövdes
en dusch för att vakna till.
I Mjölby var det dags för ett kaffestopp på MacD. då deras kaffe är så gott! Sådär på morgon-
kvisten var det mycket lugnt och jag berättade att vi skulle till Kolmården genom MacD.
Föreståndartjejen på det mycket fräscha MacD där tyckte det var så roligt att tösen fick
göra sej och sin syster egen mjukglass med specialströssel! Vilken lycka och vilken
gullig tjej som tog sej tid till detta!

I höjd med Linköping tyckte maken att jag skulle kolla på programmet vi fått hemskickat ihop
med vinstbiljetterna.
- Näää, säjer jag, det står ju den 14 JULI på inbjudan!
- VAAA, vrålar maken och ögonen liksom hoppar ut ur sina hålor. När jag ligger dubbel av skratt
begriper han att jag drev med honom och ögonen blev normala igen..... men ni skulle ha sett
hur kul han såg ut!!!

Väl framme och innan safarituren var det toapaus och äldsta tösen såg mycket märklig ut
när hon kom ut från toa - hon försökte förhindra ett rejält skrattanfall......
Hon hade nämligen tyckt att hennes trosor känts lite konstiga och för stora framtill och
tänkte i sitt stilla sinne att hon fått tag i tantens trosor (= mina) Tydligen var hon rätt trött
för det satt en lapp framtill och hon hade satt på sina egna bakåfram!
Hon bytte till rätt håll under en filt i bilen i safarikön för på toan kunde hon absolut inte byta,
då hon skulle varit tvungen att sätta ner sin handväska på det relativt smutsiga golvet där!
Vem kan kalla sej tant då?????

Vi hade en underbar dag i parken och fick uppleva mycket. Delfinshowen i Markolios regi
höll mycket hög klass och var medryckande, rolig och informativ. Vilka magnifika djur
delfinerna är!

Linbana är inte riktigt min grej, som ständigt vill känna mark under fotsulorna och inte är
särskilt glad i höjder. Efter min nära-döden-upplevelse i Balder på Liseberg förra året,
samt när jag var på skolresa till Kolmården för 30(!) år sedan då  tre kamrater blev fast-
hängande i linbanan under väldigt lång tid lockade inte linbanan mej särskilt mycket.....
Men jag tog ett rejält tag i kragen och iväg bar det och det var väldigt trevligt , så självklart
skulle vi åka linbana till utgången efter delfinshowen, en bra avslutning på  dagen i parken!
Väl där, stod linbanan stilla, då en vagn spårat ut och det tog ett tag, så maken gick för att
hämta bilen, så jag kunde bespara höfterna för det ärj u rätt backigt på Kolmården.
Jodå, linbanan kom igång och personal berättade för oss som väntade att det är mycket ovanligt
att den stannar
, så detta var väl säsongens enda stopp och det var ju lugnande för mej som
alltid härrör till mina fasthängade kamrater då linbanor kommer på tal!
Vi kom iväg med, barn, tant ( =mej) min "rullator" och fikakasse och barnen gaddade ihop sej
och retade mej " tycker du inte att det känns som Balder" osv och jag kände handsvetten flödade,
andningen blev snabbare och hjärtat slog i 200 knyck! Tjejerna tyckte det var vansinnigt kul, medan
jag muttrade "jädrar ungar, vänta bara......"
 Ni kan väl bara gissa vad som hände mellan stople 18 och 19 tio meter över ett hustak.....linbanan
stannade! Äldsta tösen fick panik och började gråta helt hysteriskt, minsting blev vit i ansiktet och
jag blev alldeles lugn.....Jag kunde lugna ner dottern och det var inte så lätt, men då ringde maken
på hennes mobil och när hon bröjade rota i byxfickan efter den började hysterin om, då vagnen
krängde i blåsten och ännu mer efter hennes rotande. Samtalet varade i 10 sekunder och bestod av
snyft....MEN DÅ kom jag på hur man lugnar ner allt - man fikar förståss!!!!! Så efter de dryga tio
minuterna innan vi kom igång och passerade en station på vägen och killen där frågade
om vi överlevt ser han tre smålänningar sitta och fika på blåbärsmufiins och sunkist och det var väl
 svar nog på hans fråga.....

HA DET SÅ BRA ALLESAMMANS och åker du linbana på Kolmården tänk då på oss mellan
stolpe 18 å 19! Var rädda om varandra och pyssla lugnt!



Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken dag!!! TAck för underhållande läsning!!! =D Jag skrattade hårt åt när du drev med maken haha =) Grattsi till dottern som var så duktig och vann biljetterna!

Glömde nästan att överösa dej med komplimanger för dina fina kort!! Jättefina!



Kram

Malin

2008-06-15 @ 22:34:50
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Mill@n

Sympatier från en lika höjdrädd kvinna. Dock GILLAR jag att åka Balder av någon konstig anledning. Gillar det översta kortet mycket, du har fått in den marina känslan så superfint.

2008-06-15 @ 22:38:17
URL: http://millanspyssel.wordpress.se
Postat av: bittan

men jag tror knappt det är sant...( som jag skrev på scrappiz var vi oxå där igår) min familj skulle oxå åka linbanan det sista...jag skulle INTE med...( är såå j-a rädd för såna här saker) och dom stod så gott som först i kön när den stannade första gången...äldste sonen ville vänta tills den komigång igen...men efter övertalning så gick dom tillbaka ner...å vilken j-a tur ( ursäkta svärdomarna) för hade dom suttit däruppe nånstans när den stannade igen hade jag nog DÖTT av skräck...tyvärr missade vi delfinerna..:-( ... jag ska snart lägga ut foton av vårat besök i bloggen oxå...

2008-06-15 @ 22:42:00
URL: http://pysselbt.blogg.se/
Postat av: MarieG"

Tack för igår, dina kort är verkligen hur fina som helst!!! Ha en bra dag!

/Marie

2008-06-16 @ 07:16:44
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Marja

Åhh lika underhållande att läsa OCH titta i din blogg!!!

Haha hon skulle se mina tant trosor som jag hade på bröllopet!!

Kram Marja

2008-06-16 @ 08:34:43
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com/
Postat av: petraso

Löve you!!!!

Sötis...inte kul med linbanor... blev själv hängande i Väggenliften ( sveriges brantaste skidbacke) i vintras i blåst och snö med sonen.....

Vi är båda extremt höjd rädda men vi lyckades överleva utan muffins.....

2008-06-16 @ 10:29:40
Postat av: Linda

Så avundsjuk jag blir! Jag som älskar djurparker har aldrig varit på Kolmårdens, jag bara måste dit. Får man ta med sig hund in dit? Det får man på andra ställen, men det är ju lite mer speciellt där. Så roligt ni verkar ha haft, trots linbanan. Balder har jag inte åkt. Jag åker bergbanan, flumeride, colorado och rainbow - det är allt. Allt annat är för läskigt för mig. :)



Superfina kort, det nedersta är bara sååååå fint! Tårtpapper måste jag skaffa ser jag.



Ha det så bra! Kramar

2008-06-16 @ 11:17:04
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Alexandra

Lika underhållande som alltid att hälsapå i din blogg! Det maritima kortet var jätte härligt! Kram

2008-06-16 @ 14:24:05
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com
Postat av: Tina

Underbart romantiskt kort med tårtpappret.

Bara älskar alla blommor du satt på !

2008-06-16 @ 21:05:30
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Två helt olika kort och så himla fantastiska. Gillar kombon turkos/rosa.



Vilken härlig tur ni haft, trots stoppet i linbanan.



Tack f rolig läsning o ha en underbar vecka!

Kraaam

2008-06-16 @ 21:26:23
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Vikkan

Ibland så hänger det på detaljerna! Jag gillar din råbandsknop på det maritima kortet! Satte liksom pricken över i:et!



Själv lärde jag mig att göra råbandsknopar i scouterna och ska jag vara helt ärlig, så är det den enda knop jag kommer ihåg!



Trevlig läsning som vanligt när man tittar in hos dig! Jag kan riktigt se din mans min när du lurade honom! fniss Tänk om han hade gjort en u-sväng och kört tillbaka hem!

Ha en fin vecka samt förhoppningsvis en regnfri midsommar!



2008-06-16 @ 22:06:22
URL: http://vikkan76.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Man får sig alltid ett gott skratt när man läser hos dig, du kan konsten att få till det hela tiden - Tack!!!

Hoppas allt är bra med er, och att ni får en skön midsommar.

Vore tacksam för tips om var man hittar små tårtpapper - det skulle sitta fint här hemma ;0)

2008-06-17 @ 08:29:52
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag jobbar på lördagen, men jag ska på mässan på söndagen och göra plånboken ledsen. Så träffen ska jag inte på, utan bara mässan en dag alldeles för mig själv. Vad funderade du på, träffen eller mässan?

2008-06-17 @ 09:28:36
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Cathrin

Ha,ha,ha jag skrattar så tårarna sprutar,ser knappt tangentbordet. Tant är väl synd att kalla dej du tokroliga tjej.Du har ju ialla fall ett väldans bra minne. Kram till dej vännen! Cathrin

2008-06-17 @ 10:50:28
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Gunilla/Nilla

Här får man sig alltid ett gott skratt. Så även denna gången.

Dina kort är underbara. Du kan verkligen skapa av alla möjliga stämplar och få till dom sååå jäkla fint. Var får du alla idéer ifrån?

Sköt om dig och ha en underbar dag

stor kram till dig/Gunilla

2008-06-17 @ 12:16:25
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Angelika

Tack så mycket!

Så roligt att höra att ni tycker det är roligt och trevligt på träffarna! Det tycker ju jag att det är och att få prata och pyssla lite är ju så skoj!

Haha dina historier ör ju för roliga, nu har jag ju redan fått det berättat men att läsa det är ju också väldigt roligt, du skriver ju så bra!

Ha det gott nu!!

Stor Kram

Postat av: Anita/AniLi

Härliga kort som vanligt!

Det var mycket med upplevelser det där, både roliga och spånnande!

Trevlig midsommar!

/Anita

2008-06-18 @ 15:01:15
URL: http://anili.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Så fina kort du har gjort. Trevlig midsommar.

2008-06-18 @ 19:49:25
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: KarinS

Usch vilken pärs! Tror att jag börjar bli gammal, för jag blir nog mer och mer höjdrädd för varje år som går! Förstår verkligen att både du och töserna blev skrajsna, men fika var då ett väldigt smart sätt att lösa krisen på!! Fina kort som alltid! Fyren var väldigt vackert! Ha en härlig midsommar! Kram/ KarinS

2008-06-18 @ 22:37:01
URL: http://bloggkarin.blogg.se/
Postat av: Mia

Ursnygga kort!!! Kunde inte låta bli att fnissa när jag läste om hur du lurade gubben din.... =) Du har nog en räv bakom örat. =D



Trevlig Midsommar!



Kram!

2008-06-19 @ 13:02:24
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: zizzi

Underbara kort och trevlig läsning som vanligt!!

kram på dig

2008-06-19 @ 18:15:43
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: Tina

Kolmården är så trevligt!

Låter som ni haft det bra!

2008-06-19 @ 20:57:23
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: SannaF

Underbart fina kort!!!!

Ibland får man hjärnsläpp o glömmer saker :)

Hoppas du haft en trevlig midsommar

2008-06-21 @ 12:25:57
URL: http://sannaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0