Teflon, punchinella å lök.......





   

Här ovan är bildbevisen på hur bra kameran och jag samarbetar - vi kommer
som synes inte alls så värst bra överens.....Det är som med mobiltelefonen,
övriga familjemedlemmar har hur många gånger som helst visat hur det fungerar
med  hur man får över kort till datan tex eller hur man hanterar och öppnar ett SMS
eller något som de kallar telefonbok, men det är helt teflon i skallen.... Jag är nada
intresserad av bägge sakerna och när de hjälper mej så bra som de gör är jag
nöjd med situationen och samabete är väl alltid kul......Jag säger ta foto där å där
å där och sedan är allt i datan när jag behöver......
Min pysselkompis Ulle och jag byter julklappar och födelsedagspresenter och det är
väl som Ulle säger:
- Det är dom bästa presenterna innehållande pyssel och jag håller med. Lyckligtvis
har jag en underbar familj ur många aspekter (exempel ovan....) som ofta ger mej
bra pysselsaker, samt att de förstår hur viktigt det är för mej med stämplar, papper
osv och det är guld värt!
Detta kort med Penny Black-katten " Butterfly kitty" fick Ulle när vi firade henne i veckan.
Papper är Daisy D, text QK Mademoiselle, färglägging med akvarellpennor och
Dove Blender. Fjäril och vågigt papper med hjälp av Spellbinder dies och bling. Blommor
Prima och 3D montering under motiven. Detta kort är rätt typiskt mej med olika nivåer och
nu när scannern inte ville fungera fick ni med min usla kamerahantering se det.



Här är ett litet enkelt kort med robotmotiv från Storyhouse och punchinella.
Jag har hela våren varit nyfiken på denna "fluga" och Ulle har ideligen
undrat om vi ska prova. Utan hennes vetskap hade jag köpt ett gäng olika
punchinellafärger i present till henne och hon hade varit tyst om punchinella
i flera veckor, men någon dag innan firandet undrade hon igen.
- Nä, jag avstår för jag läste någonstans att det är knepigt att fästa och det verkade
så bökigt, svarade jag och följden blev att hon avstod  från inköp å det var ju bra!
Hon svalde min vita lögn och blev väldigt häpen och glad över sin punchinella
och jag tyckte det var kul att kunna överraska henne. Hur jag då fäste min - jag
körde igenom den i min stora xyronmaskin och det var perfekt!
Färglägging Promarkers, text QK CK Typist samt stjärnan och sandpapprat
Core Dinationspapper.

Idag när jag stod och stekte mina trekantiga köttbullar funderade jag över folks
förhållande till lök........Jag är HELT GALEN I RÖDLÖK och äter lätt ½-1 normalstor
rödlök per dag och det har jag gjort i flera år. Barnen fnyser och vill inte ha lök i något,
men köttbullar utan lök?????Det går ju bara inte, så jag lurar dom och finriver ner
sådär ½ gullök till mina köttbullar, samt häller på ganska rejält med vitlökspulver.
Sist det var köttbulledags fick jag lite ågren och struntade i vitlökspulvret och tog bara
lite rivlök i. När vi sedan åt fanns det många köttbullar kvar och så brukar det inte vara -
för visst är köttbullar gott!
När det kom till kritan kröp det fram att det inte smakade så  gott som det brukar, så idag
 hade vi massor lök i igen! Min trekantiga form uppstår vid stekning, fråga mej inte hur för
jag rullar dom ganska små och runda!
Min burk med skivad rödlök står nära till hands i kylen och knappt en måltid utan rödlök,
prova ostmacka med rödlök - mmmmmm.....Till middagen oavsett vad det är är rödlök givet
på min tallrik, fast när vi åt amerikanska pannkakor förra veckan tyckte till och med jag det
såg knäppt ut! Fast jag brukar säja:
- Vilken smaksensation och berätta att min bror alltid åt prickigkorvmackor med ketchup....
Hur har ni det, gillar ni lök?

Imorgon vanskas det sommarlov och det känns som om det är välbehövligt, minsting
slutar nu lågstadiet och dagen till ära ska hon spela solo på sin älskade fiol "Oh, Susanna"
och det ska bli härligt att få se!
Ha det fint allesammans och har ni vägarna förbi min blogg på söndagkväll så har jag
nya kort till junis kortpaket till Storyhouse att visa, jag skapar för fullt!




Kommentarer
Postat av: sari

men ååååh vilket kort!!!!! Riktigt WOW varning!!!

2008-06-12 @ 22:03:43
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Maria O

Helt underbar blogg, älskar dina små hisorier. Önskar jag kunde själv ! Trekantiga köttbullar och jag kommer att tänka på dammsugning av allt!! Brukar suga upp ett halvt paket vanillinsocker, det gula paketet, när jag byter dammsugarpåse, det luktar nybakta bullar och döm om makens förvåning när det inte finns några. Kram på dej och lovar att titta in på söndag igen.



Ett helt underbart kort den med robot på. Och jag fastnade för papprets mönser på ramen på det första kortet, är det en "die" eller en sax ? Härliga fjärillar!



Maria O

2008-06-12 @ 22:21:09
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Anita/AniLi

Ett sån´t gulligt kattkort!! Du har använt så härliga färger och kattstämpeln är urgullig!

Ja, hos oss äts det mycket lök, ungdomarna gillar alla sorter! Men när de var små fick jag riva löken så att det inte syntes, tex. i köttfärssåsen.

Har sett punchinella på mångas layouter o kort, och undrar var man kan få tag på det!?

Önskar dej en trevlig helg!

/Anita

2008-06-12 @ 23:37:25
URL: http://anili.blogg.se/
Postat av: Lise-Lott G

jättefint kort!!



ha det gott



kram Lise-Lott

2008-06-13 @ 00:26:40
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: MarieG"

Superfina kort! Lök ÄR gott! Äter åxå en hel del rödlök, men barnen har fortfarande inte lärt sig äta lökbitar så det blir att hacka smått eller riva... Eller enklast, servera bredvid!

Lotta, visst såg du mitt mail om söndag? (plocka upp mig på södra torget istället)...

Vi ses!!!

/Marie

2008-06-13 @ 06:41:41
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Chruss

Ja, jag gillar lök men avstår pga att min mage får ett annat liv, det gasas och knorras en hel dag efteråt...suck....Brukar mjuksteka gul lök i vatten - det går bättre.

Maken älskar rödlök och dotra stekt lök i påse...eller lökringar...hm. Nu blev jag ju hungrig!

kram!

2008-06-13 @ 08:45:34
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Vilket ljuvligt snyggt kort det översta var, grymt snyggt med massor av inspiration tack.

Det andra var av den tuffare varianten och också fint.

Köttbullar utan lök = vidrigt äckligt. Köttbullar är grymt gott! Det har beställts hemma till helgen, jag brukar riva ner 2-3 lökar/kg, GOTT!!!

Kram

2008-06-13 @ 08:54:58
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Linda

Men du är ju söt, fniss! Menar du att du inte kan skicka sms? Du låter precis som min farmor, haha, nej förlåt men det var faktiskt ganska roligt. ;)



Underbara kort! Vilken härlig överraskning du gjorde, punchinella är ju så snyggt. :)



Lök, ja. Vad skulle man göra utan lök? Självklart ska det vara lök i köttbullarna, på hamburgare, på pizzan, i köttfärsen....i det mesta. Vi har dessutom chili i det mesta och en massa starka kryddor. Jag har hört att det är bra om man har problem med magkatarr ibland. visslar helt oförstående



Ha det bäst! Massor med kramar

2008-06-13 @ 09:08:21
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Gunilla/Nilla

Ja du har alltid något på gång verkar det som. Flitig som en myra med massor av fina alster. Så även dessa. Läckra upplägg med snygga detaljer och fint målade motiv.

Jag älskar också rödlök. Doch INTE i dom mängderna som du verkar gilla det. Kanske i lite mer lagom mängd då;=)! Det ska ju vara så nyttigt med lök enligt dom senaste rönen. Så ät på du!!

Nu ska jag sätta mig och pyssla en stund innan jag städar av lite.

Kram och trevlig helg♥

/Gunilla



2008-06-13 @ 12:04:07
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: petraso

här ska det vara lök också!!!!

Gärna vitlök.....



Du är la för goooooooo

Smålands lotta den nya västgöta bengtsson... fniss

2008-06-13 @ 13:13:24
Postat av: Malin

Aj laaaav lök! Har det i allt! I mina köttbullar är det naturligtvis både gullök och vitlök...sen har jag i rivna morötter, vegetakrydda och ströbrödsblandning på vichyvatten! Dom blir gudomliga!!

Underbara kort du gjort! Jag älskar den där kattstämpeln och har tänkt införskaffa den så fort jag får pengar (om jag någonsin kommer at få det...inte om akassan, fk och sf får bestämma...dom sturlar ju heela tiden)...



Ha en härlig helg!

Kram!

2008-06-13 @ 13:53:17
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Maria O

Tack för svar. Jag tänkte att det kunde vara en die från spellbinder. Har varit där flera gånger för att köpa men den har varit slut. Va snyggt det blir. Kram Maria

2008-06-13 @ 14:47:02
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: monica

ljuvligt kort!!! fjärilen var ju underbart söt oxå!

Här är en till som älskar lök i alla de former...bästa smaksättaren som finns...o doften av stekt lök...mmm...eller rå...dreggel



Här har vi haft skolavslutning idag oxå...sorgligt värre då sonen slutar 6:an o byter skola till hösten =( Men det är bara o acceptera att barnen börjar bli stora ;-)



Ha en riktigt skön helg!

*kram*

2008-06-13 @ 15:27:57
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: ylwa

hehe...teknikens under. Här har vi det oxå kul med sjuk dator. Underbart kort med kattstämpeln.



Jag har en utmaning till dig i min blog.

//Y

2008-06-13 @ 19:21:30
URL: http://missylwa.blogspot.com
Postat av: Malin

Å absoluuut=D känner mej hedrad! =) Jag länkar tillbaka!



Kram!

2008-06-13 @ 21:44:47
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Mill@n

HEJ! Åhh vilken fin Penny-katt!! Lovely hela kortet! Jag älskar lök men lyfter från marken av gasalstring om det blir mycket... Jag använder vitlök för det VILL jag inte vara utan, annan lök får ätas i små mänger. Vilket avslöjande va?? s

2008-06-13 @ 23:46:09
URL: http://millanspyssel.wordpress.se
Postat av: Marias Stämplar

Ser fram emot att se designen på månadens Kortpaket.

2008-06-14 @ 13:02:42
URL: http://mariasegnakort.blog.se
Postat av: Kamilla

Vilka fina kort du har gjort,det är alltid nått nytt & fint här,plus en massa rolig kuriosa,love your blogg,tjejen!!!!

&du,här har du en löktokig till =)

2008-06-14 @ 13:52:39
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Susanne H

Hej!

Jag hittade hit via StoryHouse. Vilket gulligt kort med roboten. Måste fråga var du köpt punchinellan. Har letat men inte funnit detta.

//Susanne

2008-06-14 @ 20:08:31
URL: http://snuffehar.blogspot.com/
Postat av: Pernilla

Robotkortet är helt underbart, Lotta! Och jag håller med dig - rödlök är helt underbart!

2008-06-14 @ 20:33:08
URL: http://nillar.wordpress.com
Postat av: Mia

Underbara kort! StoryHouse kan vara lyckliga som har dig!! =) Lök är gott....även om jag inte har det till allt. ;)



Kram!

2008-06-15 @ 16:12:55
URL: http://joggemia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0