Sommartävling Hobbyhuset, blommor i hår



Cia, Hobbyhuset anordnar sin sista tävling innan sommaruppehåll efter min skiss.
Kortet ovan är inspirationskort med glad sommargris från Penny Black målad med
Promarkers och MCP-teknik. Förutom att hålla sej till skissen vill jag förnimma en
sommarlovskänsla och mina döttrar har valt motiv och om dom tänker på mej
vid stranden eller ej sa de inget om, men att grisen skulle vara  motiv till ett
sommarlovskort var bägge rörande överens om.....
Titta vidare på www.hobbyhuset.se för mer information! För du ställer väl upp med
ett kortbidrag till tävlingen?!



I helgen har en söt grabb fyllt år, nämlligen Linda/Knorrigts hund Max och
visst ville Max ha en kort, då han poserar så fint på många av mattes
härliga LO:s! Motivet från Anitás färglagt med MCP-teknik och Faber-Castell
pennorna. Namnet Max är utstansat från QK Fiesta och Grattis-texten från
October Stamps embossat med glitter. Papper American Crafts, öljetter,
band, glitterbrads och lämpliga knappar.

Dagarna med det fina vädret består ännu och jag bara njuter i fulla drag och
tjejerna har nu en vecka av skolan kvar innan sommarlovet! Veckan har rullat
på med lite sommarfester inom skolans ramar och lite annat och när jag väl
hamnade vid datan och skulle uppdatera lite så var min blogg under flyttning,
snacka om snopet  - men här är jag nu igen!
Här i stan hade studenterna sin avslutningsbal i torsdags och då jag kände
några i år vad det extra kul! Och  samtidigt kika lite på hur äldsta dottern kan tänkas
vilja ha sin kläning när det är dags är ju inte heller fel! Studenten jag känner hade tidigare
i våras frågat mej efter rosor att ha i håret och hon fick en paket med "youdo-rosor"
med stråltrådsskaft och de passade alldeles ypperligt med ett tunt rött band i sitt ljusa
lockiga hår och jag kunde bara ännu en gång konstatera vilken allsidig  hobby vi kort-
makare och scrappare har!

Vi glädjs åt att vår stuga är så nära och vi har mestadels varit där och har haft sköna
lata dagar med glassar, läsning och bara vara. Min bror och hans tre grabbar har tillbringat
dagen med oss idag då deras mamma sov efter sitt nattjobb och det är så kul med
"grabbarna bus"! Alla tre är under 5½ år och det är full rulle, i fredags gick mamman snabbt
 in och brorsan var vid garaget och efter två minuter mötte de ett kolsvart barn.......den minste
busen hade hittat påsen med grillkol! Jag tyckte det var synd att de inte hade tagit något
kort, tänk själv - nerkolat barn och en sky av ljusa lockar och knallblå ögon......

Ha det underbart i solen och på återseende snart igen! Tack snälla för att goá kommentarer,
jag blir så glad ska ni veta!


Kommentarer
Postat av: ptraso

Va gullig du är kort till Max!

2008-06-08 @ 19:20:10
Postat av: Petra S

Tjipp på dig i solen !

Fina kort du gör. Grisen var föööör söt !

Ses vi i Tenhult på söndag ?

Kramis Petra

2008-06-08 @ 21:39:28
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: jenny/e.j.m

Hoppas att du har haft en skön långhelg!

Själv har jag varit ute på landet och bara njutit....men nu är suck... helgen slut.

Vilken härlig grisstämpel och hunden var ju otroligt söt. Vad läckert det blev med snöret och bradsen vid hundmotivet.



Må så gott i det soliga sommarvädret=)



//Jenny



2008-06-08 @ 22:53:35
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Angelika

Vilket härilgt griskort :-) Och Max lär bli mycket glad för det fina kortet!

Låter härligt med lata dagar vid stugan, vill me ha stuga...

Vi tillbringade dagen igår vid havet i Falkenberg. Vi hjade det helt underbart - en kanondag helt enkelt!

Hoppas vi ses på söndag!

Stor Kram

Postat av: Angelika

Vilket härligt griskort :-)Och MAx lär bli mycket glad för det fina kortet!

Låter härligt med lata dagar vid stugen, vill me ha stuga...

Vi tillbringade dagen igår vid havet, Falkenberg. Hade en helt underbar dag - kanondag helt enket!

Hoppas vi ses på söndag!

Stor Kram

Postat av: Mia

Härligt somrigt griskort och läckert färgglatt kort till Max! Ja, vädret är verkligen underbart...jag håller tummarna att det håller i sig till fredag då skolavslutningarna är. Alexandra slutar 9:an och då hålls avslutningen i Ekebacken, utomhus alltså. Fiffigt med youdo-rosorna!



Kram!

2008-06-09 @ 09:52:03
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Gunilla/Nilla

Kan förstå att du ångrar att ingen kamera fanns tillhands. Hade varit ett kul moment att föreviga. Han kunde gjort reklam för solkräm typ "sola med ro"!! Vilken liten buse i grillkolen;=)!!

Fina kort har du fått till trots värmen. Här vill det sig inte riktigt. Känns som att värmen tar den mesta av min energi, men idag är det lite svalare så kanske.

Sköt om dig och ha en härlig vecka

kram



2008-06-09 @ 11:19:24
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: zizzi

Ha ha Youdo-rosor i håret......Du är så påhittig!!

Fina kort som vanligt!

Ha det gott

2008-06-09 @ 13:43:31
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: mia.t

Härligt sommarkort, den där grisen påminner lite om mig till figuren ;) Beach 2008-Here I come!



Båda korten är supermysiga! Fiesta är ett läckert alfabet.



kram mia

2008-06-09 @ 19:05:23
Postat av: Max

Du är såååå snäll! Uff och kram :)

2008-06-09 @ 19:29:51
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Tina

Vovvekortet är så fint!

2008-06-09 @ 21:39:19
URL: http://alltidsvart.blogg.se/
Postat av: Angelika

Prata stuga får det bli :-D

Kul att du kommer på söndag, ses då!

Kram

Postat av: Petra/Paradise

Nämen guuuu så söta kort du gjort!!

VIlken rar omtanke att skicka kort till lilla Max!! =D

Härligt att ni kan ligga å lata er vid sommarstugan!

Jag vill också ha en stuga smått avis



Vi beger oss hem till Vimseby imorgon å stannar till midsommar. Så tyvärr blir det inget pyssel på Hildas på sönd =(((

Jag hade MER än gärna kommit!!!

Det får bli nästa gång istället! =)

stor kram Petra

2008-06-10 @ 14:57:00
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Malin

Å så söta kort!!=) Gillade grisstämpeln skarpt =) Häruppe är det just nu regn, regn och åter regn. Bra för gräsmattan som hade börjat bli frasig och gul... Tråkigt för studenterna som går ur idag och imorrn här.



Ha en bra dag!

Kram!

2008-06-11 @ 10:24:45
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Mia golvmoppen

Hej Lotta!

Va duktig du är! Jag hoppas att vi ses på söndag!!!!! Kram Mia W

2008-06-11 @ 17:02:09
URL: http://www.golvmopp.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0