Mer recept, hängel å vår stuga.

image345

En vän, som har betytt mer än vad hon tror för mej ska byta jobb och gå vidare mot
nya mål i livet och hon fick detta kort med "lycka till"! Hoppas att allt går bra,om du är
 här och hälsar på C.! Motivet är en Hängel ( nästa paket borde väl komma snart?)
och det är färglagt med MCP-teknik. Pappret är Kaisercraft, som har många fina!
Den ovala "scalloped" är från en Spellbinder dies, hörnstans, MM brads och
några band. Text QK Blossom och när jag stanasade ut med handstansen och skulle
sätta tillbaka en dies i sin plastficka slant ringfingret och blodet formligen sprutade
både länge å väl, det rann igenom två plåster och jag var glad att yngsta dottern
inte var med, för hon hade svimmat - hon är helnojig för blod. Som jag säger, det är en
 farlig hobby vi har, inte bara för plånboken! Har ni skurit er på dies, eller gjort er illa
när ni pysslat?

image346

Ulle ville ha några recept och tyckte receptfoldern i förra inlägget var kul, så det var klart
jag gjorde ett till henne! Måttet är 12x16cm, papper Sweetwater och coré dinations med text
från Inky Antics. En hängare med olika band, brads som jag vet hon gillar och lite bling.
Den observante ser att längst ner jag jag satt i öljetter och satt i ringar......

image347

för att hon ska kunna bläddra i sina olika recept som finns inuti foldern. Flärpen är även här
gjord med de dundrans bra Fiskarsmallarna. Muffinsen som syns lite dåligt är från ett mindre
set med muffins och texter från Hero Arts och det är stämplat med en chalkig dyna samt lite
glitterpenna.


image348


Här är baksidan av vår älskade sommarstuga utanför stan och här på baksidan har
jag suttit och njutit av sol, värme och fika utomhus i helgen och det var ju ett tag sedan!
Vilket underbart sommarväder vi har haft och vi har passat på att ta ut möbler, vädra och
städa så det trevligt när vi kommer härnäst. Vi har haft vår stuga i fem år och det var en ren
slump att den blev vår. Vår äldsta dotter lekte hos de föregående ägarnas dotter och när jag
var där första gången sa jag till maken, skulle vi ha en sommarstuga skulle det var en
liknande. Det gick ett par år och vi fick reda på av familjen i augusti att de försökt sälja sedan
våren, affären gick fort och snart var stugan vår. Det var som maken sa:
-Att vi inte har skaffat stuga innan, så stor glädje och avslappning som den ger oss alla!
Vi letade aldrig efter stuga, utan ödet styrde helt och det känns så bra att ha nära så vi kan
utnyttja den mycket. Vi är där hela året  då det är vinterbonat och man kan vinterfiska, åka
pulka och eldaågrilla. På sommaren blir det båtturer, fiske,grilla, bad (?), cykling och blåbärs-
plockning som jag absolut inte kan hålla mej ifrån.......det är bland det roligaste jag vet, men mina
höfter tycker inte alls det......Närheten gör ju att nu när barnen börjar bli stora kan de sommarjobba
i stan osv och äldsta tösen och hennes pojkvän tar ofta sina moppar till stugan för att fiska
eller bara sitta på altanen och ha picnic. Nackdelen är att jag saknar mitt stämpelrum mycket
när vi är där, men det löser vi så finurligt att jag åker till stan och har  pysselsemester.......

TACK snälla ni för alla grattishälsningar till min vinst, ni är bäst!! Jag önskar er en god start
på veckan som kommer och vi ses snart!

image349

Kommentarer
Postat av: Johanna M

Vilka härliga kort, älskar de somriga pastelliga färgerna på det första kortet. Var har du köpt hörnstansen? har letat efter en sån, men hittar den ingenstans.
//Johanna

2008-05-11 @ 21:04:57
Postat av: Linda

Men åh vilken mysig stuga ni har! Vilket litet paradis, det måste varit ödet att ni skulle ha den.

Fina alster som alltid! Massor av kramar

2008-05-11 @ 21:18:34
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Petra S

Vilken härlig stuga ! Vädret var väl underbart i helgen ??!!
JAG har skurit mig på en dies med, shit, det tog flera veckor innan fingret var sig likt igen. kanske kan man sjuksrkiva sig och anmäla som arbetsskada ? eller snarare pysselskada. Farligt
fritidsintresse man har...;)
Sköt om dig så ses vi väl på söndag ??!!
Kramis Petra

2008-05-11 @ 21:45:11
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Kamilla

Vilket fint kort =)
& nej,jag har inte gjort mig illa på nån scrapgrej..än,kan tilläggas!*skratt* det är värst när man skär sig i fingrarna...det blöder som bara den!
Vilken härlig receptsamling & mysig stuga du har!

2008-05-11 @ 22:33:07
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: petraso

Åh va mysig stuga ni har!!!
kommer!!
Skadat mig Ja klippt mig i fingret..... har jag gjort....
Jag är ju föredetta repromontör och är van att hantera skallpell... har skurit mig lite var stans med den... Tappa den i armbågen en gång..... kompisen var värre hög en kollega i benet...... rätt rejält..... finger toppana är toppade mer än engång..... natti natt vet inte vad jag skriver nu.... ser fram emot ett bidrag till inkido...

2008-05-11 @ 22:46:04
Postat av: Malin

Jättefin sommarstuga och underbart kort! Din vän kommer att bli så glad! =D

Ha en härlig måndag!

Kram

2008-05-12 @ 01:12:22
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Chruss

Snyggt kort!
Vilken härligt mysig stuga - förstår att det är avkopplande att komma dit!
Ja, jag brukar sticka mej i fingret på det mesta...dies har jag inte gjort mej illa på men däremot QK-tången...och de där små sabla vassa saxarna man behöver i tid och otid...

2008-05-12 @ 10:47:06
URL: http://chruss.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Vill börja med att GRATTA till vinsten!! Vad glad jag blir för din skull. Superfint bidrag.
Så har du skapat igen. Alltid lika välgjort med härliga färger och snygga kombinationer. Du är verkligen kreativ. Förstår att du saknar ditt pysselrum när du är i stugan. Men det måste vara dundrans skönt med ett andningshål att hämta krafter från och bara umgås.
Nu ska jag sätta mig en stund och pyssla. Ska även surfa runt och se om jag kan hitta ngr treviga textstämplar.
Ha en underbar dag
kram/Gunilla

2008-05-12 @ 11:41:53
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: zizzi

wow så mycket fint vännen. Tack för dina alltid så goa kommentarer i min blogg.
Grattis till vinsten!! Själv är det trögt nu.....Har ingen pyssellust alls och då blir det trögt att blogga oxå. Men här hittar man massor av fint!
Massa kramar på dig!

2008-05-12 @ 19:07:06
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: jenny/e.j.m

Vilket härlig kort!
Längtar också till det nya hÄngelpaketet=)
Vad mysigt med en sommarstuga....vi har våran sommarstuga på hjul.
Längtar att åka iväg med den. Planerar att åka till Trosa snart. Jag brukar packa med mig en liten scrapväska för annars får jag abstinens.

Må så gott!
//Jenny

//Jenny

2008-05-12 @ 22:48:20
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Zara

Underbara kort och vad härligt att sitta och njuta vid sin stuga!
Kram

2008-05-13 @ 10:08:32
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: SusanneSj

Ögongodis så det förslår. det översta kortet var så himla gulligt i färgerna, sådär ljuvligt liksom.
Kul att göra så m recept.

Vilken stuga, wow!!! Jag förstår att ni trivs där.
kram till dig

2008-05-13 @ 16:00:39
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Cia

Å vad skoj att få se stugan som du har pratat om när vi var hos er, ser verkligen jättefint och mysigt ut att sitta där.

Fint album och tjusigt kort har du också lyckats skapa, fast alla dina alster är ju tjusiga :-)

Kram Cia

2008-05-13 @ 22:03:56
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog
Postat av: Tina

Ser ut som en stor och härlig stuga!

2008-05-14 @ 06:50:38
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Marja

Härlig stuga!!

Härliga kort!! Tack för fina kommentarer på min blogg!!
Samma sak hände mej när jag använde mitt nya Chopstick, jädrans så vasst!!

Kram Marja

2008-05-14 @ 07:49:53
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0