Mors Dag, sommarkort, giraffer å minigrisar......

image355

Mors Dag närmar ju sej och här är ett kort med en PSX-stämpel, F-3270 uppstämplad
med Versa fine och målad med Twinklings och lite MCP-teknik på bladen.
Papper Basic G, cirkel med sin rundel inuti utskuren med hjälp av Fiskars skärmallar och
rosa blingpapper för att stämma med skimrandet från twinklingsfärgerna. Text Inkido, crystal-
brads och lite band.

image356

Ett litet kombinerat Tack och trevlig sommar till körfröken, som lägger ner
ett stort engagemang i yngsta tösens kör med Tilda från Magnolia.
Motivet är färglagt med vattenlöslig oljekrita, Cretacolor som ger ett skirt
och somrigt intryck. Man målar upp med kritor på ett papper ganska rejält
och plockar upp färg med pensel och färglägger därefter motivet.
Även rosorna kommer från Magnolia och de har fått lite stickles på sej.
Papper Daisy D och text QK Daisy.

image357

Här var det studiedag i fredags och vi gjorde en utflykt till Borås Djurpark och det var så
kul med alla tänkbara djur! Dotter F är helt galen i giraffer och hon var en riktig giraffmagnet
och hade dessa tre av fyra precis intill sej under en lång tid. Leenden var mycket brett och
hon var lycklig över detta möte, jag tror nog att det kommer att bli ett giraffalbum längre fram!
Äldsta tjejen fick sitt lystmäte i lantgården för de minsta med alla minigrisar och vi höll knappt
på att få med oss henne därifrån......och det kändes som hon var 2½ igen mot sina 16½!
Och vad vore en resa till Borås utan ett besök på Magnolia! Det är alltid lika trevligt att träffa
Barbro och John,samt kunna förse sej av Paulines utsökta stämplar!

Svar till Johanna M om hörnstansen: titta i mitt inlägg i februari, "vinnare är" så kan du läsa mer
om den.  Jag får nog lov att hålla er lite till på alster om vad som är på G, men titta snart in igen!!!
Önskar er alla en dundrans bra början på veckan och TACK för alla kommentarer, jag blir sååå
glad för dom ska ni veta!

image358


ps. Tack Angelika, Hildas Rum för en trevlig och mysig pysselträff - hoppas det blir snart igen!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Du gör så underbart fina kort! Fick riktigt härlig sommarkänsla!!! Tack =)

2008-05-18 @ 20:33:31
URL: http://mammaalekspyssel.blogspot.com
Postat av: Johanna M

Tack så mycket för svaret!
Åter igen underbara kort, härliga sommarfärger, superfin blomstämpel.

2008-05-18 @ 21:07:12
Postat av: Anonym

Jättefina kort igen!!!
Visst är det roligt på Borås Djurpark!
Vi brukar vara där flera gånger per säsong för det tar inte mer än 45 min dit från oss. Det blir en härlig promenad och en mysig dag för familjen!
Ha en bra vecka själv!!
Kram

2008-05-18 @ 21:38:21
Postat av: Angelika

Tack själv!
Alltid lika roligt att träffa dig :-)
Vilka fina kort, och de du gjorde idag va ju heeelt underbara!
Ja jag hoppas också att det kan bli träff igen innan sommaren, har du förslag på dag så säg gärna till :-)
Hihi girafferna va för söta, förstår att hon va glad tjejen :-)
Ha det gott nu och jag hoppas vi ses på lördag!
Stor Kram
P.S Tack så jättemycket för att du vill sätta upp lapparna, jag är sååå tacksam! D.S

Postat av: Malin

Å tack vad snäll du är =D
Dina kort är helt underbart söta! Ljusrosa och ...dom ser ut som små bakelser!!! Me like alot!!
Jag förstår din dotter som satt med smågrisarna!! Jag har ju en minigris härhemma! Hon ser iallafall ut som en och låter likadant haha=D Sist jag satt med smågrisar så bet en mej i sidfläsket haha =D han skulle sitta med sin lillastjört i mitt knä men det var bara det att det satt typ 3 st där redan så han var nog lite svundsjuk hihi=)

Ha en härlig kväll!

KRam

2008-05-18 @ 22:18:40
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Anita

Hej vännen!
Vilka ljuvliga kort du har gjort. Och ny målarteknik som jag inte hört talats om innan. :o)
Jag hade gärna velat vara med idag, men ibland går det inte att få ihop alla lustar. Anar att ni haft en rolig och givande pysseldag.
Jag har hört lite skvaller om vad du ska göra på lördag. Föreslog dej hos W och då sa de att du ska dit. Hi hi. Så det kan te sig ibland.
Hoppas att jag får tillfälle och tid att hälsa på.
Vad kul med djurpark. Jag älskar djur!
Må så gott och hälsa mor.
Stor bamsekram från Anita

2008-05-18 @ 22:29:52
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Mill@n

Tack för kommentaren hos mig! Båda korten är så fina! Avis jag blir på boråsutflykten. Älskar Magnoliabutiken!! =o)

2008-05-18 @ 23:17:48
URL: http://millanspyssel.wordpress.com
Postat av: Mia

Hej Lotta! det va kul att träffa dig och "morsan" Idag! Himla duktig du är och jag är sååå nöjd att jag hittade din blogg. Gissa om jag kommer återvända hit och inspereras....:) Ha en riktigt skön vecka, själv ska jag på "promarkerjakt" va ju så kul att måla med dom! Vad hette dom där färgerna jag lånade av din mor? Kram kram och hälsa morsan!

2008-05-18 @ 23:54:11
URL: http://www.golvmopp.se
Postat av: Linda

Du fångade mig redan med rubriken till det här inlägget. Minigrisar! Åh, jag vill så gärna ha en! Någon gång i livet... Jag blir som din dotter, jag blir som en femåring igen trots mina 27 år. Jag älskar djurparker, jag kan gå runt här länge som helst!

Vad som är på g? Det lät spännande! Jättesöta kort i riktigt pastallrosa, mer sommar kan det inte bli! Din mamma kommer bli sååå glad över sitt kort. :) Tack söta du för kommentaren, du anar inte vad det betyder, du är så gullig!

Kramar

2008-05-19 @ 10:51:37
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Gunilla/Nilla

OJ vad härligt det lät med utflykt! Du vet att man kan ha minigris som husdjur va;=D?!!
Härliga kort har du fått till ännu en gång. Riktigt lätta härliga sommarfärger och toppenfina dekorationer. "Trevlig sommar" var SÅ fin text, vilken kan det vara?!
Hörru du, vad är det för hemligheter du håller oss på sträckbänken med, SUPERNYFIKEN. Men jag kikar in igen SÅKLART!
Sköt om dig och ha en toppen vecka
Stor kram från mig till dig
/Gunilla

2008-05-19 @ 14:18:15
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Cathrin

Hej hej! Hm,frågan är ju var det Magnolia eller djurparken som drog dej till Borås,hi,hi. Min yngsta dotter har varit tokig i zebror så hennes rum är ganska mycket svart och vitt och själv är jag ju hönsgalen som du vet eller ialla fall galen.Verkligen fint och sommrigt kort du gjort och det andra med orkidéen föll mej verkligen i smaken. Ha det gött Kram Cathrin

2008-05-19 @ 15:46:44
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: jezzza

Vilka fina kort du gör --

2008-05-19 @ 18:20:02
URL: http://www.jezzzas.blogspot.com
Postat av: MarieG

Vilket fint giraff-foto! Låter så härligt med utflykt till Borås! Jag får tacka för hjälpen med Liquid pearl-flaskan, det blev så fint!
Ha det bra sålänge!
Kram!

2008-05-19 @ 19:32:23
Postat av: SusanneSj

Okej, jag parkerar här då ; D

Jättehärliga kort som vanligt. Gillar verkligen att de är "jååååsa". Daisy D pappren är sockersöta kan man lugnt påstå.

Kanske får ta sig en tur till parken i sommar. Jag menar, man kan ju kombinera...
Kram kram

2008-05-19 @ 19:48:25
URL: http://susannesj.blogg.se
Postat av: Maria Ammar

Åhh, vad mycket fina kort du gör!! Grodkortet är ju heeelt underbart! =0)

Kram

2008-05-19 @ 22:57:29
URL: http://www.mariaammar.blogg.se
Postat av: jenny/e.j.m

Vilket ljuvligt sommarkort. magnoliastämpeln var så söt, vilka härliga färger=)
Tänkte försöka att besöka Magnolia butiken i sommar när vi packar vår husvagn och åker till västkusten.
Har aldrig varit där=) Men man måste väl ladda plånboken rejält då är jag rädd för!

Kikar in snart.....måste ju kika på din hemlighet=)

Må så gott!
//Jenny

2008-05-19 @ 23:03:25
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Mia

Tack för tipsen....det vill till att jag hinner tömma brevlådan innan gubben nu ett tag framåt ha ha.
Kram Mia

2008-05-20 @ 00:36:04
URL: http://www.golvmopp.se
Postat av: Lian

Visst måste man bara älska giraffer!!! Nu när solen börjat återvända hos oss så hoppas jag min skaparlust återvänder...har hittat idéer jag kommer att knycka härifrån!

Kram kram

2008-05-20 @ 12:55:41
URL: http://kexholm.blogspot.com
Postat av: monica

superläckra kort i härliga sommarfärger!
Kul att få se olika färgläggningstekniker!

Ha det bra!
*kram*

2008-05-20 @ 15:03:43
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Angelika

Stooort GRATTIS på födelsedagen!!
Hoppas du har/haft en bra dag!
Ha det toppen nu!
KRAM

Postat av: Ullis

Grattis Lotta! Tack för trevligt fika.. (tycker mig höra röster överallt, ha ha). Du hade rätt 1500 kr...
Hoppas dagen varit bra!
Kram Ullis

2008-05-20 @ 18:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0