Sindy, utmaning å importförbjudna läkemedel.......

image333

Annas scrapbooking har under helgen haft en CC med många roliga påhitt och i klassen
där man skulle chocka Anna med att altra något var väl en idé att göra min ena Sindy lite
vårsnygg. Chocka och chocka med tanke på andra bidrag får man väl tänka sej henne
med bar överkropp å kaninöron a la playboy.....
Min stora kärlek till Sindy startade julen 1974 då jag fick min allra första egna och Morsan
tyckte att Sindy har bra, då  hon var mer normal i kroppsformen än Barbie och jag minns
att jag grät av lycka över denna ballerina! I vuxen ålder flammade min kärlek upp igen och
jag har en diger samling Sindy och olika möbler samt tillbehör. Visste du att hon tex hade
en stor hund med koppel eller en barnvagn i engelsk modell?
Sindy har ju olika utseende och jag har ljusa, mörk, röda, askblonda långhåriga och kort-
håriga samt en med rosa hår som ingick i en UFO-kollektion, då frisyren är starkt V-formad
i pannan. Trots många år av mitt Sindysamlande återstår att finna en mörkhyad Sindydocka
för då är samlingen komplett.....Var din första "lekdocka" en Barbie eller Sindy ?

image334image335

image336image337

Sindy har fått en dress i två delar i papper från C-box. Kjolen är i fyra ihoplimmade våder,
klippt med mönstersax nertill samt spets. Pudelmotivet kommer från en äldre PSX stämpel.
Överdelen är klippt i ett stycke med bystveck framtill, halvpärlor blev bra knappar. Väskan fick en
lila kedja och liten öljett till sin nyckeldekoration.


image338

Tilda i shabby-chic stil får posera på detta kort till Mors Dag färglagd med MCP-teknik.
Bakgrundspapper Daisy D samt "sandpapprat" papper från Coré Dinations.
Text samt väska kommer oxå från Magnolia. Blommor nya Prima essentials. Bandet
hittade maken när han var i USA i höstas, han är allt bra på att hitta bra saker när han
är på resande fot!

Jag har blivit utmanad av Petra/ Paradise :

Tre namn du går under  - Lotta, Lise-Lotte ( my. sällan) och det bästa namnet av allt,
                                             Mamma och får väl lägga till FruH......

Tre saker som skrämmer mej  - falskhet, orättvisor och allt oprovoccerat våld

Tre saker som jag har på mej  - mina goa harembyxor i jeans, armband som dottern
                                                         gjort i plastpärlor för åtta år sedan och strumpor

 Tre sanningar -  är en stämpeltok, ständigt kreativ och är född utan taktkänsla

Tre saker jag verkligen vill ha - frisk familj, storvinst och kanske en häst.....

Tre bloggare jag utmanar  - http://joggemia.wordpress.com/
                                                 http://cissi74.blogg.se/
                                                 http://www.knorrigt.com/


Min allrabästa pysselvän Ulle hade nyligen gjort en beställning från "Amerikatt" och när hon
i jobbets räkning var på resande fot ringde hennes sambo sedan många år upp henne:
- Vad 17 har du gjort Ulle, du har fått brev från tullen om importförbjudna läkemedel,  vad sysslar
du med? Det blev väl en stunds tystnad från hennes håll och det var väl kanske inte läge med tanke
på jobbet och mötet hon befann sej i att utbrista i ett " importförbjudna läkemedel"?? utan hon
väste fram till sist:
-Ge mej telefonnumret på brevet! Hon ringde omgående upp till tullkontoret och det stämde att
hennes paket stod på hyllan med beslagtagna gods med lapp på med importförbjudna läkemedel.
Den hon pratade med var trevlig och tillmötesgående och upplyste att visst stod det "craft "på för-
sändelsen. Ulle sa att det var pysselsaker i  det och tulltjänstekvinnan fick på Ulles barska order öppna
 paketet och häpnaden var stor över att det förbjudna läkemedlet var BRADS och tullkontrollen
hade bestått av skakning av paketet och bradsen lät  som en burk med piller ........Skratten från
båda ändar av tråden var befriande och dagen efter var pysselpaketet hemma hos Ulle och jag i
min tur har inte beställt ett endaste brads efter den händelsen......och vad sambon har sagt vet jag inte!

Ha en finfin vecka i vårvädret fullt av pollen ( = blä) och jag är överväldigad av alla kommentarer, TACK!

image339


ps. om du ska förbeställa de gulliga motiven från Sarah K från Hobbyhuset, så är det inte många dagar
kvar innan deadline. Vågar du riskera att bli utan......

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, en utmaning....kul! Jag ska ta tag i den nästa gång jag bloggar. =)

Jag säger bara WOW....så kreativ klänning till Sindy. Jag ska på 40-årsfest den 17:e, kan du designa min klänning då? Fast har du så mycket papper av samma sort? =D Tildakortet är ursött! Läckra färger. Kul historia om förbjudna läkemedel....och så var det bara lite brads!

Kram!

2008-05-07 @ 17:54:30
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Angelika

Wow! Vilken fin Sindy! Jättetuff!Lätroligtmed din samling, hade varit roligt att se..
Min första va också en Sindy, fast de allra första vaärvada efetr mina systrar :-)
Gillar skarp kortet du gjort men de sa jag ju redan när du va i butiken :-)
Haha!! Ja kan tänka mig att det kan låta som en burk piller men liiite mer säker kanske man ska va :-D
Ha det gott!
Kram

Postat av: Linda

Åh wow så fin Sindy blev! :) Mycket bättre än om du klätt henne i playboykaninöron, haha. Jag var inte så mycket för dockor när jag var liten, jag var lite mer som en kille och lekte med alla killar bara, det var jag ganska länge. Gillade dessutom inte rosa, utan blått...men det tar jag igen nu när jag inte kan med blått och älskar rosa. Barbie hade jag och även Sindy och jag var jätterädd om de, precis som med allt annat. Min lillasyster hade en mörkhyad faktiskt, men hon var däremot inte lika rädd om sina saker. Hon målade dockorna i ansiktet, klippte av håret på dem osv. Så den lever tyvärr inte längre.

Kul att bli utmanad! Den sätter jag tänderna i i morgon förmiddag. :)

Kramar

Ps. sött kort också så klart!

2008-05-07 @ 19:02:43
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: KarinS

Åh vad fin hon var!! Min första egna docka var också en Sindy, en ljusblond och fin! Men det var nog närmare 90 som den flyttade hem till mig :) Underbar hade du gjort henne i alla fall! Och kortet är fantastiskt! Här i Göteborg strålar solen så varmt att det nästan är så man vill hoppa ner i havet, men bara nästan. Ha en trevlig fortsatt vecka! Kram /KarinS

2008-05-07 @ 19:14:50
URL: http://www,bloggkarin.blogg.se
Postat av: Chruss

Vilka läckra kort Lotta - jag är efter med kommenterandet men jag suger i mej av ögonfröjden här och oranga förföljelsebilar ;-D

Jag är ju lite till åren så min första docka var faktiskt Barbie och Ken. Har kvar dem också - dotra var inte såååå förtjust i att leka med dem så de har åkt in i sina garderober igen....

kram!

2008-05-07 @ 21:36:35
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Vikkan

Hittade hit via Petra/Paradises sida!

Vilken läcker klänning Sindy fick! Å pricken över i:et, lite "bling, bling" på väskan. *blink*
Jag hade också Sindy när jag var liten. Jag kommer ihåg den julafton då jag fick en garderob till min Sindy. Jag var sååå glad. Jag hade även en häst och en barnvagn. Jag ville så gärna ha en säng till henne men det fick jag aldrig någon så jag tillverkade faktiskt en själv i träslöjden. Jag till och med glödde in namnet Sindy på huvudgaveln. *ler åt minnet*
Nu har jag själv fått barn...tvillingarna Elias och Johanna. Tyvärr har jag inte mina Sindysaker kvar så när Johanna kommer upp i dockåldern så får det väl bli BRATZ-dockor. *huga* De är ju så fula!

Trots att jag själv inte är en scrappare kommer jag definitivt titta in här igen....dina historier fick mig att dra på smilbanden fler än en gång!

Solvarma hälsningar Vikkan

2008-05-07 @ 22:57:07
URL: http://vikkan76.blogg.se
Postat av: Rebecca

Hejsan!
Besök gärna min blogg där jag just nu håller två tävlingar. Den ena är scrap relaterad och den andra mode relaterad.
Var med och tävla du med. Lycka till!

2008-05-07 @ 23:00:25
URL: http://www.bexs.se
Postat av: Cia

Skrattar här så jag nästan kissar på mig av berättelsen :-D
Fast dom fina kläderna till din Sindy är jag impad över. Själv hade jag Barbie och Ken men har tyvärr inga kvar längre. Man ska inte ge dom till sin dotter som tyckte dockorna skulle ha kort hår!!

Kram Cia

2008-05-08 @ 00:46:40
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog
Postat av: mia.t

Ha, ha, Som vanligt får man sig ett gott skratt här hos dig*L* och som vanligt blir man impad av otroligt läckra alster!!
Gillar vårstassen till Sindy, läcker!! Min första docka var en Sindy, men jag kommer inte ihåg vad hon var "utrustad" med. Tildakortet var också jättesnyggt.

2008-05-08 @ 05:42:07
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: petraso

*asgarv*

vilka historier!!! Älskar dom!!!

Vilken docka!!! Härligt att se något icke perverst i den tävlingen;) *fniss och det säger jag;) som är hemskt snuskig*

Japp Sindy här med fast det blev 1 barbie också..... fast bara en 5:e del av vad dotter har..... och hon leker inte ens en 10 del så mycket som jag lekte med mina få dockor.... Ps jag har sindy orginal strandsetet och strykbrädan......De du dom är visst samlar objekt..... hade 2 dockor och 3 huvuden blond svart rödhårig....

2008-05-08 @ 07:43:48
Postat av: SannaF

Vad fin Sindy blev i sin nya klänning :)
Och urfint kort!!!
Hihi ja vi scrappare beställer ju lite konstiga saker ibland och det kan nog bli besvärligt för tullen ibland ;)

KRAM

2008-05-08 @ 14:12:28
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: jenny

Vilken urläcker Sindy. Ja jag säger då det...i en scrappares ögon är allting blivande altered projekt!
Kortet med magnolia och handväskan blev jätte fint!
Härliga färger och mönsterpapper!
Är handväskan en stämpel från Magnolia eller en cut out?
Må så gott!

Kram
Jenny

2008-05-08 @ 16:27:57
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: ANNAANNA

Givetvis var min första sådan docka en Sindy, en ballerina, första modellen som kom ut med losstagbara händer, rosa kjol som stod rakt ut och balettskor i rosa plast som var svåra att sätta på. Hon hade en ställnnig att fästa ena benet i så att hon kunde stå också.

Någon Barbie har jag aldrig haft.

2008-05-08 @ 23:59:16
URL: http://wonderings.blogg.se/
Postat av: Anita/AniLi

Verkligen urläcker klänning du gjort!! Mina första dockor var Barbie (svart långt hår som endast satt fast runt kanterna, så man fick kamma det över hårskullen så hon inte skulle bli skallig), Madgie (tror jag hon heter)som var rödhårig och Ken(med målat hår). Lekte mycket med dom och till dessa sydde, stickade och virkade jag egna kläder.
Tittade på dina konfirmationskort. Gillar dom skarpt.
Kram,Anita

2008-05-09 @ 06:27:40
URL: http://anili.blogg.se
Postat av: zizzi

Härlig klänning till Cindy!! Vad kul med en sån samling! Ha en trevlig helg och du vad fint mors dag kortet är!!
Kram Cissi

2008-05-09 @ 10:21:52
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Kicki

Jättesnyggt!
Min första docka var en Petra-docka, en billigare variant, men minst lika bra! Lite solbränd och blond var hon. :D
Kram Kicki

2008-05-21 @ 08:51:39
URL: http://kickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0