Vilda Matilda - jag vann, recept å det grekiska bröllpet.......

image340

Ofta, ofta gör jag en kladdkaka, som är lika smidig som god och när min
frissa, som har ett bestyr med mitt hår med alla virvlar hit å dit fick smaka
en bit sist ville hon ha receptet och då gjorde jag detta "receptkort" på
ca 11x11cm. Texten från Stampendous är stämplad med grå versafine på
sandpapprat Coré Dinationspapper. Det mönstrade är från Fancy Pants
och olika Prima blommor med lite glitter på. Lite bling och band som lite
extra detaljer.


image341

Så här ser det ut när du öppnar kortet. Knäppningsflärpen har jag
skruit ut efter Fiskars oval mall. Stämpelmotivet från Stampi´n Up
är embossat med chokladluktande embossingpulver.
Har medvetet inte skrivit tid i ugnen, då det är så olika - i min gamla ugn
var den klar på 20 minuter, i den nuvarande dryga 25 och i Morsans över en
halvtimme....Om du har lust att baka känn efter med en sticka när den börjat
"stanna" , den blir lite fastare när den fått svalna  och den är farlig både
som smet och ihop med glassåfrukt eller vispad grädde.

image342

En liten bild från baksidan med QK hjärta och texten med grytvanten, "from
 the kitchen of"från Stampi´n Up ( =SU).

image343

Min pysselkompis i Nässjö, Marie G har fyllt  40 år och då fick hon detta kort av mej, hon har
en utlottning i samband med det i sin blogg och det var en bra idé tycker jag som snart
med fyller 40 år  -  utlottningar är kul tycker jag, så titta in snart, så får vi väl se vad jag hittar
på.....Det här häftiga motivet är från Rubber Romance och jag var stämplat upp det på
vitt blankt papper och använt mej av MCP-teknik och weetlooks på bilen med klart embossing-
pulver. Det fräcka pappret, Kaisercraft  hittar du hos Hildas rum och det var mååånga snygga
i den serien! Tagen är från en QK rev tag med en grattishälsning från Easer.
Prima blommor, blingbrads och band från "braiga" lådan. Hoppas att du hade en härlig
födelsedag Marie!

Ja, kan inte annat än att brista ut i "Vilda Matilda" när jag idag tittade in på Annas Scrapbooking
och fick en stor CHOCK av glädje  när jag fick se att min Sindy-docka i förra inlägget fick
 första pris i klassen "chocka Anna"! Jag blev så GLAD och väldigt lycklig över det och priset, håll
i er: ett av Quickutz nya limited alfabet, Fiesta! Det var så många fina och roliga bidrag, så det
kunde jag väl aldrig tro! Motiveringen löd: "välgjord kreation där lekfullheten från barndomen blandas
med vuxet pyssel." Åh, vad jag är överraskad  och superglad över detta!

För ett antal år sedan var maken å  já på bio i Stockholm och tittade på filmen "Det grekiska
bröllopet"
och vi kom i sista minut innan den började och fick smyga i mörkret till våra platser
längst fram. Vi och ett par till i vår närhet skrattade åt alla kulturkrocker i filmen och allrahelst
jag då kanske... både högt och länge.....i övrigt var det totalt tyst i salongen och jag tyckte det var
lite konstigt för filmen är både romatisk och rolig! När filmen var slut och ljuset tändes förstod vi
varför alla övriga skattsalvor hade uteblivit : salongen var fylld med grekiska tanter i svarta kjolar
 och sina karaktäristiska huckle (som de även hade i filmen...) och de var på bussresa för att titta
på filmen förstod vi av guiden som var med och de tyckte inte alls alla missförstånd och för-
vecklingar i deras kultur var vare sej underhållande efter deras uppsyner att döma......
Vi höll ännu en gång på att förgås av skratt över denna absurda situation med alla grekiska
tanter runt om, som nu pratade hejvilt, men vi slank iväg snabbt ut!  Har ni råkat ut för något
pinsamt på bio?

Givetvis så bråkar vår datauppkoppling ännu, så maken slipper inte från datajobb när han
kommer hem från sin ordinarie jobb med data heller. Jag försöker besöka alla mina bloggvänner
innan man utkastad, bara så att ni vet det! Annars i helgen som tydligen ska bli idel solsken
ska vi till vår stuga och njuta av värma och sol! ( och lite pyssel hoppas jag)
Önskar er alla en underbar helg!

image344




Kommentarer
Postat av: Petra S

Hej vännen !
DU är alltid så snabb med att kommentera, KUL. Hann knappt uppdatera förrän du sa hej ! TACK !

GRATTIS till vinsten, klart att DU skulle vinna. Sindy´n var underbar. Jag hade också mest Sindy. Nu leker Maja med dem när hon är hos mormor !

Klart vi ses i Tenhult !
Kramis Petra
Ps. Lånar gärna din "muffins" då. Är du ute efter nåt speciellt ?

2008-05-09 @ 20:20:52
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Maria O

Men grattis till vinsten. Va härlig motivering du vunnit med.
Var på bio i Tyskland för ett antal år sedan och den var dubbad förståss. Den Notting Hill, filmen med den blå dörren, såg den senare svensktextad och på amerikanska, helt underbar när man fattar skämten !
(Stackars Grekisa tantturister.)
Sen vet jag inte om jag vågar prova din syndiga kaka, men ha det gott i stugan du.

Kramar Maria

2008-05-09 @ 20:24:00
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Ejris

åh så godis sugen ajg blev av receptet på kladdkaka=) men ajabaja får unna mig nått på marknaden i morrn istället.
åh vilken COOL cindy docka får leta fram barbisarna ligger nånstans i nån låda:/
kram

2008-05-09 @ 21:10:14
URL: http://ejris.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ett jättegrattis till priset!! Väl värd att vinna! Det luktar ju kladdkaka ända hit....blir riktigt sugen. Jag tänker dock vänta till imorgon då jag har min socker-bomb-dag. =) Snyggt kort till Marie också...häftig stämpel. Hm....något pinsamt på bio? Nej, inte mer än att jag har somnat på där...ett antal gånger. Är man trött så är man. =)

Trevlig helg!

Kram!

Oj, höll ju nästan på att glömma att tacka. Hästarna kom idag....flera olika! Tack så hemskt mycket för hjälpen!!!!

2008-05-09 @ 21:19:57
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: MarieG

Grattis till vinsten - den var du värd flera ggr om!!!
...Vilken bioupplevelse - det ska verkligen vara du för att vara med om något sådant!!!

Tror att det är träff på gång, om nu pernilla hunnit fixa datum - vi har ju fullt upp med Magdas nu inför scrapfeber!

2008-05-09 @ 21:46:28
Postat av: Linda

Åh vann du? Så roligt, stort grattis!! :) Det var du väl värd!!! Och kladdkaka, mums så gott! Min farbror gjorde en riktigt mäktig variant för någon vecka sedan och det var knappt någon i släkten fick ner hela sin bit, jag har aldrig varit med om så mäktig.

Superfina saker som vanligt! Ha en jättetrevlig helg! Kramar

2008-05-09 @ 22:08:09
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Pernilla

Visst är det träff på gång! Och Lotta - jag behöver lite handledning i att måla med ProMarkers! Det vet jag att du är suverän på! Du gör så fina kort!

2008-05-09 @ 22:08:29
URL: http://nillar.wordpress.com
Postat av: VeronikaP

Grattis!!
Du var väl värd vinsten!!

2008-05-09 @ 22:15:58
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Tina

Grattis till din enastående tjusiga docka!

2008-05-09 @ 23:03:06
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: babbalalla

Stort grattis till vinsten och alfabetet! :) Vilket pilljobb - och snyggt blev det!!
Korsen köpte jag på Panduro förra helgen, de sitter på en "guldtråd" med ca 5 cm mellanrum. Tyckte de var så söta så jag var bara "tvungen" att ha de (plus lite till! ;) känns det igen?)
Hoppas du får en riktigt skön pingsthelg du oxå! *kram*

2008-05-09 @ 23:09:56
URL: http://babbalalla.blogg.se
Postat av: lenislenis

Stort grattis till vinsten! Cindys stass är urtjusig!

2008-05-10 @ 01:03:54
URL: http://lenislenis.blogg.se
Postat av: Malin

Grattis till ett sånt fint pris! Och det var inte ett dåligt heller! Ett alfabet skulle jag kunna mörda lite för...fast först måste man kanske införskaffa en stansmaskin...
Cindydockan var jättehäftig i sin nya kreation!=D

Ha en härlig lördag!

2008-05-10 @ 08:20:49
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Cia

Grattis Lotta till vinsten!
Din klänning till Sindy var ju ett vinnarverk :-)
Tjusigt receptkort och tjejen i bilen var ju tufft!

Kram Cia

2008-05-10 @ 09:11:31
URL: http://www.hobbyhuset.se/blog
Postat av: SusanneSj

Underbara skapelser.
Kladdkaka är grymt gott, mums!!!

Tack för dina gulliga ord. Som läget är nu så måste jag lägga min energi på annat och då valde jag tillfälligt bort bloggen.
Man kan tyvärr inte alltid förutspå allt i livet.
**Kram**

2008-05-10 @ 12:04:43
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: petraso

Jag kommer gärna och testar Fiesta hos dig i sommar..... Kommer inte jobba juli augusti..... så då kanske vi kunde få till det och lura med paradise..... Vi får höras!!!

Du var en helt värdig vinnare med ett otroligt välgjort och anständigt pyssel......
Älska dina historier..... Kramisar
Ps du deltar väl i Formats tävling????

2008-05-10 @ 14:02:44
Postat av: jenny

Grattis till vinsten och den härliga motiveringen=)
Jag säger som ordspråket:
"Att alltid vara en smula barn är att vara verkligt vuxen"
Super härligt alter projekt, du får sätta din sindy på pedistal i ditt hobbyrum.
Appropå hobbyrum, vi var och tittade på Maries hobbyrum när vi var i Nässjö.
Oj oj oj så mycket inspiration och vad fina alster!

Ha en skön sommar helg!

//Kram Jenny

2008-05-10 @ 14:56:21
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Camilla

Åh, kladdkaka mums, så gott.....
Ett stort Grattis till din vinst.
Så fin hon blev.
Jag hadde med en ljus Sindy och hon var så fin...
Mycket fint du gjort och Fina konfirmationskort..
Kram Camilla

2008-05-11 @ 07:58:50
URL: http://pysselsidan.blogspot.com
Postat av: Zara

Stort grattis till vinsten.
Jag förstår att ni smet ut ifrån salongen :o)
Kram

2008-05-11 @ 17:31:19
URL: http://zaras.blogsome.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0