CC på Scrappiz å begränsade mattekunskaper.....



Under förra helgen anordnade Scrappiz ett CC och det var många roliga klasser
man kunde delta i och här är mitt bidrag till Inkywings klass med blommor.
Kortmotivet tillverkas av Sugarnellie och är färglagt med Promarkers. Papper från
BoBunny, text Fiesta och spets från Inkdio, samt olika Primablommor och blad.




Till klassen med Alster med smyckesdetalj gjorde jag kortet ovan med motiv
från Hampton Art Stamps stämplat på "craft cardstock" med brun dyna.
Färglagt med chalks och damens överdel chalk med glimmer. Papper är från
Graphic 45 ( jag blir knäsvag av deras papper.....) och nål maya Road.
Primablommor, blingswirl, rosett med gammal brosch fyndad på loppis och charm.



I skapa med Inkidoprodukter-klassen bidrog jag med detta kort, visst är stämplens
text så fin! Olika vårpapper från Inkido, knappar och rosett med brads.
Vill även TACKA alla arrangörer  på Scrappiz för ett lyckat CC och perfekt timat, då
jag var hos Hildas i Huskvarna på pysselträff  på lördagen och hade förberett hemma med
olika kortpaket till CC.

Hobbyhuset fick igår varor från Inkido, många fina stämplar att välja på i shopen,
välkommen dit!  Vi i DT-teamet på Hobbyhuset turas om att anordna tävlingar i
Inspirationsbloggen
och denna månad är det min tur!
Det finns direktlänk till höger dit och där finns mer fakta om vinster, slutdatum och min
skiss, som vänder sej både till kort och LO:s!
Mitt tema är GLÄDJE och det finns ju omkring oss i både stort och smått, så jag hoppas
att många blir sugna och hänger på!

Som ni alla kanske förstått gillar jag att umgås med barn och känner en stor förmån att jag
haft möjlighet att kunna få vara med min minsta tös, som nu går i klass fyra i skolan då och då.
Till exempel har de stackars barnen blivit påtvingade detta med kort och stämplande via olika
pysseldagar - vi har stämplat bokmärken, stämplat på disktrasor, stämplat och blingat påskkort
och det har gett mej otroligt mycket att få vara med barnen en stund då och då!

Men nu i mellanstadiet är det ju lite mer allvar i skolan och inte så lätt att vika en förmiddag till pyssel
och det är väl bäst att låta skolplaneringen gå före pyssel......
För ett tag sedan var jag en morgon i skolan och det var matte på schemat och  jag gick glatt runt och
hjälpte barnen med olika räkneuppgifter och läraren satt vid sitt bord och rättade barnens böcker.
En grabb fick en hel del röda streck i sin mattebok ( han var nöjd över att ha avslutat kapitlet i boken)
och fröken utbrast:
- Men A. vad fel du har och hon skakade på huvudet, för hon trodde att alla hade hängt med på
genomgången innan.
- Grabben svalde, pekade på mej i klassrummet hjälpande en annan elev och sa det var HON som
har hjälpt mej.
- Nää , sa fröken, man ska inte skylla på någon annan, nu går vi igenom detta en gång till!
-HRM, sa jag som just "stjälpte" en annan elev, det är nog bäst att jag är med på den genomgången
med för det var faktiskt jag som "hjälpt" A. med alla matteuppgifter och jag bekände för hela klassen att
jag aldrig varit någon höjdare på matte, svenska passar mej bättre....

Alla barn tjöt av skratt, när jag fick sitta där med fröken och A. och rätta alla röda streck i hans bok och
hädanefter när jag varit i skolan har vi haft svenska och det går betydligt bättre! Fröken skojade till det lite, så
alla barn fick slå upp ett ord i svenska ordlistan vid nästa besök och testa om jag kunde ordet eller ej!
 Men jag tänkte där jag stod vid tavlan och barnen fick säja sina ord:
-Klarar jag inte detta kan jag aldrig mer gå till skolan och stackars dotter att bli så utskämd av sin mamma.
Turligt gick det bra och jag besöker klassen då och då med stor glädje, men det är så konstigt för det blir nästan
 jämt svenska på schemat när jag är där
.......antingen faller det sej så, eller så vill inte fröken ha mer röda streck
i barnens matteböcker! Hänger ni med på er skolbarns matteuppgifter?

Ha det finemang allesammans pch pyssla lugnt!
SkuttåKram


Kommentarer
Postat av: Linda

Oj så många och fina kort du hann med att göra!! Jag har så mycket annat att göra nu, så jag hann inte vara med på cybercropen tyvärr.



Kramar

2009-02-26 @ 13:11:54
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Lise-Lott G

fina kort!! speciellt det första med kossan.



ha det gott!



kram Lise-Lott

2009-02-26 @ 19:36:46
URL: http://liselottg.blogg.se/
Postat av: KarinS

Ojoj, ja det är inte lätt å hålla reda på alla ämnen :) Tur att du var där å kunde förklara situationen i alla fall, å stackars pojke som blev beskylld att skylla ifrån sig! :) Superfina kort var det verkligen- och jag håller med- croppen var fantastiskt rolig!! KRAM!

2009-02-26 @ 19:55:20
URL: http://bloggkarin.blogg.se/
Postat av: KarinS

Ojoj, ja det är inte lätt å hålla reda på alla ämnen :) Tur att du var där å kunde förklara situationen i alla fall, å stackars pojke som blev beskylld att skylla ifrån sig! :) Superfina kort var det verkligen- och jag håller med- croppen var fantastiskt rolig!! KRAM!

2009-02-26 @ 19:56:45
URL: http://bloggkarin.blogg.se/
Postat av: mia

Vilka superfina kort du har gjort till cybercropen!! Själv hann jag bara kika in i forumet ett par gånger och avundas alla som hade tid att vara med...

Ha, ha, jag märker också att även om matten i skolan gick ganska så bra (även om det var trååååkigt) så har jag ingen koll på hur man räknar ut olika svar idag. Kommer inte ihåg en endaste matteregel och när jag för ett tag sedan fick för mig att gå en högskoleförberedande kurs i matte så upptäckte, jag efter att ha tittat i boken, att jag nog behövde repetera typ hela gymnasiet för att ha minsta chans på högskolan...så det blev inget med det ;0)

Ska bli väldigt spännande att se din tävling och alla fina bidrag.



Kram Mia

2009-02-27 @ 05:06:18
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Lotta

ojojoj vad mycket fint och underbar läsning du har. Passade på att ta en stund här inne och kan ju bara säga wow vilka underbara stämplar. Hojta när du ska bli av med några. Många ideér har jag fått och nu snurrar det i min skalle

Kramar i massor och tack för en trevlig läsning

2009-02-27 @ 13:04:33
URL: http://www.lottaslillakrypin.com/
Postat av: Mia

Älskar kossakortet!! Och ja, här är en till som gärna hoppar över barnens matteläxor. Tur att man har en make som är bättre. =) Jag brukar precis som du hellre hänga på med svenskan.



Kram!

2009-02-27 @ 13:07:00
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Cicci

Tack för ditt stöd!

Det kändes befriande att få skratta lite åt dina mattekunskaper.

Måste säga att kortet med broschen blev hur fint som helst.

Kramiz

2009-03-01 @ 13:01:09
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Maria O

Kossakotret är hjärtligt roligt.

Å va nsyggt det blev när du stämplat på craft cardstock.

Ett undetrbart kort.

Roligt att ditt snygga loppisfynd fick vara med på ett va korten. Men min favorit denna gången blir ändå det fina med textstämpeln.



Stackars den killen som fick så mycke fel efter din insatts i mattematk, kul att det att vända så han slapp känna sej så korkad.



Det låter roligt med cc och jag funderar på att eventuellt hänga på.



Får väl kolla igen hur man beställer material till den cc:n



Ha en fin dag.



Maria

2009-03-01 @ 13:37:04
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Kortet är underbart!

fniss jag känner igen mig med matten, min tjej som går i åttan kan jag inte alls hjälpa med matten, det är alldeles för svårt och de räknar inte som vi gjorde förr.

2009-03-01 @ 14:56:32
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej <Lotta! Nå hur är det nu med matten,hi,hi,hur mycket blir 1+1?? Eller var det mer kompliserat än så?? Blir det något Gtbg för dej och lilla morsan då? Jag ska absolut dit, hoppas vi ses. Kram Cathrin

2009-03-01 @ 21:36:00
Postat av: Malin

Underbara kort!!

HAHAAA!! Mattehistorian är underbar!! =D



Ha en härlig måndag!

Kram

2009-03-01 @ 22:02:15
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Karin- Essmo

Vilka härliga kort! =)

Jag var verkligen ingen höjdare på matte i skolan, så det får nog bli mannen som hjälper Saga med den biten när det är dax *skrattar*

Ha en härlig vecka !



kram kram!

2009-03-02 @ 08:03:19
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Petra/Paradise

hum...storyn påminner mej verkligen om dej Lotta!! haha ;P

Du är för härlig!!



Jag var i Jkpg förra helgen å spelade match uppe i Rosenlundshallen.

Våran plan var att stanna kvar där så jag kunde surprisa er pysseldag hos Hildas. Men tyvärr blev Loke dålig å jag fick åka hem =(

Jag som verkligen sett fram emot att hälsa på er alla!

Nåja..vad är en bal på slottet..

Ska du och morsan till mässan förresten?? =)

Superduperfina bidrag du gjort vännen!!

STOOOOR KRAM Petra

2009-03-02 @ 18:51:03
URL: http://paradises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0