Godisväskor, Valentineklubba å lurad fiollärare......



Väskor är ju något jag är väldigt svag  för och prickar ska vi inte prata om......
Dessa bägge väskor är fyllda med choklad och gelehjärtan till Alla Hjärtans Dag.
Väskorna är ovala i formen och och bygade ett par cm från mitten för sitt väskstuk.

 
 På den större modellen, cirka 9 x 14 cm är det glitterprickigt papper från Reminisce,
hjärtknappar och lite prickigt band i handtaget för att hålla i ihop väskan.

 

På denna mindre väska med papper från BoBunny, text Hänglar, QK hjärtan och lite
bling har jag även blingat till kanten med vattenmarksdyna och hologrampulver, som
finns i Hobbyhusets shop.



Efter en god glass rusade "pysseldottern" F. iväg med pinnen, som blev kvar
och efter rengöring gjorde hon denna DT-klubba till Hobbyhuset med papper från
 Flair design och bling som finns med i Petalooblommorna. Text QK Sunshine och
som synes även även hon förtjust i prickar.....
Du som är tävlingssugen, vet väl att det varje månad anordas skisstävlingar till både
kort och LO i Hobbyhusets Inspirationsblogg!




Jaha, denna bild med en rosa plastfiol med 18 inprogrammerade melodier passar
kanske inte så bra in i en "riktig" fiolväska, men det var ju sååå svårt att låta bli att
skoja med döttrarnas fiollärare!!!!

Yngsta dottern F. fyllde ju år häromveckan och hon fick detta rara instrument i present.
Måhända är hon kanske lite stor för något sådant, men då jag har tittat efter något liknande
under en ganska lång tid, att ha lite på kul, ja ni vet, så blev det en lämplig present tyckte já.
Kan tillägga att hon blev jätteglad över den och storasyster gärna med skulle vilja ha en......

F. har en hel "drös med rävar bakom sina öron" och är en riktig filur, tyckte att vi skulle
skoja lite med fiolläraren på lektionen förra veckan!  Jag var inte helt säker på hur
han skulle reagera på hennes skämt, men följde med F. in på lektionen efter att ha bytt
plats med den riktiga fiolen mot plastfiolen
. ( Den riktiga låg i säkert förvar hos en annan musiklärare).

Inne i fiollärarens musikrum hade jag fullt upp med att leta fram notböcker i en kasse.... 
Dottern upptäckte då  lägligt att dragkedjan fastnat i fiolväskan och bad läraren om hjälp......
Han stegade raskt fram och undersökte grundligt dragkedjan och provdrog åt alla  håll
för att slutligen lägga ner väskan på en stol bredvid och öppnade väskan......
Den min, när fiolläraren skådade - en rosa/lila plastfiol  istället för den i trä var obetalbar- ögonen
"såg ut som på en uggla" enligt dottern som iscensatt  hela skämtet och hakan som föll ner på bröstet,
 var bland det roligaste jag sett på länge!!!

Snabbt inflikade jag där han satt och så häpen ut:
-Ja, det var väl en så´n här modell du rekommenderade oss att köpa till F. på födelsedagen!!
Karl´n skattade så han bubblade och hickade fram att "sådana här skämt gillar jag" och det
kändes ju bra! Sedan kastade han sej över plastfiolen och spelade alla melodier ihop med
dottern och var mycket impad över " eine kleine nachtmusik", som var en av melodierna.
Det slutade med att vi ska skaffa honom en egen plastfiol och han ska använda den på nästa
fiolkonsert!!! Och den konserten kan vi ju inte missa!

Här är det nu sportlov och vi har faktiskt snö, som inbjuder till pulka. Själv håller jag mej ifrån backarna,
 men bjuder gärna på varm choklad när övriga familjen kommer in!

Hej hopp, Ha det Gott!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Hej Gud så fina väskor, så duktig du är. KRam

2009-02-09 @ 20:30:09
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Karin- Essmo

Superfina väskor! & klubban var ju jättecool! =)



Men fiolen, jag ÄLSKAR den! Såå kul gjort med *skrattar* härligt med folk som har humor! =)



Stor kram!!

2009-02-09 @ 20:58:48
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Cornelia

Med en seriöst musicerande son, som i praktiken BODDE på stans kulturskola (det var t o m en lärare som skojade om att de väl hade bostadsbidrag för honom??? S) i många år innan han flyttade för att studera vidare på sitt instrument, kan jag verkligen känna för den här underbara berättelsen!

TACK för att du delar med dej!

2009-02-09 @ 21:32:27
URL: http://raggsocka1.blogspot.com/
Postat av: Miss CutiePie

Vilket underbart scrapgodis!! Otroligt smart och rolig ide för valentine godis! Tack för inspirationen

2009-02-09 @ 22:29:55
URL: http://misscutiepiegoes80s.blogspot.com/
Postat av: Petra S

Hej Lotta!

Vilka oemotståndliga väskor du har gjort. Tänk att få en hel väska med gottigt i !! = LYCKA!

Ha det så bra.

kramis Petra

2009-02-09 @ 22:42:40
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Vikkan

sitter än en gång och drar på smilbanden



Du borde ge ut en bok med alla dina historier! Jag skulle köpa den direkt!



Härliga, mysiga väskor du gjort till Alla hjärtans dag! Jag ska nog lifta den idén. Vår familj är nämligen bortbjuden på Hjärtan dagen och detta är ju en utmärkt present till värdinnan!



Jag har köpt min första Scraptidning!!! ;-) Är allt lite sugen på att börja pyssla nu!



Kram Vikkan å busfröna

2009-02-09 @ 23:17:26
URL: http://vikkan76.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Ha, ha, ha.... härligt!

Väskorna är så söööta! Underbara!

2009-02-09 @ 23:29:34
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

fniss vilket skämt, kul att han tog det bra.

Ni hittar alltid på nåt fuffens....ha ha.

Jättefina alla ♥ grejer du gjort!

2009-02-10 @ 07:27:28
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Anita

Hej vännen!

Här njuter jag av dina fantastiska väskor och dotterns ljuvliga klubba. Vilka underbara skapelser.

Och här sitter jag och skrattar åt erat härliga skämt med rosa fiol.

Det är en fröjd att komma hit. Och det är hög mysfaktor att stanna till och läsa allt du skriver.

Må så gott och ta gärna mashmallows i chokladen så får du extra poäng. :o)

Kramis från Anita

2009-02-10 @ 08:02:00
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Camilla Millas

Ha ha ha skrattar hur mycket som helst....

Försöker tänka mig in i musiklärarens situation...skratt.



Åhh vilken start på dagen det här blev:). Tack!!!!



Va duktiga ni är!! gillar väskorna!



Och vilken påhittig och duktig dotter du har! Klubban är jättefin!!!!



Kramar i massor:)



Millas

2009-02-10 @ 08:16:10
URL: http://millaas.blogspot.com/
Postat av: Cathrin

Se UPP, min granne skjuter på räv här på nätterna. Tänkte på de rävar du har bakom öronen.ha,ha,ha. Ni är ju HELT galna. Men vilka fina väskor,bara ett fel.......de är inte till mej,ha,ha. Kram vännen och ha en bra dag! Cathrin

2009-02-10 @ 09:20:32
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Maria O

Det var väl ett riktigt lyckat skämt.

Snygg klubba har hon gjort oxå.

Härliga godisväskor.

Ha en fin sportlovsvecka.

Maria

2009-02-10 @ 18:04:11
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Mill@n

Vilka toppenväskor du gjort och klubban blir man ju godissugen på riktigt av!

2009-02-10 @ 21:12:07
URL: http://millanspyssel.wordpress.com
Postat av: zizzi

Hej hej



Tack för kommentaren i min blogg!!!! Ville bara säga att jag kikar förbi här titt som tätt och kollar in allt fint du gör fast jag är dålig på att kommentera.......Skyller på att jag är spädbarnsmamma ha ha ha.

Kul med fiolen! Kram Cissi

2009-02-11 @ 09:46:01
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Vilket tokroligt skämt ni utsatte läraren för. Extra kul att han blev så uppskattat också. Ett gott skratt förlänger livet säger dom ju. Lite Linda Lampenius över den fiolen, haha!



Kanonläckra väskort som du gjort. Blir säkert en uppskattad Alla Hjärtanspresent.



Sköt om dig och ha ett trevligt sprotlov.

Kram/Gunilla

2009-02-11 @ 11:27:04
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: cicci

Så otroligt roligt skämt. Det blir nog en historia på många middagar framöver i hans familj. =0D

Kortväskorna blir klart uppskattade av de blivande ägarna. Det skulle jag gjort.

Kramiz

2009-02-11 @ 12:01:09
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Mia

Hallå du drottningen av alter...helt underbara väskor!!! Och klubban är inte sämre den! Här är en till som gillar prickar. =) Tur att inte stackars fiolläraren fick hjärinfarkt...skojare där! =) Kan du tänka dig att även här har vi snö. Jag hade nästan glömt bort vad det var för något. =) Mindre kul att köra ca 3,5 till jobbet bara. =( I och för sig jobbar jag ju bara i morgon också, sen är det ledig fredag! Tjohooo!



Kram!

2009-02-11 @ 17:19:07
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Angelika

Men ååå vilka söta små väskor! Tänk att få en sådan på lördag :-)

Tack för snälla ord i min blogg - glad :-)

Kan tänka mig att fiolläraren blev lite chockad, haha, lika kul som vanligt att läsa din blogg!

Kram kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0