Inkido= Hobbyhuset och hopplös make......



Inkdios stämpelmotiv har just landat i Hobbyhusets shop liksom några
nya Bosskutdies och härliga prickiga band! Här ovan har jag gjort ett
DT-kort med fjärilscollagemotivet, som är uppstämplat på glossypapper och
därefter infärgat med olika stämpeldynor med pompom och krokodilklämma.
Jag hade inte tålamod fullt ut till att låta det torka, så jag körde motivet helt
sonika i lamineringsmaskinen...... Papper är från Maja Design och hålen i
kanten är gjorda med hjälp av suveräna kantstansen från Fiskars. Allt material
hittas hos Hobbyhuset.



Pensékortet gjorde jag också till Scrappiz CC i klassen, vårfärger i Scrappakaljas
utmaning. Motivet är en äldre stämpel från All night Media och är färglagt med Pro-
markers och akvarellpennor. Primablommor, spets, knappar och text QK Honey.

Februari månad försvann ruskigt snabbt och nu är vi i mars och till helgen är det
Stämpel och Scrapmässa i Göteborg. Morsan och jag ska dit och vi har nu som tradition
att vi stannar över och har en rolig helg tillsammans och vi ser fram emot den mycket!
Kom gärna fram och ryck mej i armen och säj hej ( risken är att jag ser helt  vilsen ut, men
jag så fokuserad på alla saker runt omkring att jag inte ser annat än det....). Så hojta gärna
 för det kan vara kul att heja på de bloggvänner som också finns på plats!

Min make har gjort det igen....åkt tåg! Förr åkte han mycket tåg och det brukade fungera utan
problem, men hur svårt är det att stiga på X2000 i Nässjö och kliva av i Stockholm!?
Sist det begav sej, i våras när han åkte tåg med destination Mjölby och ett tågbyte i Tranås
muttrade jag bara:
-Det här kommer att bli problem.....
Mitt på dagen ringde maken och han lät ganska glad och sa att han åkte BMW!
-BMW frågade jag, åkte du inte tåg i morse?
Jodå, det hade han gjort och bytt tåg  och klivit av i Mjölby för att där konstatera att han bara hade
en av sina två väskor med sej...... Turligt nog var det bemannat i en "tåglucka" på stationen där, men
då han glömt väskan på tåget mellan Nässjö och Tranås var det ett annat bolag, så han fick en
telefonkatolog och kunde på så vis ringa till det andra bolaget.

Efter en hel del trix och omkopplingar och nya samtal kom han fram till lokföraren på första
tåget, som redan hittat makens väska och hade den i sin hytt i säkert förvar och det var  u hiskelig tur !
Lokföraren var supertrevlig och hygglig på alla vis och efter en vända till Hultsfredkunde han lämna över
 väskan i Nässjö till det tåget som skulle till Tranås och maken fick ett klockslag där skulle infinna sej och
tågvärden skulle stå på perrongen innan tågets returavgång.

Så därför befann han sej åkande i en BMW, som han fått låna av en arbetskamrat och var glad över
att snart återfå sin väska med innehåll!
När hela denna händelse gick så bra kunde vi inte låta bli att skoja lite med honom och min Faster, som
 har en stor portion humor skickade med ett snöre som han kunde binda fast sina väskor i sina ben med
 för att inte glömma dom nästa tågresa....

Men i fredags när han skulle åka tåg till Jönköping (första gången efter fadäsen) så var det dags igen......
Han kopplade av och slumrade till och somnade visst till och med och när han vaknade stod tåget på
perrongen i Jönköpingen, så det var bara att ta sin väska och hoppa av!
När han sedan satt på ett möte på morgonen ringde mobilen:
- Hej hej, jag heter XX och är lokförare och undrar om du glömt en dokumentportölj på tåget mellan
Nässjö och Jönköping innan i morse?
Det snurrade väl lite i skallen på maken, men efter en titt i väskan så var det bara att konstatera att
dokumentportöljen var borta.....han kom ihåg att innan han somnade så hade han läst lite papper i den
och troligen lagt den på väskan och när han fick rusa av tåget så glömde han nog den......
Han hade återigen  tur då hans saker fanns kvar och efter ett tag ringde lokföraren upp  igen och sa ett
klockslag när tåget var i Jönköping igen och som maken sa:
-Det  var som förra gången, en tågvärd stod där på perrongen med mina saker! Och som han sa, kontentan
av detta är att man använda Fasters snöre och inte somna på tåget... ...

Ja, ni förstår, här händer det saker ständigt.....Ha det väl och var rädda om varandra och vid eventuella
resor, till Göteborg och mässsan kanske - Glöm inte snöret till väskorna!!




Kommentarer
Postat av: Cathrin

Ha ha ha......ja käre tid så det kan gå. Kan du inte skaffa honom en övervakare av något slag?? Troligen ses vi i Göteborg på lördag. Kram Cathrin ps.fin fina kort som vanligt

2009-03-03 @ 13:30:07
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Cicci

Fniss, han lyckas då strula till det. Skönt att det gick bra.

Härligt med nya saker att pyssla med och visst kryper sig vårkänslan allt närmare.

Kramiz

2009-03-03 @ 14:27:03
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Hallå!

Tack för kommentaren! Ja det blev snyggt!

Hoppas vi kanske ses på mässan!! Jag håller utkik efter dig! Kram kram

2009-03-03 @ 22:33:00
URL: http://bigganpiggan.bloogspot.com
Postat av: monica

Haha...han börjar få rutin på det där med att hämta portföljer ;-)

Inkido har verkligen härliga stämplar!



Tyvärr kommer jag inte iväg till mässan den här gången, får hoppas på nästa!



Kram!

2009-03-04 @ 07:39:37
URL: http://leamon.blogg.se/
Postat av: zizzi

Halloj hoppas verkligen vi ses på mässan!! Vet inte hur mycket jag kommer vara där med tanke på lillan. BVC vill ju att man passar sig för virus m.m. och tycker inte man ska ta med de små där det är mycket folk.........Fina alster har du gjort som vanligt!

Kram kram

2009-03-04 @ 08:08:50
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

WOW vad fint kortet med fjärilen är, har också den stämpeln men har inte ens använt den än...måste ta mig i kragen och göra det nu.

Kram och hoppas vi hörs nån kväll för lite surr surr.

2009-03-04 @ 12:32:13
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: sari

Vilka underbara kort igen!! S din man...han låter onekliogt lite glömsk av sig!!! =)

2009-03-04 @ 17:04:52
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: sari

Vilka underbara kort igen!! S din man...han låter onekliogt lite glömsk av sig!!! =)

2009-03-04 @ 17:05:16
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Malin

Uuunderbara kort =D

HAHAAA! Din make är ju för rolig =D Lika virrig som min som tankade heltank med bensin, körde 50 meter och kom på att det var en diselbil ;P Oj vad dom fick göra ren hela motorn efter det! haha



Haa en härlig torsdag!!



Kram

2009-03-04 @ 23:17:08
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Lillian

Hej Lotta

Jag har tänkt på dig en del nu när de närmade sig att mässan skulle ske här i Göteborg.

Jag blev så glad nu när jag såg att du och din mamma kommer att åka hit till den.

Jag skall också åka dit och jag hoppas verkligen att jag ser dig för då vill jag jätte gärna hälsa på dig och din mamma.

Jag har set bilden på dig här i bloggen så jag bör nog känna igen dig.

En fråga bara har du någon aning om ifall att ni kommer att vara där tidigt eller senare på dagen.Jag är normalt ofta sen av mig men för att inte missa att vi träffas så går jag upp tidigt om de behövs.

Du har fått mig att skratta och må riktigt bra hur många gånger som helst därför så är du en mycket speciell person för mig minst sagt.

Din förmåga att skriva och berätta om saker är helt fantastisk.Du kan konsten att sprida glädje.

Många kramar från Lillian

2009-03-05 @ 15:23:01
URL: http://www.metrobloggen.se/scrapbooking
Postat av: Karin- Essmo

hihi.. vilken underhållning din man bjuder på! skrattar lite glömsk, kanske, fast känner att detta är en grej som jag skulle kunna göra.. hihi..



Jag skall på mässan! Hoppas vi ses,jag kommer att hjälpa till i ScrapLyckans monter så kom gärna fram & säg hej..



Hoppas du/ni får en härlig helg i goa Götet! =)



Kram kram!

2009-03-06 @ 18:44:32
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: SusanneSj

Vilka jättegulliga kort.



Hade varit jättekul att heja på varann på mässan, men denna gång avstår jag.



kram o ha så jättetrevligt

2009-03-07 @ 08:43:59
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måste tipsa dig om en superbra sida. Freestreet heter den.



Få presentkort på Nelly eller inte välja själv.



Gå in här helt gratis



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-03-07 @ 11:30:17
Postat av: Tina

Hej !

Tack för trevliga pratstunder idag. Åh du, hälsa morsan !



kramiz Tina

2009-03-07 @ 21:42:14
URL: http://tinaalltidsvart.blogg.se/
Postat av: Mia

Så fina kort! Hm...tycker jag känner igen det nedersta... =) Ja, din make verkar då råka ut för mycket när han är på resande fot. Du får säga till honom som jag brukar säga till min son (som ibland är lite disträ)- "Det är tur att "huvet" sitter fast!"



Kram!

2009-03-09 @ 11:52:25
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Karin- Essmo

Va kul det var & träffa dig/er! =) Hoppas ni hittade massa härliga saker på mässan!



stor kram!!!

2009-03-09 @ 22:12:13
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Karin- Essmo

P, jag har något till dig i min blogg.. ;)

2009-03-12 @ 09:30:32
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Vilka underbara kort du har gjort! Härliga upplägg med fina detaljer, riktiga vårkort!



Så synd att jag inte kunde ta mig till mässan. Hade varit så kul att få träffa dig.



Ha en härlig fredag.

Kram♥/Gunilla

2009-03-13 @ 10:49:11
URL: http://kortnilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0