Kort till Hobbyhuset å blöt hissfärd.....



Hos Hobbyhuset ramlar det in nyheter och nyligen anlände stämpelmotiv
från Inkido och däribland detta med fjärilscollage. Detta DT-kort består av
material från shopen, papper My MInds Eye, motivet är stämplat på det
randiga papprets baksida. Prickiga band finns i många kulörer och är det
något jag är svag för är det prickigt......
Pärlblinget är från Primas "say it in swirls" och dom är underbara!



Påsken närmar sej snabbt och detta DT-kort med motiv från COM, Cards Of Maria
och den härliga draken får bli en start på min påsk-kortstillverkning.
Draken är färglagd med Promarkers och glitter här och där. Allt material hittas i
Hobbyhusets shop.




Ytterligare ett DT-kort  till Hobbyhuset med Inkidos text " när du tar på mej", men tyd-
ligen ville inte scannern samarbeta, så texten syns inte särskilt bra bra......jag är ledsen,
men kan förtälja att texten är uppstämplad med vattenmärksdyna och därefter glimmer-
chalks på och jag lovar det syns mycket bättre i verkligheten!
Papper My Minds Eye i härlig kraftig kvalité och återigen Primas fina pearlswirls som
även finns i svart i shopen.


Titta här vilken mysig award jag har fått av Karin/ Essmo, tack snälla du!
Jag har fått många fina awarder den sista tiden och är jätteglad över dom, men det har
varit så mycket runt omkring mej med annat, så jag har helt enkelt hunnit med och haft
dåligt samvete över det ! Så alla ni som varit så rara med att tänka på mej med awarder 
ta del av denna!

                                          



Förra helgen gick helt i stämpel och scrapets tecken med mässan i Göteborg och det var
sååå roligt! Många utställare med allsköns utbud och mängder med trevligt folk!
Tack till alla er, som förgyllde vår helg , ingen nämnd ingen glömd!

Min make reser ju en hel del inom sitt arbete och när det drar ihop sej till mässa brukar han
var snäll och överraska med en hotellnatt till Morsan och mej och det är ju inte helt fel!
Morsan å já har ju alltid så roligt ihop och denna helg bjöd som alltid på många skratt!

På kvällen skulle vi ut en sväng för lite mat och då vi bodde ganska högt upp på hotellet stod
vi och väntade på hissen ner. Jodå hissen stannade på vår våning, men när Morsan skulle
kliva på så tvärstannade hon vid hissdörren, backade lite och ögonen spärrades upp....
Jag kom från sidan och undrade vad hon höll på med, men när jag lyfte blicken förstod jag
hennes tvekan - mitt i hissen stod en kille i 25-årsåldern blöt på hela sin mycket vältränade 
kropp med droppande hår iklädd ett par tighta badbyxor..........

-Äh, sa  jag till Morsan och drog in henne i hissen, har du inte sett en kille i badbyxor förr och
 försökte låta som det var det mest naturliga i världen. Killen var trevlig och avslöjade att han och
hans gäng var i hotellets relaxavdelning och han skulle hämta mer öl på rummet!
Morsan stod mellan mej och killen och när hissen började åka neråt hörde jag Morsan:
-Hihihi,thihi, vad det kittlar i magen, hihithi.
Det kändes lite pinsamt, så jag försökte skoja lite med henne.
-Är det killen eller hissen som gör att det kittlar i din mage, frågade jag.
Den blöta muskelgrabben började skruva på sej i hissen och han svarade mycket snabbt innan Morsan:
- Jag hoppas att det är hissen.......

Turligt stannade hissen och han hoppade av innan dörrarna var helt öppna och vi bröt ut i ett våldsamt
skrattanfall! Hissen hade fortsatt sin färd neråt och stannade vid en ny våning där det stod ett par med
hatt, ytterkläder, halsdukar och vantar och de undrade väl över de hejdlöst skrattande människorna
i hissen och frågade  " om det gick bra att åka med oss till entrén?"
Jag samlade mej och torkade tårarna som rann och sa.
-Välkomna ombord, ni har ju rejält med kläder på! Vi föklarade om den blöta killen i badbyxor, men de såg
mycket skeptiska ut och ställde sej tätt ihop vid hissens dörr och när hissen stannade gick de raskt av!
men det stämmer väl, som maken sa när vi kom hem:
-Det ska ju vara ni till något sånt!

Ha en härlig helg och kanske vi möts på Hobbyhusets CC som startar imorgon!
Pyssla lugnt och ha det gott!


Kommentarer
Postat av: Vikkan

hihi



Undrar varför killen i badbrallorna inte tog en handduk om dig åtminstone! Fast han kanske redan var glad i gasen och inte tänkte att någon annan skulle åka just den hissen han åkte!



Roligt att du ville dela denna historia med oss! Som alltid fick jag ett stort leende på läpparna!



Härliga kort du gjort också! Var lite sugen på att gå på mässan i Gbg men jag har köpförbud från min man så jag hade nog bara deppat ihop om jag sett en massa grejer jag velat ha. Det får bli en annan gång helt enkelt!



Kram och trevlig helg

Vikkan å busfröna

2009-03-13 @ 15:20:36
URL: http://vikkan76.blogg.se/
Postat av: Mia

Superfina kort! Jag är precis som du glad i prickigt. =) Jag hade velat vara med där i hissen med badnissen. =) Tyvärr blev det ingen mässa för mig, fast det var tänkt så. Hade inte orkat i det tillståndet som jag är i för tillfället. Jag får helt enkelt satsa på höstens mässa.



Kram!

2009-03-13 @ 15:48:52
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Maria

Hej!



Vad fina kort du gör. Ska du till Angelica på nån mer träff? Vi sågs ju där :) Kram Maria

2009-03-13 @ 18:34:39
URL: http://www.mariasdagbok.blogspot.com
Postat av: lenislenis

Ha, ha, ha... du har så underbara storys att berätta!

Fina kort, framför allt det första blev jag mkt förtjust i!

2009-03-14 @ 00:19:57
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Lillian

Hej Lotta



Jag håller nog med din man de skall vara ni till en sådan sak fast jag känner några fler här i världen som också är bra på att vara med om olika slags bravader mm.Själv så hör jag till de personerna men de gör ju absolut inte ont eftersom de gör livet så mycket bättre,ja o mer njutbart.

De var underbart,trevligt att träffa er.Ni uppfyllde alla förväntningar som jag kunde ha och ens fantisera om.

Obs!Du är en konstnär både med din penna och dina händer fast de visste jag ju redan sedan tidigare.



Många kramar till er båda från Lillian.

2009-03-14 @ 05:07:38
URL: http://www.metrobloggen.se/scrapbooking
Postat av: Karin- Essmo

Vilka härliga kort! =) gillar oxå dessa prickiga band.. Snyggt!



Vilken rolig hissfärd! Riktigt ser er framför mig! =) *skrattar*



ha en härlig helg!

Ps, jag kommer till träffen i Skövde =) Skall bli skoj & ses igen! =)



kram kram!

2009-03-14 @ 08:09:54
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

asgarv ni är då för härliga du och din mamma. Hoppas du får en skön helg! Själv ska jag scrappa för fullt.

2009-03-14 @ 11:17:48
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Hej!

Jag har använt Spellbinders förut och blev så förtjust i det! Har scalloped circles...helt underbara!

Lärde mig lite knep på mässan som jag inte tänkt på!!

Ha det så bra!!

KRAAAAAM

2009-03-14 @ 12:42:32
URL: http://bigganpiggan.bloogspot.com
Postat av: zizzi

Ha ha vad kul med hisshistorien!

Jätteroligt at du kände igen mig på mässan. Synd att det var en sån kortis men det är kul att få hälsaqt på dig IRL i alla fall.

Lika snygga alster som vanligt.

Kram

2009-03-14 @ 19:07:56
URL: http://cissi74.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Stansen du undrade över har jag köpt på Stämpelgården...den är fin ;0)

2009-03-14 @ 20:44:23
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Marie Gustafsson

Ja, men visst är det så att det måste vara ni för att uppleva alla roligheter. Tack för ett gott skratt!! Mmm visst är det fint med pearlbingsen! Älskar dem!!

2009-03-15 @ 15:14:00
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Marie Gustafsson

Ja, men visst är det så att det måste vara ni för att uppleva alla roligheter. Tack för ett gott skratt!! Mmm visst är det fint med pearlbingsen! Älskar dem!!

2009-03-15 @ 15:14:12
URL: http://marieg-scrapblog.blogspot.com/
Postat av: Cathrin

Ha, ha, ha ni är ju för roliga du och Morsan. Kul att ses om jag inte sagt det. Måste bara undra hur jag blev inblandad i hissfärden och vad som blivit min uppgift om jag varit där,fniss.Ni hade garanterat fått göra konstgjord andning på mej pga skratt eller kanske jag skulle bett grabben om det,ha,ha.Nästa gång bokar jag hotell! Kram Cathrin

2009-03-15 @ 21:22:16
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: KarinS

Hihi... Vad bra att Götet visade upp sig från en sån bra å gla´ sida :) Undrar bara varför ja inte är med om såna där spännande saker ;) Tyckte också det var jätteskoj att ses, bara så där poff :) Jag har inte bestämt vad min blomma ska bli av, men den kommer nog passa bra på en LO tror jag. Stor Kram! Ha en härlig vecka! /Karin

2009-03-15 @ 21:25:58
URL: http://bloggkarin.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

Ni är ju för söta "morsan" å du! ;)

Jag tittade efter er på mässan men jag såg er inte =(

Saknade er faktiskt! VIlle träffat och pratat lite mer er juuuu!

Korten är jättefina!! Blev kär i översta kortet! SUperfin stämpel! =)

STOR KRAM Petra

2009-03-15 @ 22:43:39
URL: http://paradises.blogg.se/
Postat av: Malin

HAHA! Du verkar ha allt annat än ett händelselöst liv iallafall! Alltid en masssa roligt att berätta =)



Underbara kort!!



Ha en härlig dag vännen!!



Kram!

2009-03-16 @ 11:16:45
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Så kul det varit om vi jag kunde fått träffa dig på mässan. Måste ta mig dit nästa gång!



Gillar dina kort massor! Blev väldans förtjust i det översta. Så härligt upplägg, milda fina färger och supersnygga detaljer.



Hoppas att du får en skön vecka.

Kram/Gunilla



2009-03-17 @ 09:30:50
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Underbara kort och jisses jag skrattade så jag fick ont i magen...jag hade betalat mycket för att få vara en fluga på väggen där *fniss*

2009-03-17 @ 13:46:48
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Minsann minsann, som jag trodde. Urtjusiga kort.



Ha det gott!

kRAM

2009-03-17 @ 21:31:55
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Cicci

Hahahehehihi, tårarna rinner. Ni är ju för sköna.

Så mycket fint det skapats. Kan man få för många prickiga papper???

Kramiz

2009-03-22 @ 13:36:10
URL: http://ciicciiha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0