Nyårs kort med stämplar från Poppes

image162

På detta DT-kort för Poppes vinkar Snobben och hans vänner adjö och ropar
"på återseende"  och hänvisar till julen 2008"!
Stämpelmotivet är från Stampabilities och heter "Season greeting" och är färglagt
med twinklings. Papper Basic G och mistel från QK liksom texten Khaki.

image163

Kortet i form av en partyhatt festar Snobben loss enkelt uppstämplad med stazon
på ett guldpapper. Det randiga pappret BoBunny och text QK Blossom, som faller
mej i smaken mer och mer.
Parthattens topp är vikt papper a  la smällkaramell och lite garn.
Även detta kort ett DT-kort från Poppes och tillverkare som på föregående kort Stampabilities.

image164

Här dundrar "Super Groves saves the Day" från Sesame Street in med
det nya året 2008! Grover är färglagd med Promarkers och Marvy tuschpennor.
Han här fått lite extra rullögon, yngsta dotters idé. Texten är QK handprint och
de svarta bokstäverna har fått glaze på sej och det blev riktigt läckert!
Dessa sköna motiv från Seame Street hittar du oxå hos Poppes och Stambilities
är tillverkare.

Igår infann sej lite inspiraion och det var skönt, julmusten har tagit en hel del energi
så det ska bli kul med lite andra motiv! Yngsta dottern som är ett stämpelfreak ocskå
(konstigt va?) har fixat en inspirationsask och som hon säger "att ibalnd är man så sugen
på att göra ett kort, men man vet inte vad man ska göra."
Då drar man helt sonika en lapp från  hennes ask och den anger hur man ska färglägga
sitt motiv: twinklings, promarkers, akvraell, stämpling osv. Själv misstänker jag att
hon har lagt dit många lappar med MCP för det gillar jag så mycket!
Apropå MCP så fanns två av mina kort på Scrappiz blogg idag med just MCP teknik
och det känns som ett väldigt bra slut på stämpelåret 2007!!!

Gott Nytt år alla mina vänner och på återseende år 2008!!!!!
Ha en underbar nyårskväll!!!


Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för de supergoa orden på min blogg....blir lite generad men mest jättejättejätteglad!!

Så kul att kika in här och få se lite annorlunda stämpelmotiv. Härliga kort alla tre men partyhatten är så coolt!!

Ha en underbar nyårsafton så ses vi 2008!

Kramar i massor!

2007-12-31 @ 13:59:48
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Marja

Gott Nytt År!! Ha en riktigt go nyår

Kram

2007-12-31 @ 20:52:12
URL: http://marjas.blogg.se/
Postat av: SannaF

Gott nytt år och god fortsättning!
Jätte snygga o härliga kort!
Kram från SannaF

2008-01-01 @ 16:53:54
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Jenny Åhlund

Gott nytt scrapår!
Hoppas att du mår lite bättre nu!
Vilka fina kort du har gjort!
Inspirationslådan från din dotter var en rolig ide´
Det kanske man skall göra sig en.
Jag har en ont- om -tid -scraplåda= En låda med visitkort på mina favorit webshopar, bloggar vänners e-mail etc som jag scrapar oc sätter in i en korthållare.
Nu håller jag på att packa det sista innan vi åker till arlanda kl 04:00 i morgon. Det skall bli skönt!

Kram//Jenny

2008-01-01 @ 20:46:05
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Petra/Paradise

Gott nytt 2008 vännen min!!
Ååååh..har inte hunnit skriva nåt mail till dej å känner mej så dum =(
Får se om jag hinner ikväll..men misstänker att tiden tryter. Annars dimper det ner något efter min lilla vistelse i Gbg!! =D
HOppas vi kan pyssla nåt mer snart! Det är så roligt å träffa dej Lotta!!! *kramar*
Härliga kort du gjort!! ÄLskar när de är lite fyndiga! Som "Här kommer 2008" *haha* (+ rullögonen såklart!!!) eller varför inte partyhatten!?! Klockrent!!!
Må gott å hoppas maginfluensan försvunnit nu!
KRam Petra

2008-01-01 @ 22:08:51
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Cards of Maria

Vilka underbara kort
God Fortsättning med förhoppning om ett gott kort/scrapår.
*vink vink*
Maria

2008-01-02 @ 22:31:59
URL: http://www.cardsofmaria.blogspot.com/
Postat av: sari

vilka underbara kort!!!

2008-01-02 @ 23:47:06
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0