Nyheter från Hobbyhuset

image136

Pop-up Tomten finns på Hobbyhuset är från Cards av Marias senaste stämpelmotiv.
Jag tycker att han är störtläcker och fyller upp ett julkort bra! Tomten är färglagd med
Promarkers. Garnet finner du även hos Cia som är återförsäljare till Garnglads mysiga
garnset, här är decembers, Farbror blå fästa i ringar på en CB snöflinge-embossad
bakgrund som jag satt dit vita öljetter i.
Texten på tagen är QK khaki med en tagtopper från QK. Papper är mitt egna Daisy D.

image137

Rudolf med den välbekanta röda mulen är också Cards of Marias och finns
på Hobbyhuset, som även har fler fina julmotiv att välja bland liksom rickrackband.
Rudolf är MCP målad och fått stickles som snö och lite bling i hornen, som jag antar
tomtenissarna har putsat och fejtat. Text QK Khaki liksom misteldiesen.
Papper från egen låda, Daisy D och MM.

image138

Vi fick en liten stund över till kortskapande och detta gjorde Frida, snart 10 år.
Motivet från Magnolia och hon har använt Promarkers till färgläggning.
Olika stjärnor, blommor,  band och garn hittade hon i sin egen samling med
kortdekorationer. Vi har så kul när vi gör kort ihop och tiden rusar iväg och det är
ju ett bra kännetecken.

image139

Här är vår gamle kaningubbe i full action och hoppar hinder! Det var en dag när han var på
 humör för det och det är inte sååå ofta - det är bättre att gosa och äta enligt Farbror Mel!
Äldsta dottern tävlade i kaninhoppning förr och ibland när andan faller på blir det ett race
ute i trädgården.
Kaninerna och hon fick inga större framgångar, men det var kul ändå! De vann en prisrosett
en gång och det var ett pris som gjorde mej mycket stolt - hon fick den för att hon lyssnade på
sina djur och tog av dom från hoppbanan när de inte ville hoppa mer och det kändes som en
stor eloge, då den domaren aldrig delat ut denna lila rosett under sin domartid!

Vi har firat advent och tänt ljuset, men lite snö hade inte varit fel.....hoppas att det kommer till
jullovet, så alla barn och ungdomar kan vistas ute i pulkabacken!
Och det ska komma från mej, som hellre håller mej inomhus och pysslar med mina kort....

Önskar alla en trevlig  början på veckan - Ha det Finemang!


Kommentarer
Postat av: MiaHa

Gillar hur du "ramat in" tomten med garn....så fiffigt! Renkortet är så sött. Dina pysselgener går i arv ser jag....jättefint kort!

Kram Mia

2007-12-02 @ 20:06:53
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: babbalalla

Vad rolig "tittut-tomten" var - den bara hoppade ut genom det blåa garnet! Fina kort - allihopa! :)

2007-12-02 @ 20:16:14
URL: http://babbalalla.blogg.se
Postat av: marieg

Nu är jag här o kikar igen... det är så kul att se dina kort - de ger sån inspiration!
Hoppas vi ses på söndag!!
/Marie

2007-12-02 @ 20:41:54
Postat av: SusanneSj

Vilka härliga julkort du fått till, mysiga färger.
Kram

2007-12-02 @ 22:11:12
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Theresia

Mmm promarker pennor är något nytt för mig men man hör talas om dem rätt ofta! Härliga kort speciellt det sista som Frida har gjort - Underbart! Tänk när jag och min dotter kan pyssla ihop mmmm. Om några år kanske!
Kaninhoppningen ser ju riktigt seriöst ut, vilka fina hinder!

2007-12-02 @ 22:11:41
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Helena

Fina kort och supersöt kanin :)
/helena

Postat av: Ulrica

Ohhh så mycket fint det fanns att titta på här. Hit måste jag komma tillbaka.

2007-12-05 @ 10:50:17
URL: http://ullabella.webblogg.se
Postat av: Fnyz/hanna

å har din dotter tävlat i kaninhoppning?? min syster är kaninhoppare sen hon var 10 hon är nu 26år å har inte lagt av än :-D hon är uppfödare åxå. Är ju själv uppvuxen i kaninvärlden med uppfödare till farfar, morfar och syster men jag fastnade aldrig :-D (kanske blev för mycket)

Min syster heter iaf Tina Larsson och har vunnit SM några gånger tänkte om din dotter kanske vet vem de är :-)

kramar

2007-12-05 @ 12:27:50
URL: http://fnyz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0