Vinst i adventslucka - jätteglad!!

image154

Fick en beställning på ett födelsedagskort och jösses vad kul det var att
göra något annat än ett julkort!! Kortet skulle gå i lila och Magnoliatösen
är MCP målad med olika stickles på.
Papper Sassafras och text QK mini Blossom. Rankan är QK rev nya och det
kändes som man kommer använda den mycket, kanonbra rankor!
Blommorna är olika Primablommor.

image155

Stallet pyntades igår med granris och morötter och det var riktigt
julfint för alla hästar. Idag var det bara kvar små stumpar av morötter
på kransen utanför boxdörren, det var fint så länge det varade......
Ridfröknarna fick bla denna choklad av dottern som tack för en strålande
termin med lagom många avramlingar och många nya kunskaper inom "hästeriet".
Stämpel från Hänglar med MCP teknik och chokladen fick först aluminumfolie och därefter
vitt silkespapper och papper från Daisy D.

Vad julen är stressig, man blir ju helt yr! Jag försöker lugna ner det hela i och med
att vi firar jul väldigt lugnt, men man rycks ju liksom med.....
För läääänge sedan när jag gick på gymnasiet blev jag så hiskeligt stressad av tider och
busstider, så jag lade helt sonika av mej klockan och missade aldrig en tid ändå och livet
blev bra mycket lugnare.

Efter studenten fortsatte jag min tillvaro utan klocka och hamnde i England med ett museum
som turnerade runt, och tillbringade en hel del fri tid i London.
Nyfiken som jag är var jag runt på olika museum och utställningar och hamnade som
många andra på Madame Tussaud och vaxdockorna där.
Tiden började dra ihop  sej till jobbtid och jag frågade en äldre timid gråhårig dam i glasögon
och handväska vad klockan var. Fick inget svar, frågade igen lite högre med tanke på ålder och
 hörselproblem och folk omkring började undra och jag kände blickarna på mej och hrm det var
Agata Christie i vaxdocksfom jag frågade......

Så ta det lugnt med julstressen, det blir jul ändå!!!
Och jag kommer att få en extra julklapp,  jag vann lucka 16 i Magnolias adventslucka, snacka
om att bli chockad, jag vinner ALDRIG något, så gissa om jag blev glad!!!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Ha ha...inte konstigt att folk glodde, du pratade ju med en docka!! Skulle velat se detta.....

Härligt kort och läcker choklad! Tycker också det är skönt att slippa julkorten! Håller även med dig om julstressen....det blir ju jul ändå!

Sköt om dig!

Kram Mia

2007-12-17 @ 21:42:57
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Mia

Glömde ju säga grattis till vinsten- GRATTIS!!!

2007-12-17 @ 21:43:43
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Jenny Åhlund

Grattis till vinsten. Vad roligt! Jag förstår att du blev glad!!! Vilken fint kort, likaså chokladkakan. Vad fint det blev med silkespappret som stack upp. kul med något annat istället för alla julkort. Börjar själv tröttna..gjorde en stor mängd till en julmarknad så nu är jag så less på att göra vanliga julkort så att släkten får köpta! En nyfiken fråga:
Vad är MCP målad förnågot?//Jenny

2007-12-18 @ 00:31:23
URL: http://jennys-kreativasida.bloggagratis.se
Postat av: Inger Marie

Så gøy å vinne da:) Gratulerer!!
Kjempe flotte kort har du laget.

Go klem

Postat av: Åsa/asamia

Grattis till vinsten!
Jättefina kort o annat du gjort.

2007-12-18 @ 14:29:46
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: KarinS

Jättefint och harmoniskt kort, det lila!
Och grattis till vinsten!

2007-12-18 @ 18:01:06
URL: http://bloggkarin.blogg.se
Postat av: Maria Ammar

Grattis till vinsten!!! :0)
Super sött kort i lila, är så nyfiken på MCP tekniken att jag införskaffat dessa pennor, men har inget lösningsmedel ännu (kanske inte är så lyckat heller nu när man är gravid, lite för kallt att sitta ute *S*).
Tusen tack för det fina jag fick hemskickat till mig!!! Ska bli så kul att hitta på något med det ;0)

Ha det så gott och hoppas du får en riktigt skön och stressfri julhelg med massa mys!

Kram

2007-12-19 @ 00:03:42
URL: http://www.mariaammar.blogg.se
Postat av: sari

åååh vad mycket nytt o fint du har gjort!!!

2007-12-19 @ 16:33:26
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: marieg

Håller med dig om att det är så lätt att dras med av julstressen... även att det helt klart blir jul ändå... men man vill ju så gärna göra både det och det... Tack för igår förresten, så avkopplande att få sitta ner o pyssla tillsammans med er!

2007-12-19 @ 17:57:30
Postat av: gunilla/nilla

Ja du dom där vaxdockorna är otroliga. Måste ha sätt väldigt roligt ut!
Visst stressar man i dessa tider. Själv har jag slutat med mkt och gör numera bara och endast det som absolut behövs och framförallt det som jag tycker är kul.
Kortet som du har gjort är härligt. Kul med ngt annat än julkort.
Grattis till vinsten på Magnolia. Visst är det kul när man vinner!!!!
Sköt om dig och ha en riktigt God Jul!
stor kram från mig till dig
/Gunilla

2007-12-20 @ 12:28:21
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

Stort grattis till vinsten ännu en gång vännen!!!
Å tack för att du kom å hälsade på igår!! Alltid lika trevlig å få träffa dej!! =D
HOppas det gick bra å inhandla julklapparna igår?
Jag satt å svettades med å göra klart alla julkorten innan jag började jobba..
Må gott vännen min! Sött kort du gjort!! Älskar det där alfabetet!! Å söt chokladkaka!
TAck för julklapparna jag fick!!! Jag visade stolt upp mina nya fina grejer för JOhan igårkväll!! =D
KRAM Petra

2007-12-20 @ 14:54:52
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Helena

Superfina julask o grattiskort som vanligt i din blogg. Kortmakarjunta hemma hos mig den 26 januari.....vill ni (du o mamma) komma? Kostar 50:- och då får ni lunch och fika.
Kram
Helena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0