De första julkorten.....

image99

Här är ett av mina första julkort, en Tilda från Magnolia färglagd med MCP teknik,
text Reprint. Olika Basic G papper från nya "Figgy Pudding" - tack Annika, Scrapperiet
för härlig julpappersleverans! Nya julpapper borde väl bana väg  och ge en kick till
att komma igång med julkorten var min tanke och sen när man väl har dom är de så
fina att man knappt vill använda dom.....

image100

Denna gosse, Magnolias Edvin är så söt med sina lussebulle. Jag får ett ryck och gör
faktiskt saffransbullar på sommaren med, smaken är ju så god - men brukar döpa om
dom till solbullar med tanke på årstid och färg......
Edvin är målad med Promarkers, text reprint och Basic G papper, prima blommor och
QK detaljer.

image101

Penny Blacks, Snowy Snowman fick pryda detta julkort i olika silverpapper.
Stazon är en perfekt stämpeldyna, fastnar på allt, annars använder jag versafine
närapå uteslutande.
Stämplen finns hos Hobbyhuset liksom garnet som är ett antal trådar ur Garnglads
klubbpaket, glittra och glimma som du också finner hos Cia.

Så är ännu en helg till ända och vardagen med skola osv börjar på nytt imorgon.
Vi har haft en skön, avslappnad lovvecka och det har varit välbehövligt för alla.
Minsta dottern deltog i stallets maskeradhoppning och det  var kul att se alla utklädda
ryttare. Det äldre har inget hästintresse utan hamnade att servera fika inomhus och
var nöjd över det uppdraget, tur att man är olika för vad trist allt skulle vara annars!

Tack för alla kommentarer här, jag blir så glad när jag läser dom, tack!



Kommentarer
Postat av: Mia

Så himla fina julkort! Gillar särskilt det översta....måste nog köpa de där BG-papprena i alla fall..... Så kul att du också är förtjust i såpbubblor! Vi får väl träffas någon gång och blåsa bubblor en hel dag....oavsett var barnen säger =D

Ha en bra vecka!

Kram Mia

2007-11-04 @ 19:03:58
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Elzie

Jättefina kort. Och de där BG-papperna är ju så fina. Har dom själv här hemma, men vet inte när jag ska våga klippa och skära i dom. Huga!!
Ha en bra dag.
Kram Elzie

2007-11-05 @ 09:29:59
URL: http://essemia.webblogg.se
Postat av: Agneta Nordin

Ojojoj så mycket fina kort du har i din blogg, massor med inspiration!! Tack!

Kram Agneta

2007-11-05 @ 21:20:22
URL: http://agnetaskort.blogg.se/
Postat av: Theresia

Härliga kort, hmmm Figgy Pudding vill ju ja också ha.. men vilket namn på papper?

2007-11-05 @ 22:51:56
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: monica

härliga julkort, nästan så man börjar få lite jullängtan ;-) Har inte köpt på mig BG´s julpapper - än - får se hur länge jag kan hålla mig *ler*
Ha en bra dag!
*kram*

2007-11-06 @ 06:37:27
URL: http://leamon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0