Mera julkort

image102

Jultös med lykta i vintermörkret från Magnolia målad med MCP. Ljuvliga papper
från Daisy D, blommor Prima samt lite sticklesglitter i vingarna och "frosted lace"
som snö vid träskorna ifall någon undrar varför det ser lite "duttigt" ut där....
Texten från QK nya unicase alfabet Snow Day, som hittade hit idag. Gillar detta
nya alfabet mycket, det känns som en blandning mellan Sunshine och Handprint....

image103

En julnalle från PSX stämplat på akvarellpapper och målat med akvarellpennor.
Julpapper från Basic G, som jag använder glatt för jag har baske mej bestämt mej
för att använda mina papper utan att ha ågren. Jag uppskattar att Basic G har tryck
på båda sidor för det ger många valmöjligheter!
De vita blommorna fick en dusch glimmermist, men det syns nog inte så bra här.
Textstämpel från Reprint.

image104

Om minsta dottern fick bestämma skulle nog julen vara rosa, för mej räcker det med
ett julkort i rosa färger. Motiv från Penny Black, som du hittar hos Poppes.
Den vänliga kotten är målad med Promarkers, QK vante och text QK Handprint.
Glittrig ros flinga från den annorlunda Prima-asken Heavenly ( blommor med vitt och glitter på
rosa blommor). Papper  från ScribbleScrabble.

Makens arbetskamrat från Indien har sin familj här ett par månader och de väntar spänt sedan
flera veckor på snön! De har aldrig upplevt det - vi ska ta med pulka till flickan på 3 år och det
ska bli spännande att höra vad de tycker om snön.
När mannen i familjen kom hit förra året hamnade han mitt i värsta snöstormen och vid  ett tågbyte
hamnade han på en station utan väntsal i 17 minusgrader i lågskor och tunn sommarjacka i
20 minuter innan tåget kom. Han var övertygad om att han skulle dö....tänk vilken skräck!!
Men han är mycket ivrig att åter igen få uppleva snön, så helt förskräckt är han nog inte.....




Kommentarer
Postat av: Mia

Ja, om inte hostan försvinner är det nog läge att göra ett besök hos farbror doktorn. Här var det tre jättefina julkort till. Det översta har så harmoniska färger tycker jag. Ursöt nalle på det mellersta samt ett läckert ROSA julkort.... Förstår att indiern spänt väntar på snön. Den kan han och familjen inte vara bortskämd med =)

Kram Mia

2007-11-06 @ 20:05:00
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Petra/Paradise

*hahaha* vilken rolig (men samtidigt hemsk) historia om han som står 20min å väntar på tåget..å lågskor å sommarjacka i den kylan! Jag hade förmodligen dött!!
USCH Å FY säger jag bara!*burr*
Såååå underbart söta kort du gjort vännen, som alltid!! =)
Ett mail ska ha dimpat ner i din makes mail ;)
Kraaam Petra

2007-11-07 @ 23:05:56
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Lia

Great cards with lovely colors and cute stamps

2007-11-08 @ 11:18:23
URL: http://myscrapworks.blogspot.com
Postat av: SannaF

Jätte härliga o söta o fina julkort!!!!
Och tack för dina urgulliga kommentarer i min blogg! Jag blir så glad!

2007-11-10 @ 21:22:53
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Theresia

Underbara kort! Jag fick ut min dotter i snön idag, hon grät hela tiden hon tyckte nog det varr hemskt! Jag fick dra undan snön med skorna för att hon över huvud taget skulle gå framåt. Hon är 1 1/2år.

2007-11-10 @ 22:37:52
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: marieg

Härliga julkort, gillar speciellt det rosa, kanske för att det är lite annorlunda...
Har försökt maila dig, men lyckas inte få fram mailet... har ju lite grejer att lämna över.......
//MarieG

2007-11-11 @ 09:03:07
Postat av: Chruss

Mycket fina kort!
Vi har också fått snö här, 5 grader kallt men det är så vackert ute!
kram

2007-11-11 @ 12:14:43
URL: http://chruss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0