Mitt stämpelrum!

image4

Här sitter jag och min stämpelkompanjon, den minsta dottern F när vi stämplar och pysslar.
Hyllan över är en CD hylla, som fick ett nytt användningssätt.....
Det känns bra att ha de saker man använder mest nära, så de är lätttillgängliga.

image5

Vi har en hylla bredvid med andra tillbehör, blommor, band, småpapper och så vidare. Får vi
besökare som inte stämplar utan bara sällskapar lite har vi en rottingstol från IKEA.
Småstämplarna har vi en en äldre låda från ett gammalt tryckeri där man hade typer.
De större som vi använder rätt ofta får plats på tavellister och ger mej en skön feeling att titta på
eller bara klappa om lite sådär ibland.

image6

På andra sidan väggen lät jag en del av den förra köksinredningen vara kvar och det blev en
perfekt plats att ha mappvagnen med papper och bänk att skära till papper på. Skåpet
rymmer uppstämplingspapper och överskåpet slukar det man inte vill ha framme jämt. I korgen
på golvet bredvid mappvagnen hamnar spillbitar och alltid hittar man något bra där!

image7

Denna möbel har använts av en musiker att ha noter i och är även helt suverän att ha stämplar i!
På byrån eller vad man nu kan kalla det har jag cuttlebugen och QK-tången, vas med lösa band.
På hyllorna under hittar man pärm med dies, twinklingfärger på brickor och mindre backar med stansar
och andra prylar.
Korgarna på hyllan över innehåller Fiskars templates, som jag gillar till max och den andra
mina QK alfabet och silent setter lätt att nå bredvid. På krokarna har jag papperprov från Bazzillerna.
Snurrstället fick jag av en vän som tyvärr lade ner sin pysselaffär för ett par år sedan och efter lite färg
blev det i nästanpå nyskick - jättebra att ha kort i!

image8

Här är min plats med favorit stämpeldynan versafine längst fram. Snurran med dynor är från
Stampin up och jag har stämplat av på papper och skrivit färg, så man lätt ser.
Jag gillar att ha bra belysning och gillar denna lampa då man kan rikta den, har även ljusramper
över arbetsplatserna och skärplatsen. Kladdpapper har jag alltid intill liksom saxar och lim som synes.

image9

Här är ännu en bild på pysselplatsen. Vi har en låda med papper till rengöring mellan oss
liksom papperskorg på golvet. På min högra sida har vi ett fönster som ger fint ljus under dagen,
fast oftast är det nedrullat då jag skyddar dynor och stämplar från direkt solljus.

image10

Här är till vänster i rummet när man står i dörröppningen.

image11

Och här ser man till höger i dörren till mitt stämpelrum där jag gärna är. Tycker övriga familjen
att de inte sett mej på ett tag är jag antingen här eller i skrubben där datan är placerad.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0