Dam, hänglar och tandfen........

image298

Stamps Happen står bakom tillverkningen till denna damstämpel, som kallas
"New York Socialite". Motivet är uppstämplat på akvarellpapper och färglagt med
akvarellpennor ur graphite och metallic-serien. Mönstade papper från Melissa Frances
samt en gammal filmstjärna med Doris Day, som jag hittade på loppis och genast visste
vad jag skulle göra med.......
En Primablomma och brads MM.

image301

Ett Hängelmotiv fick pryda detta kort till ett par som firade sina 40-årsfödelsedagar ihop
och det är färglagt med MCP-teknik. Papper Doodlebug Design, text QK Snowday som
även är "glazad". Olika primablommor och blad gjorda med spellbinder dies, som också
präglar den upphöjda ytan med en "embossingmat."

image302

För ett par år sedan började mjölktänderna lossna i yngsta dotterns mun, men hon är inte
den som vickar tills de lossnar för hon har mycket respekt för blod ( =livrädd) utan väntar
lugnt tills de ramlar loss. Själv vickade jag mycket idogt tills den lösa tänden var borta och
blodet fick spruta bäst det ville.....men vi är alla olika och tur är väl det!
Denna söta lilla ask från Cherised Teddies har hon själv inhandlat i USA till de tappade
tänderna ( innan hon började tappa dom)  och jag mutade henne med en tjuga för varje
tand som hamnade i porslinsasken.
För varje kotte vet väl att tandfen kontrollerar tanden som lossnat och ligger i asken
under natten och i vissa fall tar hon tom med sej dom - men det skulle aldrig funka,
så i F.s fall kontrollerade hon tanden......
En större tand hade nu ramlat bort under mycket handklappande och hurrarop från oss övriga
och tanden hamnade i asken och sedan glömde jag totalt bort tjugan (får skylla på det mycket
kvällspigga barnet....) Det gick några dagar och sedan muttrade tösen:
- Har du kollat vid min tandask? Och där låg denna lapp och jag  fick be om ursäkt från tandfens
vägar att hon troligen hade många tänder att inspektera, men i natt så..... F.s kommentar:
- Men du, glöm inte lägga dit tjugan se´n va!
Ja, tiden går och nu tror hon inte vare sej på tandfen, tomten eller påskharen - men både vi och
hennes tandläkare fick sej en mycket gott skratt! Och lappen sparade jag som minne i min "lådda",
som jag kikar i ibland när jag tycker att barnen är sååå stora och det var ju inte länge sedan de var små....

Här vaknade vi till ett vitt landskap igår snopen blev man för man trodde att NU var väl ändå våren på G!
Lördagen spenderade vi på handledarutbildning till äldsta dotterns körkort och undrar om man
skulle klara att ta om sitt körkort idagens läge......har haft körkort på tung MC sedan 24 år på den tiden
när man kunde ta MC-körkort inom militära ramar och fick dispens på tung MC vid 16 - men det är
 andra historier!

Önskar er alla goa bloggvänner i bra start på er vecka och hoppas att ni möts av våren - ännu en gång!

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Men gud så sött med lappen....visst är det kul att spara på sådant. Jag har oxå en liten låda med både det ena och det andra.Jag är glad att jag slipper ta körkort idag,fullt upp att övningsköra med båda mina döttrar. Kram Cathrin

2008-04-13 @ 20:33:51
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: zizzi

Hejsan vännen!
Åhh vad jag gillar att komma förbi här!!!
Älskar dina berättelser och små anekdoter...... Tandfenhistorien är underbar!!!! Jag har ju en son på 3 år och jag ska försöka spara lite saker om och av honom.
För att inte tala om dina kort!!!!! Fantastisk färgläggning med MCP på hänglaparet!!!

Kram tillbax i massor!

2008-04-13 @ 21:32:18
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Linda

Vad du är söt! Jag blir så glad av dina snälla kommentarer, tack! :)

Jättefina kort! Så fint det blev med filmkortet, jag hade en hel låda när jag var yngre och jag vet inte hur många gånger jag har ångrat att jag gav dem till mina småsyskon (och nu vet jag inte vart de är). Typiskt! De hade varit så bra till pysslet.

Kramar Linda

2008-04-13 @ 21:40:19
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Mia

Du är jäkligt grym och produktiv själv!! Så läckert det blev med det gamla idolkortet! Ja, denna tandfén....vilken tur att hon finns! =)Söt historia.

Kram!

2008-04-13 @ 21:44:19
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Malin

men vilken kul lapp att ta fram och skratta åt, jag har också en liten låda där jag sparar på minnen och inte att förglömma den lilla "blå" skrivboken som egentligen är svart där jag skriven in kuliga saker som man absolut inte vill glömma - för minnet är bra med kort!
Fina kort du gör!

2008-04-14 @ 07:47:33
URL: http://morgonpiggmammamalin.blogspot.com/
Postat av: babbalalla

hihihihi, vilken kul lapp att spara! :P
Ska strax iväg till jobbet, jag önskar dig en riktigt trevlig vecka framöver, ha det gott! *kram*

2008-04-14 @ 08:11:18
URL: http://babbalalla.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Vilken härlig historia om tandfen. Min äldste eller om det var yngste son vet jag inte tyckte alltid bättre om att tappa sina tänder hos farmor och farfar. Vet du, då var det alltid en guldpeng i glaset nästa dag, listiga. Har också sparat alla lustiga lappar som skrivits genom åren. Härliga minnen!
Korten du har gjort är verkligen superfina. Blev galet förtjust i det översta. Det är bara såååå läckert.
Ta hand och om dig och ha en skön vecka
kram/Gunilla

2008-04-14 @ 10:40:06
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Chruss

Haha, har inte hunnit med att läsa bloggar så jag läser ikapp dina härliga historier!
Underbara kort också!
Hittade ingen penna på mässan men jag har beställt en - så jag får det jag ska ha :-D, punchen är hemma också...
kram!

2008-04-14 @ 14:32:26
URL: http://chruss.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Mmmmm, gillar korten jättemycket. Det översta var bara så superläckert.
kram o ha en bra vecka

2008-04-14 @ 21:12:11
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Petra/Paradise

*hahahaha* DU har haft fullt ös va? -vilken kommentar!! grymt rolig tjej det där ;)
Å jag vet vem hon brås på! *fniss*
Tusen tack snälla gulliga du å familjen för presenterna å kortet!!
Vilka härliga kläder!! Byxorna blev en riktig favorit!! å lammet, så mjuk å skön..den behåller jag nog för mej själv! ;P
Superfina kort har du också gjort vännen!!
Många varma å goa kramar till dej & company!
//Petra

2008-04-15 @ 13:29:41
URL: http://paradises.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0