Konfirmationskort, Sarah K å brasa.........

image326

Här kommer några utlovade konfirmationskorten med de stämningsfulla motiven från
Storyhouse, design Hella. Dom känns nästan som konfirmationskorten man hade förr.
U. kikade förbi innan i pysslets vägnar och brast ut i ett "Åh", så det var säkerligen någon
sentimental sträng som rörde henne med..... Nuförtiden tror jag knappt att konfirmationskort
existerar. Mina twinklings kom till användning till färgläggning för jag ville att korset skulle
skimra. Papper Kaisercraft och det är dregelvarning på dom, pölarna på Hildas Rum
är nog kvar efter helgens pyssel där, vilka fina papper! Primablomma och QK rev flourish
och några halvpärlor.

image327

Även detta motiv är från Storyhouse och design Hella och det är färglagt med twinklings
också. Text  från Magnolia  är embossad med fine detail pulver, som jag tycker passar
bra till texter och andra findetaljerade stämplar. Papper Basic G och ett budord från
en psalmbok kan ju passa till ett konfirmationskort - fast det är nog inte som förr vad det
gäller den biten heller. När äldsta dottern konfirmerades häromåret genomförde de
ett drama med musik, sång och dans.


SAKJEUSK9B

Visst är motivet, Sarah Kay alldeles bedårande! Detta samt ytterligare åtta
motiv finns att förbeställa hos Cia, Hobbyhuset i shopen under förbeställning.
Du har en direktlänk till Hobbyhuset till höger, titta på dom andra motiven och
det känns som om man är barn igen.....jag blir helt ohhhh.......

Många ska nog åka och fira in våren genom att beskåda Valborgsmässoeld,
men i min familj tycker vi det är så drygt att vänta så barnen ordnar egen eld vid jul!
Brorsan har ju tre busgrabbar  och vid en jul skulle bror min göra lite gröt i köket  till
ena sonen och tog honom med sej dit då vi andra satt i soffan och väntade på tomten.
På bordet brann värmeljus och den heltäckande duken låg på bordet och brorsan
placcerade grabben i sin barnstol vid bordet och vände sej om för att göra gröten.
Det hade inte gott särskilt lång tid, men jag tyckte att det var så tyst, så jag gick ut i köket
och det satt gossen i stolen och tittade stort när duken, som han kastat över värmeljuset
brann........Min bror och jag är båda handligkraftiga och samspelta och ordlöst tog en av
gossen och den andra tog den brinnande julduken till vasken och spolade vatten på.
Vi var alla mycket glada för att den brasan blev hejdad och nuförtiden checkar brorsan
var han sätter barnen noga......

TUSEN TACK för era kommentarer, de ger mej oerhörd glädje! Trevlig Valborg på er alla
goá bloggvänner och på återseende snart igen!

image328

Kommentarer
Postat av: Lian

Hu jag ryser....jag som är skräckslagen för eld (och märkligt nog också för vatten), usch min hjärna börjar redan rusa iväg med vad som kunde ha hänt. Tur att ni reagerade så snabbt!
Har just skickat iväg familjen för att titta på majelden.
Firar alltid äldste sonen på Valborg fastän han inte fyller förräns i övermorgon, men släkten är så stor att vi delar upp "kalasandet". Själv ser jag alltid till att vara hemma och förbereda kaffet för att slippa se elden.
Ha det så gott, vi ska till Dyngö under några dagar. Jo ön heter så *fniss* tänkte på när du höll på med hönsgödslet ;o)
Stora kramen
Liafia

2008-04-30 @ 20:02:34
URL: http://www.kexholm.blogspot.com
Postat av: Tina

Oj oj oj, det kunde gått riktigt illa det där!
Dagen innan julafton för 12 år sedan glömde vi adventsstaken på bordet när vi åkte och handlade.
Det var inte kul att komma hem kan jag säga....vi hade inget kök längre.

2008-04-30 @ 20:40:51
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: Linda

Usch ja, det kan gå illa med elden. Mormors bror glömde släcka ljusstaken natten till julafton förra julen och så tog hans liv slut. Hemskt! Men visst är det mysigt med ljus, bara man är försiktig. Vi har alltid egen påskbrasa, hur mysigt som helst!
Ha en mysig valborg och helg!
Kramar

2008-04-30 @ 21:50:36
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Mia

Fiiiina kort! Håller med om att Hellas stämplar är underbara! Vilken tur att din bror och du är handligkraftiga och samspelta....kunde ha slutat illa! Här har vi bara slappat ikväll, att stå och frysa vid en stor brasa är inte vår grej. Bättre att dricka vin och få något viktigt gjort...typ pyssla. =)

Kram!

2008-04-30 @ 23:05:09
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Petraso

Du är underbar skribent och kortmakare!!! attans att vi nte bor närmre tror att vi skulle ha så kul i hop!!!!
Tur att du är handlings kraftig faster......
Kunde ju lutat illa...
Jag har räddat min kompis dotter på 5 månader från brännskador..... vi var på cafe och hon välte ner kaffet på bordet med benen .... jag satt brevid...rykte ungen ur famnen på mamman....rusade rakt in i städskrubben på kafet..... *vad folk tittade*fick ner ungen i en skur vask på med vattet innan och kylde ner henne innan vi började dra av kläderna....tack vare det klarade hon huden.... och efter 15 i vatten bara behövdes kollas av av läkare....samma unge har nästa drunktat och räddats av sn mamma så vi brukar säga att hon måste ha en Ängel som vakar över henne...

2008-05-01 @ 13:31:04
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: SannaF

Åh vilka fina kort! Hmmmmm de där stämplarna är ju så himlans sööööööööööööööta!!!! Jag kanske måste beställa ett par stycken....
Kram kram

2008-05-01 @ 20:38:18
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: MarieG

Vad GLAD jag blir att ni fick uppleva Fagerås med all dess blomsterprakt!!!
Ha det bra så får vi hoppas det blir träff snart så vi får prata mer!!
Kram MarieG

2008-05-01 @ 21:57:27
Postat av: Ylwa

Oh så söta konfirmationskort...ska själv sätta mig och göra ngra inför stundande händelse. Kommer i bloggen så småningom. Tack för inspirationen!!//Y

2008-05-02 @ 18:31:18
URL: http://missylwa.blogspot.com
Postat av: Mia

Pst....hemligheten är avslöjad!

Kram!

2008-05-02 @ 19:15:44
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Mill@n

Fina kort med lite gammaldags känsla!! Det översta är som du skriver den gamla sortens kort man kunde köpa. Påminner lite om framsidan på en psalmbok också. . . Hjälp vad läskigt med 'brasan'. . Trevlig helg!!

2008-05-03 @ 08:39:04
URL: http://millanspyssel.wordpress.com
Postat av: Maria O

Oj vilken vådlig story.Inte leka med eld.
Ska kolla på finast stämplarna jag sett på länge. Tack för besöket *glad*
Kram Maria

2008-05-04 @ 00:06:15
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: Maria O

Så plump av mej att inte få med hur fina kort du gör.Här finns massor av fina tips och ideer. Kommer åter.
Mera Kram
!

2008-05-04 @ 00:08:19
URL: http://www.mariasvra.blogspot.com
Postat av: babbalalla

Jättefina konfakort! Stämplarna verkar sååå "bedårande", men jag får nog avvakta lite dessvärre, ser fram emot att se dina verk med de så småningom! Hoppas helgen är/har varit bra!

tjingeling!

2008-05-04 @ 15:34:50
URL: http://babbalalla.blogg.se
Postat av: Zara

Underbara stämplar och fina kort har du skapa av dem.
Ja du barn kan vara snabba ibland...
Kram

2008-05-04 @ 16:56:39
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: Wildärtan

Haha - vad kul! Det är sött med barn:-)

2008-08-07 @ 10:30:35
URL: http://wilderth.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0