Kul mässa och mina sista DT-kort för Poppes

image283

Inkadinkados motiv med damen i hatten är här uppstämplat på ett albumblad som
jag enkelt dragit med en brun impressdyna samt en ljus distressdyna och monterat
det bruna på ett ljust bling innan stämpling.
Därefter har jag stämplat motivet med min svarta favoritdyna Versafine onyx black.
Tyvärr syns inte banden till vänster, men dom finns där ivarjefall....Olika rosa blommor
från en Prima "bitty bag" och lite glitter med en stardust-penna.

image284

Penny Blacks glada motiv, "Cluck!Quack!" målat med Promarkers. Mönstrat papper
 Karen Foster, text QK Handprint, samt lite orange glitterstickles på näbbarna.
Och ja, som rubriken i detta inlägg lyder så är dessa kort mina sista DT-kort åt
Poppes stämplar
, då jag har tagit beslutet att sluta som DT där.

Mässan i Göteborg i helgen var SUPERKUL, vi hade så roligt och träffade så många
bekanta, jag vågar knappt räkna upp, så jag inte glömmer någon.....
Leamon, Theresia, Zara,Linda/knorrigt, Anita, Cathrin, VeronicaP,Barbro, Camilla, som
demade så flinkt hos Magnolia, Petraso i sällskap med Lise-Lott och sist men inte minst
( hrm med tanke på babymagen) Petra Paradise och många, många fler!
Har jag nu glömt någon får jag enkom skylla på minnet, men åldern börjar väl ta ut sin rätt.....

Det var hela 1800 betalande besökare på lördagen och 800 på söndagen och  långa köer
bildades på lördagen och det var svårt att komma fram och kika på det stora utbudet utställarna
 lockade med. Själv inskaffade jag lite av varje, brads, studentstämplar med text, lite mönstrat papper,
lite cardstock, lim, glimmermist samt nya fina stämpelmotiv från Magnolia, men dom lade
min "stämplekumpan" Morsan beslag på direkt......ja ,OK jag fick snabbt EZ dom först.

 På söndagen var det betydligt lättare och på överblick på sortiment och prata med folk. Men tänk
vad roligt för arrangörerna att så många besökare sluter upp från när och fjärran! TACK Kortmakaren
och alla andra involverade för en väl genomförd mässa ännu en gång!

Jag är ledsen att jag inte har kunnat skriva på min blogg förrän nu, men blogg.se har haft totalt nedstängt
i flertalet dagar, men nu är de igång igen och även jag........
Idag avslutar jag inte med någon historia, men återkom snart igen, så kan jag väl dra den då jag
förra våren slängde makens gräsklippare på soptippen...........

Ha det Fint allesammans och på återseende!
image285

Kommentarer
Postat av: Linda

Jättefina kort! Trist att du slutar, men huvudsaken är förstås att du inte slutar göra kort och på det sätt du själv vill. Det var superskoj att träffas, vilken tur att du såg mig! :) Vilken jättego tjej du är!

Kramar

2008-04-01 @ 12:41:32
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Anita

Hej kära vän!
Vad kul att vi träffades på mässan.
Hoppas att ni hade en mysig lördagskväll. Skönt att det inte var så trångt på söndagen. Får fundera på det till nästa mässa.
Jag målar Filuren och gör kort. Perfekt att måla med Promakers på dom stämplarna. Nu vill jag ha fler Filuren. Samla samla samla.... Alltid är det något. Fast ska jag nu sälja att så ska jag ju inte tänka på mer inköp. Urp!
Ha det så jättehimlagott och hälsa mor.
Ska du vara med på pysseldag hos Hildas på söndag?
Bamsekram från Anita

2008-04-01 @ 13:57:22
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: Cathrin

Hej Lotta! Kul att ses igen i lördags.Men käre tid så mycket folk det var,pust. Förstår att det var skönare att vara där i söndags.Hade ni en trevlig kväll,du och din mamma? Två fina kort du gjort men även om du slutar som DT så är det antagligen inte för att du slutar göra kort hoppas jag. Kram Cathrin

2008-04-01 @ 14:10:56
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: MarieG

Hej Lotta! Låter som en toppenhelg ni hade i Göteborg! Ska bli kul o se vad du handlade!
Ser fram mot din historia om gräsklipparen!!
Ha det bra!
//MarieG

2008-04-01 @ 14:47:46
Postat av: zizzi

Hej söta du!!!!!!!!!
Vi missade varandra.........Så tråkigt.
Men det var lite lätt kaos där på lördagen......
Sedan fick jag både på lördag och lite på söndagen sätta mig i entre kassan för att släppa in folk...Så jag hann inte vara så mycket i montern som jag önskat!

Vi syns väl en anna gång hoppas jag!
Kram

2008-04-01 @ 15:09:24
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Petra/Paradise

*hihi* sist men inte minst?? Nåja..jag tar inte åt mej ;) FÖr jag vet ju att orden inte är heeelt missvisande ;P
vilka fina sista kort du gjort för poppes! du kommer bli saknad..så fina kort som du alltid gör vännen!
Många kramar till dej!
//Petra

2008-04-01 @ 16:41:04
URL: http://paradises.blogg.se
Postat av: Petraso

Sååååå Kul att träffa dig Söta Du!!!!
Först i kön på söndag morgon HEEE ni är goa ni 2;)

Va kul det var att gå på mässa men jag känner att jag inte han kolla så väl jag ville..... känner att jag missade massa fast det var Söndag!!!

2008-04-01 @ 17:12:17
URL: http://petraso.blogspot.se
Postat av: Lise-Lott G

hej Lotta!
vilka fina kort åt poppes. härliga färger.
var fram och hälsade på dig på lördeagen på mässan och hoppas du kommer ihåg mig.

kram Lise-Lott

2008-04-01 @ 18:07:56
URL: http://liselottg.blogg.se
Postat av: Mia

Finfina kort! Shit pomfrit vad folk det var på mässan....kanske lite bra att jag inte var där (försöker intala mig detta själv men kan inte lura ens mig själv!). Hur mycket shoppade du då? Får familjen leva på vatten och kärlek ett tag nu? =) Jag ska DEFINITIVT åka på mässan i höst....med ett par valium i mig för att klara av folkmängden. =)

Ha så gott och kram på dig!

2008-04-01 @ 20:31:56
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Sara - SaGam

kul att träffa dig också!

2008-04-01 @ 20:42:50
URL: http://www.sagam.blogg.se
Postat av: MarieG

Hej igen!
Det blir ingen mässa för mig... ska köpa lite kläder denna månaden istället.... mina barn tycker jag behöver det! Så det blir en tur till Kosta outlet på lördag istället!
Ska ju på eventet om några veckor, får spara mitt shoppingbehov tills dess!
kram!

2008-04-02 @ 08:01:45
Postat av: SusanneSj

Hallojsen,
som vanligt jättefina kort. Vilket jobb du lagt mer på det översta, blev jättefint.
Så du slutar som DT. Dom kommer garanterat sakna dig.
Ha ne fortsatt bra vecka!
**kram**

2008-04-02 @ 16:05:57
URL: http://susannesj.blogg.se
Postat av: gunilla/nilla

Vilka fina kort du har gjort, IGEN! Du är så himla duktig och kreativ. Själv ligger pyssellusten på noll om inte tom på minus. Den är fullständigt bortblåst. Lite jobbigt eftersom jag skulle göra DT-kort!!
Så du har valt att sluta som DT på Poppes. Du kommer att bli saknad eftersom du är så fantastiskt påhittig och kreativ.
Nu måste jag ta mig en kopp kaffe innan jag somnar. Har varit ute och promenerat en lång tur vid stranden.
Ha en skön kväll och ta hand om dig
kram/GUnilla

2008-04-02 @ 16:34:46
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Jezzza

jag ville med te mässan men jag hadre inte riktigt råd med det ska dit nästa gång... håller på att spara till en scrap träff i Rottne och då vill man ju ha massor av pengar med att handla för!!!:)

2008-04-02 @ 19:16:46
URL: http://www.jezzzaskreativasida.blogspot.com
Postat av: Elzie

Till hösten måste jag få chans att komma till denna mässa. Jobbar man 2 av 5 helger så kan man ge sig den på att man är på arbetet just när mässorna går av stapeln. Det verkar som om alla hade en härlig helg.
Vad vacker den stämpeln med damen är du Lotta. Men jag kan inte htita den inne på Poppes. Är den slut månne?
Kram Elzie

2008-04-03 @ 08:17:24
URL: http://essemia.blogspot.com
Postat av: KarinS

Ja du, vilken mässa det blev!! Galet med folk och trångt och varmt! Men roligt!!!! Lyckades inte se dig heller dock... vi får ta hälsandet någon annan gång helt enkelt! =) Underbara kort som alltid! Hoppas du kommer fortsätta visa upp dina fina grejer även sen DT:andet hos Poppes tagit slut! KRAM!

2008-04-03 @ 18:37:58
URL: http://www,bloggkarin.blogg.se
Postat av: Anita/AniLi

Säger som de flesta här..härlig mässa, men jag såg knappt sakerna i montrarna för allt folket. Vid 15-tiden lättade det och då shoppade jag. Missade dig i vimlet...:-(
Underbara kort du gjort!
Kraaaam Anita

2008-04-03 @ 20:00:42
URL: http://anili.blogg.se
Postat av: AnnikaS

Det var verkligen trångt på lördagen, men ändå fick jag med mig mycket fina saker hem. Hoppas att du och lilla mamma hade en härlig lördagkväll!
Korten du gjort för poppes är jättefina, hade missat att du skulle sluta vara DT där. Jag säger som de andra, du slutar väl inte göra kort ändå?!
kram Annika

2008-04-04 @ 09:26:22
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0