Nytt Suzy Toronto å hur du får tag i dom!

image304

Här kommer den andra stämplen från Suzy Torontos underbar levandsglada stämpelmotiv
från hennes serie Tingle Hearts! I slutet av detta inlägg skriver jag hur du själv kan få fatt i dom
 från USA. Texten är från Uptown Rubberstamp och är stämplad med stazon på rosa bling.
Tjejernaär färglagda med Promarkers,samt glitterpenna i bla glasögon för lite effekt.
Papper Daisy D, som jag är så förtjust i om någon nu har undgått det.....

image305

Detta kort med motiv från Magenta är stämplat med Versafine sepia med en datamusmatta
under, då det blir bättre tryck när det är en sk fotostämpel.
Text QK Sophisticated, Primablommor med små rosetter och papper BoBunny.
Lille nykläckte Loke och hans föräldrar Petra/Paradise & Johan fick det igår när vi hade andra
ärenden i Jönköping och vi  var bara tvungna att titta till den lille sötnosen! Han är så söt med massa
mörkt hår och ganska mörkt hudpigment (ingen gulsot). Det kändes som evigheter sedan mina töser
var så små, men så är det väl, för Morsan muttrar något i stil med att: "det är inte klokt att du snart är
40 år, Lotta....."

Det var många som gillade Suzy Torontos härliga och postiva stämpelmotiv, som jag visade
förra veckan! Jag har gjort en del efterforskningar för att fler ska kunna få tag på dessa roliga
tjejer för det var bökigt och tog mycket lång tid för mej att få tag i dom!
Konstnärinnan själv, Suzy Toronto ville hjälpa övriga här i Sverige för att sprida glädjen hennes
figurer ger. Hon är en härlig person och hennes mantra är: Pretending to be a normal person day-after-day
is exhausting
 . Är du manad kan man läsa mer om hennes och hennes livserfarenheter på 
 http://www.suzytoronto.com/ där det står många kloka och roliga saker!

Det är företaget  Art Gone Wild som tillverkar hennes stämplar och det är där du kan köpa
dom ( finns säkert några återförsäljare, men det är dom Suzy hänvisar till). Det förkortas AGW
och hittas på: http://www.agwstamps.com/ och du klickar på "Whats new" och därefter Suzy Toronto.
Jag har även haft kontakt med AGW och det är helt OK för dom att skicka till Sverige och det går att
betala med de vanligaste förekommande korten, dock ej Paypal. Se längst ner på deras sida för
info  om vilka kort. Om ni vill köpa MAILA då till deras mail: [email protected], där jag har
haft kontakt med Margaret Hamge och hon eller någon annan hjälper den som är intresserade.
Stämplade är monterade på träkloss i rött gummi i bra kvalité och själv är jag återigen frestad
för de är så härligt, glada,knasiga och fulla av glädje och det är man i behov  av i detta mörka,
 kalla Norden!

Slut för idag och Lycka till med era Suzy Toronto-inköp och nu har jag hållt mitt löfte att ta reda på
mer fakta till alla ni som undrade!
Ha det finemang allesammans och pyssla lugnt!

image306


ps. har ni passat på att kika på Hobbyhusets ebjudande i samband med sitt 3 årsjubileum?

Kommentarer
Postat av: gunilla/nilla

Vilka härliga kort du har gjort! Den översta stämpeln är bara så läcker och du har verkligen färglagt den superfint!
Skulle kunna tänka mig en sådan stämpel i min "lilla" samling. Men jag är en sådan fegis när det gäller att beställa utanför vårt avlånga land;-)
Sköt om dig och ha en jättemysig kväll
kram/Gunilla

2008-04-16 @ 19:30:20
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: Mia

Jaaaa!! Det skulle vara superkul om du kunde komma! Tyvärr vet jag inte hur långt det är, men det går ju att ta reda på. =) Underbara kort! Suzy Torontos stämplar är verkligen superläckra, men pengarna måste jag hålla hårt i till scrapträffen. Snäll mamma du har som påminner dig om åldern, men har du inte berättat att du bara är 27?! =)

Kram på dig!

2008-04-16 @ 20:10:11
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Petraso

Åhhhhhhhhhh har du snusat på Loke *AVIS*
Såååååååååå cool stämpel!!!!

Hii du kommer alltid vara mammas lilla flicka;)

2008-04-16 @ 20:22:37
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: Theresia

VIlka härliga kort! Gillar dem i massor!
Ps... vi har ju samma favo0rit TV pogram!!
Kram Theresia

2008-04-16 @ 22:17:19
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: zizzi

Vilka läckra stämplar. Snyggt med färgerna du blandat!
Babykortet till Loke oh hans föräldrar är bara så snyggt. Tack för tips om musmattan....Här får man allt på denna blogg....Inspiration, inköpstips, teknikundervisning m.m. I LOVE IT
Smart att ge bort de sakerna du inte ville skulle flytta med till rummet....Hmm jag håller på att apcka upp nu, men det tar emot jag vet inte vart allt ska vara ännu.
Kram på dig!

2008-04-16 @ 23:19:01
URL: http://www.cissi74.blogg.se
Postat av: Zara

Vilka underbara kort du gjort och stämplarna var ju toppenfina!
Kram

2008-04-17 @ 11:28:56
URL: http://zaras.blogsome.com/
Postat av: SusanneSj

DU! Så himla tjusiga kort du skapat. Gillar verkligen kortet skarpt som du gjort till Loke, underbara färger.
Kramis
PS Det var en ren utlottning i tävlingen jag deltog, vem som helst kunde vinna, vilket jag tyckte var kul. Även om jag hade velat vinna förstås : D

2008-04-17 @ 16:12:16
URL: http://susannesj.blogg.se
Postat av: babbalalla

Ja, det var nog lätt att missa varandra i folkvimlet som rådde. Trångt - men härligt! :P
Ja, jag har provat på lite med chalks förut, men fick lite mer inspiration när jag var i Gbg och såg de fina korten de gjorde... Jättekul att se ett motiv växa fram på det viset och leka med chalksen... Ha det gott och tack för länken till Susys stämplar, diggar dessa. Verkligen helt utflippade och sköna!!
Tjingeling!

2008-04-17 @ 20:18:18
URL: http://babbalalla.blogg.se
Postat av: Marja

Klart att man vill ha nån av dessa underbaaaaaaara stämplar!!

2008-04-18 @ 07:44:41
URL: http://marjasverkstad.blogspot.com/
Postat av: Maria Ammar

Vilka roliga stämplar!!!
Jätte fina kort! Så gott att få lite annorlunda inspiration, tack! :0)
Ja visst går tiden i rasande fart... Tycker det känns jätte märkligt att äldsta dottern redan är 7år, hon föddes ju nyss!!! Jag kommer ju själv ihåg när jag var 7år *hi hi* ;0)

Är det ok om jag länkar till dig?

Hoppas du får en trevlig helg!

Kramiz

2008-04-18 @ 10:03:04
URL: http://www.mariaammar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0